Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Integrera Flattr med WN

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-18, 18:26 #21
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Förstår inte vad det skulle tillföra... Precis som Tartareandesire så är jag övertygad om att många skulle känna sig mer eller mindre tvingade att skaffa Flattr.

Det går inte att jämföra Flattr med t.ex. MSN Messenger, det är ju inte samma sak, liksom...

Vad skulle det tillföra Flattr? Massa nya användare.

Vad skulle detta tillföra WN? Vad jag kan se är svaret enkelt - inget.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 17:17 #22
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
Jag förstår inte riktigt vad ett "poängsystem" skulle hjälpa eller bidra med, ärligt talat.
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 21:02 #23
William William är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 102
William William är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av StefanW Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt vad ett "poängsystem" skulle hjälpa eller bidra med, ärligt talat.
Jag förstår egentligen inte det heller, förutom att man t.ex visar att man uppskattar den hjälpen som man har fått. Men, jag håller med dig.
William är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 21:11 #24
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
Det går inte att jämföra Flattr med t.ex. MSN Messenger, det är ju inte samma sak, liksom...
Jag förstår inte hur du kopplar MSN med Flattr.
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 22:44 #25
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av youheardit Visa inlägg
Jag förstår inte hur du kopplar MSN med Flattr.
Det var Fabian som gjorde den jämförelsen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-21, 22:49 #26
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
youheardit - Om du hade läst hela tråden hade du sett och förstått att min kommentar, om MSN och att man inte kan jämföra Flattr och MSN, var ett svar till Fabian som tyckte att eftersom man redan kan fylla i MSN/Yahoo m.fl. på WN så kunde man göra det med Flattr också. Jag tyckte då att man inte kan jämföra dessa fenomen. MSN m.fl. är till för kontaktskapande medan Flattr är till för... Äh, vad då?

Flattr tillför inget i min mening. Är man på WN och skriver tycker jag att den uppmärksamhet/uppskattning/ringaktning/whatever man får här räcker utmärkt. Inte behövs ett externt system för att utdela beröm...?
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.

Senast redigerad av Xamda den 2011-02-22 klockan 10:42 Anledning: Tangentbordsdyslexi
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-22, 08:39 #27
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
WN kanske borde testa Flattr under 2 - 3 veckors tid och se om det leder till något positivt eller negativt?
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-22, 11:37 #28
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
"Reputition" eller Flattr spelar mig ingen roll alls. Jag tror definitivt på idén... :-)

Det var någon admin som undrade vad det skulle ge WN. Antar att han tänkte i form av pengar och då är svaret [u]inget[/i]. Däremot kan det säkert långsiktigt ge WN desto mer tillbaka i form av besökare och därmed högre annonsintäkter.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-22, 13:57 #29
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Känns ändå som WN är vi som skriver på forumet. Det är ju trotts allt VI som driver forumet, hjälper varandra, publicerar nyheter osv. Skulle bara mod'sen / admin'sen sitta här och klappa varandra på alxarna så hade det verkligen inte varit så stort som WN är idag.

Och vad det skulle ge WN, dvs, oss som är aktiva här, jo ett belöningssystem för att man fått en hjälp som är bättre än det vanliga, för att man vet, att om man skriver ett bra inlägg eller ett bra tips så får man uppskattning för detta. Reputition / Rykte lär inte göra ett dyft för detta.

Det behöver givetvis inte vara Flattr men det är en teknik som verkar vara inne i tiden och har lösningen färdig.

Givetvis ska det vara HELT fritt att gå med i Flattr och helt fritt att få använda det. Men de som blir Flattr'ade drivs ju till att hjälpa mer.

Förstår inte hur ni inte kan se att detta skulle göra WN till en lite bättre plats på internet med kvalité i forumen. Istället för sedvanliga flamesen som man så ofta ser på forum överlag.

Givetvis kräver detta lite in-arbetning och inget som kommer ske direkt. Men efter en tid så kommer nog folk använda att flattra mer & mer om systemen finns tillgängliga.

Senast redigerad av spajk den 2011-02-22 klockan 14:08
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-23, 04:36 #30
Muqito Muqito är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 77
Muqito Muqito är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 77
Standard Mycket bra skrivet

Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
Känns ändå som WN är vi som skriver på forumet. Det är ju trotts allt VI som driver forumet, hjälper varandra, publicerar nyheter osv. Skulle bara mod'sen / admin'sen sitta här och klappa varandra på alxarna så hade det verkligen inte varit så stort som WN är idag.

Och vad det skulle ge WN, dvs, oss som är aktiva här, jo ett belöningssystem för att man fått en hjälp som är bättre än det vanliga, för att man vet, att om man skriver ett bra inlägg eller ett bra tips så får man uppskattning för detta. Reputition / Rykte lär inte göra ett dyft för detta.

Det behöver givetvis inte vara Flattr men det är en teknik som verkar vara inne i tiden och har lösningen färdig.

Givetvis ska det vara HELT fritt att gå med i Flattr och helt fritt att få använda det. Men de som blir Flattr'ade drivs ju till att hjälpa mer.

Förstår inte hur ni inte kan se att detta skulle göra WN till en lite bättre plats på internet med kvalité i forumen. Istället för sedvanliga flamesen som man så ofta ser på forum överlag.

Givetvis kräver detta lite in-arbetning och inget som kommer ske direkt. Men efter en tid så kommer nog folk använda att flattra mer & mer om systemen finns tillgängliga.
Jag förstår mycket väl tanken med att man skulle vilja flattra folk. Hur hjälper det oss? Fler kanske hakar på idén och så ser vi det hela utvecklas till att folk i allmänhet lär sig att betala för sig på nätet.

Vilket kan bidra till att vi på forumet i slutändan ändå tjänar något på det. Visst, väldigt långsiktigt tänkande. Men någon måste ju ta steget liksom. Mikro-betalningar är något jättefint och jag känner ibland att man skulle vilja ge en summa till någon som har hjälpt en, om än bara en symbolisk. Man väljer ju ändå i slutändan vilka man vill ge betalning till och vilka man inte vill.
Muqito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017