Kom ihåg mig?

Integrera Flattr med WN

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-06, 20:21 #41
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
De flesta seriösa personer är nog inte särskilt intresserade av att samla poäng på ett forum och bryr sig förmodligen inte heller särskilt mycket om ett sådant system. De största företagen som har konton på WN är också de som är minst aktiva.
Men det är ju för att de har kunder från andra håll. Tänk på de andra mindre konsulterna som vill jaga kunder, de jagar överallt.
Själv har jag kunder från många andra håll, har knappt fått så många jobb via WN, men jag håller fortfarande igång här inne mest för kunskapens skull.
Låter kanske lite löjligt av mig att evigt tjaffsa om ett ratingsystem, även om jag vet att det aldrig kommer bli av här på WN som vanligt. Men tycker bara det hade varit lite roligare att svara på frågor då.
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-08, 14:10 #42
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
Flattr är inte tänkt som ett poängsystem, det handlar snarare om att visa att man uppskattar svaret man fått lite extra. Typ en Like-knapp fast med pengar.

Jag ser inte hur det skulle kunna skada WN att använda sig av Flattr och jag håller inte med om att det skulle ses som reklam för en tjänst. Att använda Facebook Like skulle då vara reklam för Facebook, och att det står vBulletin längst ner på WN skulle vara reklam för vBulletin.

Sen kan jag tillägga att det jobbas på ett partnerprogram där distributören av Flattr-knappar får en kickback för varje levererat klick. Och varför inte ha en generell flattr-knapp för WN för att ge lite pengar till driften och kaffebröd? :-)

Jag ser inget negativt med att använda Flattr.
mbomelin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-08, 16:14 #43
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
tartareandesire är bara grinig för att han inte kom på idén först. Därför käftar han emot :-)
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-08, 16:51 #44
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Citat:
Ursprungligen postat av mbomelin Visa inlägg
Flattr är inte tänkt som ett poängsystem, det handlar snarare om att visa att man uppskattar svaret man fått lite extra. Typ en Like-knapp fast med pengar.

Jag ser inte hur det skulle kunna skada WN att använda sig av Flattr och jag håller inte med om att det skulle ses som reklam för en tjänst. Att använda Facebook Like skulle då vara reklam för Facebook, och att det står vBulletin längst ner på WN skulle vara reklam för vBulletin.

Sen kan jag tillägga att det jobbas på ett partnerprogram där distributören av Flattr-knappar får en kickback för varje levererat klick. Och varför inte ha en generell flattr-knapp för WN för att ge lite pengar till driften och kaffebröd? :-)

Jag ser inget negativt med att använda Flattr.
Håller med dig fullständigt. Låter bra med partnerprogrammet med, men kommer det då inte krävas att WN också har ett konto där?

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
tartareandesire är bara grinig för att han inte kom på idén först. Därför käftar han emot :-)
))))
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-08, 19:00 #45
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
mbomelin mbomelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 248
Det kommer kräva att WN har ett partnerkonto, kommer inte vara samma sak som ett användarkonto. Det kommer hända en hel del andra grejer också men det är för tidigt att säga något om det än. Massor kommer hända den 1 maj.
mbomelin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017