Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WN mail raderas konsekvent som spam

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-10, 14:49 #1
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Standard WN mail raderas konsekvent som spam

Mailen som kommer från wn, raderas konsekvent som spam, men anledningen att det inte går att verifiera att wn är den korrekta avsändaren. Är det fler som råkar ut för detta?
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-10, 23:55 #2
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Jag fick vänta två månader på att få mitt konto skapat, och det ligger nu 5-8 olika ej aktiverade användare i WNs databas. Fick köra det via gmail för att min maillevernatör för vanlig e-post konsekvent kastar alla mail från WN för att WN har taskiga serverinställningar för mailen.
Droog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-11, 09:57 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Att du fick vänta två månader på att få ditt konto skapat har nog andra orsaker, t.ex. att kontot ej godkänts av någon anledning. Det finns inga nya medlemmar i kö i nuläget och någon kö på mer än några dagar har nog aldrig funnits.

Jag vet inget om e-postinställningarna men rekommenderar ändå att man använder en bra leverantör som inte raderar spam per automatik. Det kommer alltid att finnas mail som markeras som spam trots att man faktiskt vill ha dessa. Hos bra leverantörer kan man markera sådana mail som "inte spam" och få dem i vanliga inkorgen framöver.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-12, 07:10 #4
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Problemet är att det utgående mailet från wn.se innehållandes aktiveringslänken kastas av flera mailservrar (bland annat griffel.se och binero.se, jag har testat med flera e-postadresser hos båda). Får man inte länken att aktivera kontot med blir kontot aldrig satt till aktivt, och dyker då inte upp i er granskningslista.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Att du fick vänta två månader på att få ditt konto skapat har nog andra orsaker, t.ex. att kontot ej godkänts av någon anledning. Det finns inga nya medlemmar i kö i nuläget och någon kö på mer än några dagar har nog aldrig funnits.
Droog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-12, 08:00 #5
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
Citat:
Ursprungligen postat av Droog Visa inlägg
Problemet är att det utgående mailet från wn.se innehållandes aktiveringslänken kastas av flera mailservrar (bland annat griffel.se och binero.se, jag har testat med flera e-postadresser hos båda). Får man inte länken att aktivera kontot med blir kontot aldrig satt till aktivt, och dyker då inte upp i er granskningslista.
Vad har Bineros och Griffels support svarat? Om det stämmer som du säger så är det ju de som ska åtgärda sitt problem (eller åtminstone berätta varför det är korrekt att radera dessa mail).
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-12, 13:16 #6
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Jag har grävt lite och hittat detta utdrag ur en konversation med Griffel (sommaren 2010, och något förenklad då jag fick be en av deras tekniker gräva i sin ICQ-historik).
---
"Det finns ingen DNS-pekare för mail.webmasternetwork.se därför kastar vår mailserver mailet. Samma sak för wn.se"
Droog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-12, 15:24 #7
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
Mail om glömt password (antar att andra mail skickas exakt likadant) skickas från webmasternetwork.se. Det hostnamet har ett A-record. Ip-numret det går till har ett PTR-record. Jag lyckas inte hitta några konstigheter.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-12, 21:00 #8
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Efter lite konsulterande fick jag svar att wn har följande fel:
Fel 1: Deras MX (mail.webmasternetwork.se) funkar ej. Den slår inte upp i DNS.
Fel 2: Servern som skickar mail från den står på en hemmauppkoppling som ger fel PTR (reverse DNS) och mailservrar nekar därför leverans då forward och reverse bör matcha.

Detta leder till att flertalet webhotel raderar mailen från wn. Så ett tips till wn vore kanske att justera inställningarna.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-14, 09:37 #9
Spirres avatar
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
Spirres avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Tja.
1. då har dom ganska hårda sorteringsregler.. men detta är nu fixat, med en A record.
2. den står inte på någon hemma uppkoppling.. bara för att reverse slås upp till webmasternetwork.se så ska inte mail raderas, görs detta så bör verkligen tex griffel kika över sin policy.
Spirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-14, 10:02 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Droog Visa inlägg
Problemet är att det utgående mailet från wn.se innehållandes aktiveringslänken kastas av flera mailservrar (bland annat griffel.se och binero.se, jag har testat med flera e-postadresser hos båda). Får man inte länken att aktivera kontot med blir kontot aldrig satt till aktivt, och dyker då inte upp i er granskningslista.
Jag skulle aldrig använda en sådan usel mailtjänst. Du kommer som sagt var att förlora mail du vill ha med jämna mellanrum.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017