Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bästa nätverket

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-21, 19:05 #1
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Standard Bästa nätverket

Det finns en tendens att bara skriva här när man är arg eller missnöjd över något och inte sällan handlar det om en annonsör eller nätverk. Det gäller även mig.

För att för en gångs skull bryta mönstret vill jag framhålla ett nätverk som jag tycker överträffar sig självt hela tiden och det är Adtraction. De har endast funnits sedan i januari men har redan betydligt fler annonsörer än de flesta konkurrenter. Och inom bank och finans, har de ingen konkurrens vad gäller antalet annonsörer och arvode. Och det finns ingen som helst indikation på växtvärk. De svarar på mejl inom några minuter och löser problem nästan lika snabbt.

Klippan och frontfiguren verkar vara Simon Gustafson. Jag vet inget om hans bakgrund men han är garanterat handplockad av ägarfamiljen som också ligger bakom Byggmax. Ibland har jag skickat iväg en fråga eller ett problem nära midnatt och inte sällan fått svar - av Simon - inom några minuter.
Jag har fått bekräftat att bolaget är oerhört kapitalstarkt vilket förklarar deras attityd "hellre fria än fälla". De bygger för framtiden och inte kortsiktiga vinster.

Ett exempel är när den nya låneaktören Collector anslöt sig till Adtraction. De gav 2% på utlånat kapital till publishern. Försäljningen drog direkt så man behöver inte vara särskilt erfaren för att förstå att det är något problem med trackingen. Det visade sig också efter ett par veckor att alla ansökningar registrerades som "sales". Vi affiliates informerades om detta och ombads ha det i åtanke om vi valde att fortsätta marknadsföringen med felaktig tracking. Min erfarerhet av liknande långivare visar på att runt 20% av ansökningarna leder till utbetalat lån. (Det är skrämmande hur många med totalkraschad ekonomi, skulder över öronen och med tvåsiffrigt antal betalningsanmärkningar som tror att en ny låneaktör ska se mellan fingrarna och ge dem ett blancolån).

Vid avstämning visade det sig att så också var fallet. Då valde Adtraction att bjuda på hela sitt arvode och fick även Collector att skjuta till en rejäl slant utöver avtal, allt för good will och långsiktigt byggande. Det slutade med att vi fick 42.25% av alla ansökningar som "godkända" sales. Så mycket som jag tjänade de två överlappande månader som Collector körde sin kampanj (innan de pausade för översyn av trackingen) har jag aldrig tjänat tidigare. Bara Collector på några ynka MFA-sidor ("med mervärde") gav mig nästan sexsiffrigt på knappt 30 dagar.

Det finns fler sådana exempel, där Adtraction avstått sitt arvode helt eller delvis för att de har förstått vem som är förutsättningen för deras existens. Något för Tradedoubler och andra kortsiktigt tänkande nätverk att ta efter.

Jag har också upptäckt att de betalar ut på 30 dagar. Med brytdag den 10:e varje månad. Alltså allt du dragit in till den 10 november betalades ut den 10 december. Vad gäller Collector så betalades hela november ut i december. Och det utan att kunderna har förbetalat via ett prepaymentkonto eller liknande, åtminstone framgår det inte.

Adtraction håller också i Affiliate-SM. Är själv inte med eftersom annonsören inte tillhör min nisch. Och det förvånar mig inte att de skänker hela sitt arvode till en fest för deltagarna. De senare får naturligtvis behålla det de tjänar.

Jag försäkrar att jag inte har något med Adtraction att göra mer än som affiliate. Inte heller känner jag någon som arbetar för eller ligger bakom företaget.

Har ni någon favorit bland nätverken?
Dela med er.

Adservice media är inte heller något större fel på. Jag ger även dem toppbetyg.

