Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Moderering i förmedling av tjänster

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-14, 17:27 #1
Adonmark Adonmark är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 7
Adonmark Adonmark är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 7
Standard Moderering i förmedling av tjänster

Hej,

Är medveten om att modereringen i forumet sker på en frivillig basis, däremot anser jag att det inte är hållbart att forumdelen "förmedling av tjänster" skall drabbas av allt för seg moerering. Det är nu 12 dagar en utlysning av tjänst godkändes.


Fråga: Hur gör man för att få en bättre moderering? Tar det kanske mindre tid att sålla bort ev. skräp som inkommer för att man inte har manuell godkänning? Skall man ta in fler moderatorer? Ämnet har tidigare varit uppe, men man har inte kommit fram till en lösning.

Skjut gärna in lite feedback.

Mvh
Adonmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-19, 22:09 #2
chrizzs avatar
chrizz chrizz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 296
chrizz chrizz är inte uppkopplad
Medlem
chrizzs avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 296
Jag har vid två tillfällen skrivit i inlägget där jag söker webbutvecklare att tjänsten är tillsatt. En gång för relativt längesen, och en gång för några dagar sen.

Ändå finns inlägget kvar.

Frågan är då, finns det någon moderator överhuvudtaget som kollar detta? Hanteringen är för långsam imho. Bort med min platsannons!

Mvh
chrizz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-25, 08:29 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Lösningen är att man inför en arbetsfördelning bland moderatorerna. Som det är nu så ansvarar ingen för allt och alla för inget.

Det kräver så klart att man hittar någon som är villig att ta på sig den delen av forumet. Men jag är övertygad om man kan hitta flera frivilliga om man ställer en allmän fråga till samtliga medlemmar och inte bara till de befintliga moderatorerna.

Alla moderatorer jobbar gratis på WN. Så man kan inte kräva något av någon och folk gör naturligtvis bara sådant som de tycker är roligt. Men hittar man någon som tycker att det är kul att moderera "Jobb och tjänster" så är problemet ur världen. De nuvarande moderatorerna tycker i alla fall INTE att det är kul och det märks
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-25, 09:38 #4
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Där slog du huvudet på spiken, Gustav!

I höstas tror jag att det var så skickade jag ett PM till en moderator och talade om att jag kunde ställa upp på frivillig basis och moderera avdelningen "förmedling av jobb och tjänster". Det går att filtrera i i adminpanelen vad man som moderator ska ha tillgång till och det räcker att bara ha status "moderator" under sin användarnamn, sedan tillgång till den avdelningen och begränsade rättigheter.

Men som du säger, det behövs någon som tar hand om avdelningen och styr upp den lite. Någon som har både tid och intresse. Annars rasar det samman som ett korthus.

Att putsa upp reglerna lite och sedan att den nya moderatorn för den avdelningen får lite feedback från användarna och de andra moderatorerna.

Kan nog bli riktigt bra det här, eller vad tror du? Bara någon tar tag i detta och hör av sig till någon medlem och diskuterar igenom saken så att det är solklart om vad som ska göras och hur det ska göras.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-29, 09:23 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Att det "rasar samman som ett korthus" stämmer ju inte för fem öre. Det har på senare tid varit fler nya annonser än någonsin tidigare. Gäller det en specifik tidigare inlagd annons så är det bästa just nu att kontakta en moderator direkt då administrationen av trådsvar där inte fungerar särskilt bra.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-29 klockan 09:26
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 01:30 #6
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Skulle det inte gå att "korta köerna" genom att medlemmar som exempelvis uppnått 300 forumposter fritt kan posta i den avdelningen? Jag vet inte hur adminpanelen för forumet ser ut och hur avancerad den är. Men går det så kan man ju även lägga restriktioner på medlemmar som kommit över denna gräns, men misskött sig tidigare.

Har en medlem kommit upp i 300 poster utan anmärkning så borde det väl förslaget funka? Problemet är kanske att det ofta är nyregistrerade medlemmar som postar där, att de reggat sig enbart i det syftet.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 08:34 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Personligen så upplever jag fördelar och nackdelar med nya WN. Jag har inte heller haft lika mycket tid som tidigare, men just den här typen av moderering är väldigt rörig och svåröverskådlig, vilket kan vara en bidragande orsak. Det är svårt att se vad som behöver åtgärdas helt enkelt.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 11:37 #8
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Skulle det inte gå att "korta köerna" genom att medlemmar som exempelvis uppnått 300 forumposter fritt kan posta i den avdelningen? Jag vet inte hur adminpanelen för forumet ser ut och hur avancerad den är. Men går det så kan man ju även lägga restriktioner på medlemmar som kommit över denna gräns, men misskött sig tidigare.

Har en medlem kommit upp i 300 poster utan anmärkning så borde det väl förslaget funka? Problemet är kanske att det ofta är nyregistrerade medlemmar som postar där, att de reggat sig enbart i det syftet.
Ifall det hade funnits någon korrelation mellan antal poster och hur "viktig" jobbannonsen är så hade det kanske fungerat men det blir nog ett ganska orättvist system. Många representanter från etablerade företag skriver inte särskilt ofta i forumet.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 12:08 #9
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Skulle det inte gå att "korta köerna" genom att medlemmar som exempelvis uppnått 300 forumposter fritt kan posta i den avdelningen? Jag vet inte hur adminpanelen för forumet ser ut och hur avancerad den är. Men går det så kan man ju även lägga restriktioner på medlemmar som kommit över denna gräns, men misskött sig tidigare.
Går att ordna igenom adminpanelen för den som har tid och kunskap.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 12:16 #10
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Går att ordna igenom adminpanelen för den som har tid och kunskap.
Jo, men nu är det som sagt var ingen bra lösning.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017