Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Signaturer

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-25, 15:14 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Standard Signaturer

Kan vi inte skapa någon standard för hur signaturer bör se ut här på forumet? Man hittar snart fler länkar i en vanlig WN-tråd än i Altus gamla länkfarmar. MFA-sidor gör i många fall bättre ifrån sig i förhållandet mellan reklam och information, än den genomsnittliga WN-tråden.

Jag klandrar inte någon som har en länkfarm i sin signatur. Ingen är värre än någon annan och uppenbarligen så är det helt tillåtet enligt forumets regler. Men jag tror att det är fler än jag som känner att det börjar bli ganska sopigt med all reklam - även de som själva utnyttjar möjligheten. Länkar attraherar dessutom spammare som flugor dras till skit.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 15:20 #2
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Varför inte göra som på den gamla forumprogramvaran, att signaturerna inte kan innehålla länkar? Tyckte det fungerade kanon för man vill ju ändå besöka de andra medlemmarnas projekt.
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 15:55 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av najk Visa inlägg
Tyckte det fungerade kanon för man vill ju ändå besöka de andra medlemmarnas projekt.
Det finns ju dock ett utmärkt utrymme för detta i medlemsprofilen under rubriken "Kort beskrivning om din verksamhet på internet". Varför inte visa upp sina projekt där?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 16:01 #4
akelagercrantzs avatar
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 211
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem
akelagercrantzs avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 211
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Det finns ju dock ett utmärkt utrymme för detta i medlemsprofilen under rubriken "Kort beskrivning om din verksamhet på internet". Varför inte visa upp sina projekt där?
För att det krävs ett extra klick innan man får sig en uppfattning om användaren har något roligt projekt man kan besöka. I signaturen finns den där direkt.

Kanske kan man reglera antalet länkar i stället?
akelagercrantz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 16:43 #5
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Jag förstår inte riktigt vad som är problemet med länkar. Jag tycker att det är en del utav det hela, att man kan få lite gratis backlinks om man känner för det. Sedan så är det väl inte heller så att man stör sig så mycket på det, inte enligt mig i alla fall. Jag tycker att det i många fall kan vara intressant att se vad folk äger för hemsidor, och det har hänt ett flertal gånger att jag har klickat på länkar i signaturerna och blivit nöjd med vad jag sett.

Komiskt nog så har jag ingen länk i min signatur för tillfället, men det lär väl komma så småningom.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 16:44 #6
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Jag brukar trycka av nyfikenhet, annats om de inte är riktig länk blir de ctrl-c o ctrl-v, för mig kvittar de.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 17:02 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Tycker tvärtom att det är bättre som det är nu. Måste man in på medlemsprofilen eller kopiera och klistra hela tiden så fort man vill kolla en medlems sidor så hoppar jag det normalt sett.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 17:05 #8
forngrens avatar
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 382
forngren forngren är inte uppkopplad
Flitig postare
forngrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 382
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Tycker tvärtom att det är bättre som det är nu. Måste man in på medlemsprofilen eller kopiera och klistra hela tiden så fort man vill kolla en medlems sidor så hoppar jag det normalt sett.
Håller med, dessutom så har ju länkarna no-follow vilket alla inte verkar ha insett...
forngren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 19:33 #9
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Lindberg Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt vad som är problemet med länkar. Jag tycker att det är en del utav det hela, att man kan få lite gratis backlinks om man känner för det. Sedan så är det väl inte heller så att man stör sig så mycket på det, inte enligt mig i alla fall. Jag tycker att det i många fall kan vara intressant att se vad folk äger för hemsidor, och det har hänt ett flertal gånger att jag har klickat på länkar i signaturerna och blivit nöjd med vad jag sett.

Komiskt nog så har jag ingen länk i min signatur för tillfället, men det lär väl komma så småningom.
Som någon påpekade precis, det är nofollow-länkar det handlar om. Gynnar en inte ur SEO-synpunkt.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-26, 09:35 #10
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Detta är ju ett webbutvecklarforum. Inte konstigt att folk vill visa upp vad de gör. Jag tycker att det fungerar bra som det är, men förstår ändå lite hur du menar. Vissa användare gör krångliga signaturer som är jobbiga att läsa, men jag tror att det drabbar användaren själv mest då folk skumma förbi den snabbt.

Vi kan ju ta najk som exempel (ta inte illa upp :-)). Hans (hennes?) signatur innehåller så många ord och så många märkliga tecken att jag bara hoppar över den. Ett annat vanligt problem är att någon trycker in för många länkar och webbsidor i sin signatur så den blir en mastodont som ingen orkar bry sig om.

Jag tror att det är ineffektivt även för signaturinnehavaren själv. Bättre är det då att lyfta fram det man tycker är viktigast och fronta bara det.

Men jag håller som sagt med andra att det inte är något som stör mig nämnvärt. Det finns ett alternativ i kontrollpanelen för att dölja signaturer om man tycker det är jobbigt.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017