Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Förslag på ny regel på WN

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-07, 15:29 #1
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Standard Förslag på ny regel på WN

Som många har sett säljer jag och även köper en hel del på WN.
och har nu ett önskemål om en ny regel.

När en person skapar en säljtråd /köp tråd.
Gör man inte det för diskussioner. eller för att få kritik på det man har att sälja. eller
underliga frågor som knappt hör till ens.

Mitt förslag är att när något säljs får endast folk med bud skriva i tråden.
kritik! beröm! klagåmol! det allmänna jämrandet som vanligtvis 6-7 personer på detta forum tar hand om i säljtrådarna skall tas PRIVAT via PM . Det förstår humöret det förstör nästan ryktet för försäljaren när folk kommer till och med med falska anklaganden i säljtrådarna ibland. och med kommentarer som "den där skiten säljer aldrig" "jasså du köpte den precis för 200kr och nu vill du ha 1000kr för den?" Vad fan har ni med det att göra om någon vill tjäna 800kr på en försäljning? svider det såförbannat att ni känner att de måste läggas ner energi på att förstöra för den personen?

Vill man ha allt detta snack kring sin försäljning. så postar man det i Feedback där det är meningen man ska kritisera och berömma andras sidor.

Vad tycker WN och vad tycker ni andra om förslaget?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 15:34 #2
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Eller att alla trådar i Köp/Sälj endast kan skrivas i av trådstartaren. Bud osv. får alltså tas i PM och därefter har säljaren som ansvar att själv uppdatera tråden med aktuella bud osv.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 15:34 #3
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 610
Lumax Lumax är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 610
Jag tycker att det är bra som det är. På sikt kanske det kan leda till att folk slutar försöka sälja skit.
Lumax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 15:36 #4
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Kan hålla med dig till visst del men jag föredrar lite diskussioner i mina säljtrådar då folk ofta har nån fundering (och oftast sitter flera med samma funderingar).

Sen brukar det ju oftast finnas NÅGON slags grund för ev. kritik, även om den är obefogad i just den tråden så kanske folk vill varna för oseriösa personer ibland. Såna finns det gott om.

Det är vad jag tycker iaf
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 15:37 #5
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Citat:
Ursprungligen postat av Lumax Visa inlägg
Jag tycker att det är bra som det är. På sikt kanske det kan leda till att folk slutar försöka sälja skit.
Men det är inte alltid "skit" och många seriösa försäljningar går åt skogen. Det kommer snarare leda till att ingen säljer här. Eller att det BARA säljs skit här då seriösa säljare vänder sig till bättre ställen utan detta problemet.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 16:40 #6
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
ja vissa diskussioner kring trådar kan ju också dock vara vettiga. jag menar har 10 personer samma fråga om domänet som säljs kan de ju vara vettigt för säljaren att skriva det i tråden istället än att svara på 10 olika pm.

jag försökte bara komma med nåt slags förslag på hur man får bort skitsnacket som pajar säljtrådarna så gott som dagligen här på WN .

Vore kul att se mer folk skriva i denna tråd om vad de tycker är bästa sättet att lösa det på. för en sak är säker, det är fler som ser ett stort problem i över hur saker sker och får ske i säljtrådarna nu. och vet många som redan slutat sälja på WN PGA detta problem. jag är på gränsen till att gå över till denna folkskara även jag.

kommentarer i ens säljtråd som "den där köpte du för 100kr igår och nu vill du ha 1000kr" "den där designen liknar nästan denna för den har samam färg" måste bort. jag menar varför ska folk som inte ens har en tanke på att buda eller köpa det man säljer ens få ha en åsikt?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 17:40 #7
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Eftersom TS efterlyser fler synpunkter så kommer här några
Jag kan förstå om säljare vill ha en ren säljkanal och endast kommentarer som kan höja priset.
Men eftersom de säljs här är det ett samspel mellan säljaren och WN "varumärke". Det senare blir, oavsett vad man säger, på sätt och vis en garant. Med tanke på googles indexering så blir ju WN även det utåt. Så därför är det inte enbart en fråga för säljaren och ev köpare.

Lösning?
Stäng avdelningen
Gör den enbart öppen för inloggade medlemmar
Slopa kommentarsrätten
Hårdare moderering
Låt det vara för de säljare som vill "utsätta sig"

Jag vet inte vad jag tycker är bäst - sämst tror jag det är att slopa kommentarsrätten helt.

På din sista fråga är min åsikt att alla medlemmar ska ha (har) rätt att framföra åsikter i alla trådar så länge de inte bryter mot forumets regler.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 18:50 #8
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Jag kan inte mer än att hålla med knullis. Hade du inte lagt upp denna tråden idag, så hade jag gjort det inom en snar framtid. Fy och usch för folk som bara klagar, och inte ens är intresserade av det man säljer.

Hänt mig 2 gånger den senaste veckan. Hoppas på förbättringar.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 20:06 #9
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Jag tycker trots allt att man som eventuell köpare måste få ställa frågor, och är det inte bättre för dom flesta om frågorna ställs i tråden? Sen tycker jag däremot att vissa köp/sälj-trådar borde modereras hårdare, men det är ju också en fråga hur mycket tid moderatorerna har... Eller om man ska ta in nya.
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-07, 20:20 #10
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
ju mer jag tänker på detta så börjar jag hålla med om att frågor skall kunna få ställas. men på nåt sätt får det gärna bli ändring på vad man får vräka ur sig i trådarna och vad inte.

Vet ej om det räcker att införa lite nya regler, utan krävs kanske en moderator som har tid med den avdelningen. skulle vara roligt att se vad Admins på WN säger kring detta ? tycker ni den avdelningen fungerar bra? fungerar den som ni vill att den ska göra?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017