Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopia, Sveriges bästa webbhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-19, 23:35 #21
hagklint hagklint är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 80
hagklint hagklint är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 80
Jag har varit kund hos Loopia sen augusti 2003 och tycker att dem är värda titeln.
hagklint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-20, 16:56 #22
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by hagklint@Feb 20 2005, 00:35
Jag har varit kund hos Loopia sen augusti 2003 och tycker att dem är värda titeln.
Har du prövat alla andra webhotell också?
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-20, 17:24 #23
hagklint hagklint är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 80
hagklint hagklint är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:
Ursprungligen postat av hagklint
Jag har varit kund hos Loopia sen augusti 2003 och tycker att dem är värda titeln.
Har du prövat alla andra webhotell också?
Det kanske inte är tillräckligt men jag har också testat Netland.se
hagklint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-22, 16:41 #24
ChristofferJs avatar
ChristofferJ ChristofferJ är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 209
ChristofferJ ChristofferJ är inte uppkopplad
Medlem
ChristofferJs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 209
Dom utförde testet på 15 kvalitets webhotell, vilket då kanske skulle betyda Sveriges 15 "bästa". Och när Loopia i sin tur vinner den duellen måste de anses som Sveriges bästa webhotell?! Jag har själv Loopia och är oerhört nöjd. Den kvalitet som Loopia erbjuder är ju otroligt hög, dvs. Support, Stabilitet och Resurser. Självklart kostar webhotell som dessa (mycket) mer än många andra, men "man får vad man betalar för".

Det finns många vinklar man kan se det ur. Behöver 'Kalle' Loopia? Förmodligen inte .. och inte heller var testet uppbyggt på det heller... utan för små/mellanstora företag.

Enligt mig är Loopia värd titeln till 100%. Jag har testat flertalet andra och ingen av dessa kan uppnå den standard Loopia har. Grattis!
ChristofferJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-22, 19:05 #25
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Originally posted by superstoffe@Feb 22 2005, 16:41
Förmodligen inte .. och inte heller var testet uppbyggt på det heller... utan för små/mellanstora företag.
Jag har inget emot Loopia, utan mot IDG artiklar ibland. Min fråga till dig är: läste vi samma artikel? Jag tyckte inte jag såg att de påstod att de riktade sig till små/mellanstora företag? Vad grundar du den misstanken på?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-22, 19:57 #26
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by MusikGuru@Feb 22 2005, 20:05
Jag tyckte inte jag såg att de påstod att de riktade sig till små/mellanstora företag? Vad grundar du den misstanken på?
Enligt IDGs säljare som jag hade möte med idag har InternetWorld bytt inriktning till näringsidkare (osäker på exakt hur de beskrev målgruppen) även om jag själv uppfattar dem som inriktade på privatpersoner...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-22, 21:12 #27
ChristofferJs avatar
ChristofferJ ChristofferJ är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 209
ChristofferJ ChristofferJ är inte uppkopplad
Medlem
ChristofferJs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 209
Citat:
Ursprungligen postat av MusikGuru
Citat:
Ursprungligen postat av superstoffe
Förmodligen inte .. och inte heller var testet uppbyggt på det heller... utan för små/mellanstora företag.
Jag har inget emot Loopia, utan mot IDG artiklar ibland. Min fråga till dig är: läste vi samma artikel? Jag tyckte inte jag såg att de påstod att de riktade sig till små/mellanstora företag? Vad grundar du den misstanken på?
Förlåt misstag av mig, blandad ihop det med något annat.

Men när det gäller riktning av Artiklar, alltså om de är "sponsrade" eller inte .. litar jag inte på någon tidning i huvudtaget. Men i det här fallet anser jag Loopia som värdiga vinnare, av min egna erfarenheter. Vilket kanske inte betyder något då jag bara "provat" 3-4 andra webhotell tidigare.
ChristofferJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-22, 21:30 #28
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
I vilket fall som helst så är Loopia ett av dom större webbhotellen i Sverige och ett av dom mest omskrivna hotellen i IDG.

I ett annat forum läste jag en tråd av ett annat webbhotell (som f.ö fick mkt bra placering) som skrev i stil med:" en av IDG´s anställda kom ner med ett nummer till oss, vi får dock inte nämna något innan tidningen kommer ut"...

Härligt med alla dessa polers va?...Gött att leva!

Men ärligt talat, hur många är det inte här på WN som har "förmåner" i respektive branscher? Eller åtminstone i mataffären, resebyrån, bussbolaget, krogen...etc.. Man skapar ju inte bra affärsrelationer utan att även kompisskapet gör sig påmind...
Är väl i och för sig så att ingen av dessa placerar er som 1:a i någon form av "oberoende granskning" för den saken skull :blink:
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-22, 22:58 #29
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
53 dagar är ju till att börja med lite väl kort tid för att mäta tillgängligheten på ett webbhotell. Däremot visar testet att de testade webbhotellen bedriver seriös verksamhet, åtminstone ser det ut som det under testperioden. Att sen resultatet skulle vara köpt är väl förmodligen att ta i, däremot anser jag att testet borde ha omfattat fler webbhotell under längre tid. Det hade också varit intressant att veta mer om vilka kriterier som användes för att välja ut de webbhotell som fick delta.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-23, 14:17 #30
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
"Vad som gör att dom inte är en värdig vinnare är att dom tar extra betalt för mysql om man kör under windows. Detta gjorde inte tex Surftown."

Jag har Unixpaketet och det verkar tyvärr gälla samma sak där. Fast förmodligen är det väl för att bespara de som inte använder mysql kostnaden. Dock brukar en MySQL-databas nästan alltid ingå med t ex PHP-stöd vilket innebär att man kanske kan ta det för givet.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017