Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


kan inte gå in på engelska sidor

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-27, 18:42 #1
Alla dagar Alla dagar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 15
Alla dagar Alla dagar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 15
Standard kan inte gå in på engelska sidor

Hej lite lullig post kanske men det gäller fenomenet att man alltid blir redirectad till svenska sidor av större sidor som har en svensk översättning.

Ok låt mig förklara, om jag vill veta något så söker jag ofast på goggle och på Engelska.

Varför ? Därför att det alltid finns mer info på Engelska och jag tänker bättre på Engelska samt att min fråga förmodligen redan svarats på Engelska.

Ok nu har mitt svar hittats på goggle på sitens FAQ eller Forum men då siten har en Svensk sida så skickas jag till den Svenska sidan där det bara är massa erbjudanden och ej svar på min fråga.

Kan inte ens klicka mig vidare till sitens Engelska FAQ från den Svenska landningssidan.

Det enda sättet jag kommer in på den Engelska är via Proxy är detta ännu ett I Lands problem ?

Sjukligt irriterande är det i alla fall
Alla dagar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-27, 19:28 #2
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Här finner du nog en lösning: http://en.kioskea.net/forum/affich-1...-to-google-com
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-27, 19:35 #3
Alla dagar Alla dagar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 15
Alla dagar Alla dagar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Tack men funkar inte för mig skriver alltid google.com men blir alltid redirectad till Svenska sidor
Alla dagar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-27, 20:15 #4
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Språket på webbplatser bestäms utav olika grejer. Ibland är det på ditt ipnummer, men ett mer säkert kort är att ändra vilka språk som ska prioriteras i din webbläsare. Webbsidorna du kommer till tittar helt enkelt i din request-header och kollar vilka språk du vill ha.

I Firefox hittar du detta under "Inställningar -> Innehåll -> Språk -> Välj...". Där prioriterar du ner svenska, och upp engelska.

I Chrome navigerar du till "chrome://settings" och söker efter "Språk". Samma sak där, upp med engelska, ner med svenska.

Skulle nu webbsidorna fortfarande visa svenska, så beror det på att de har lagrat cookies på din dator för att slippa kolla (språk-)headers vid varje request, utan det räcker med att kolla cookies (som brukar vara lättare att tolka för en utvecklare).

Min Accept-Language-header ser just nu ut så här:
Kod:
Accept-Language	sv,sv-se;q=0.8,en;q=0.5,en-us;q=0.3
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-27, 20:45 #5
Alla dagar Alla dagar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 15
Alla dagar Alla dagar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
Språket på webbplatser bestäms utav olika grejer. Ibland är det på ditt ipnummer, men ett mer säkert kort är att ändra vilka språk som ska prioriteras i din webbläsare. Webbsidorna du kommer till tittar helt enkelt i din request-header och kollar vilka språk du vill ha.

I Firefox hittar du detta under "Inställningar -> Innehåll -> Språk -> Välj...". Där prioriterar du ner svenska, och upp engelska.

I Chrome navigerar du till "chrome://settings" och söker efter "Språk". Samma sak där, upp med engelska, ner med svenska.

Skulle nu webbsidorna fortfarande visa svenska, så beror det på att de har lagrat cookies på din dator för att slippa kolla (språk-)headers vid varje request, utan det räcker med att kolla cookies (som brukar vara lättare att tolka för en utvecklare).

Min Accept-Language-header ser just nu ut så här:
Kod:
Accept-Language	sv,sv-se;q=0.8,en;q=0.5,en-us;q=0.3
Hej sitter Firefox Engelska kollar jag på Prefs / Content / Languages så har jag som topp English/United States och under English ?
Alla dagar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017