Senast redigerad av Paginas Jakobsson den 2009-12-21 klockan 22:44 Anledning: Stavfel
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-21, 19:49 #2
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
6-siffrigt på några ynka MFA-sidor på 30 dagar? Not bad.
Alltid varit nöjd med double.net (utbetalningar i tid) och mest missnöjd med Affilliator och adfair där den sistnämnda har seriösa problem med sitt support/ekonomisystem.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-21, 20:49 #3
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Kan inga säga att jag är direkt missnöjt med något nätverk. Tradedoubler och Euroads (både SE och DK) ligger pallplats, men det är mest för att jag har mest omsättning på dem. Att slippa bli manuellt godkänd på kampanjerna är en gudagåva för oss som pysslar med SEM också... bedrövligt att vänta flera veckor på godkännande.
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-21, 22:23 #4
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av aDonis Visa inlägg
6-siffrigt på några ynka MFA-sidor på 30 dagar? Not bad.
Alltid varit nöjd med double.net (utbetalningar i tid) och mest missnöjd med Affilliator och adfair där den sistnämnda har seriösa problem med sitt support/ekonomisystem.
Som jag skrev blev det inte riktigt så många siffror, men jag är övertygad om att den riktiga siffran skulle hamna på högst hälften. Skillnaden bjöd Adtraction och Collector på.
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-21, 22:34 #5
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av Perben Visa inlägg
Kan inga säga att jag är direkt missnöjt med något nätverk. Tradedoubler och Euroads (både SE och DK) ligger pallplats, men det är mest för att jag har mest omsättning på dem. Att slippa bli manuellt godkänd på kampanjerna är en gudagåva för oss som pysslar med SEM också... bedrövligt att vänta flera veckor på godkännande.
På TD:s plussida är ju att man får betalt för avslut fram till utbetalningsdagen vad gäller prepayment-annonsörer. Det är samtidigt den stora nackdelen eftersom statistiken upphör när förinbetalningskassan är slut och det sker allt för ofta.
Jag håller också Euroads på pallplats men de skruvar lite för mycket på arvodet löpande i efterhand utan att meddela. Dessutom har de haft några tråkiga affärer där affiliates fått se sina arvoden sjunka betydligt efter trackingfel och samarbete med mindre nogräknade nätverk. När sådant händer borde de ta lärdom av t.ex. Adtraction och åtminstone efterskänka sitt eget arvode. Det vinner de långsiktigt på.
Överhuvudtaget är information viktigt när förändringar görs som påverkar oss publishers. Att t.ex. upptäcka att man marknadfört en annonsör på bästa utrymme under en vecka efter att de stoppat kampanjen är aldrig kul. På det området har Euroads brister.

Vad gäller det viktigaste; att få betalt i tid passerar Euroads, Adservice Media, Adtraction, TD och Zanox utan anmärkningar från mig.

Senast redigerad av Paginas Jakobsson den 2009-12-21 klockan 22:38
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-21, 22:49 #6
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Tack för omnämnandet av Adservice Media, dom hade helt gått mig förbi och hade två annonsörer jag länge letat efter. Dom lever i skymundan!
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-21, 22:58 #7
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av Perben Visa inlägg
Tack för omnämnandet av Adservice Media, dom hade helt gått mig förbi och hade två annonsörer jag länge letat efter. Dom lever i skymundan!
Ja de lever nog lite anonymt i Sverige men har en hel del intressanta annonsörer och betalar bra. De ligger t.ex. högst med Thorn, 230 kronor.
De har endast en svensk medarbetare och hon jobbar halvtid, Malin Kock. Hon svarar dock på mejl etc även då hon inte är i tjänst. Även Øystein Åsebø servar den svenska marknaden och han sitter i Danmark. Båda är väldigt service minded och släpper aldrig ett problem eller fråga utan lösning eller svar. Dessutom väldigt bra på att informera om "allt".
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-27, 00:17 #8
stensio stensio är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 98
stensio stensio är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 98
Kan inte annat än hålla med angående Simon Gustafson. Man får ALLTID svar, oftast inom ett par minuter eller någon timme.
Tradedoublers motsvarighet till Simon måste vara Ann-Chatrine, hon svarar alltid. Det finns många som har mycket att lära av dessa två...
stensio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-29, 09:10 #9
skaft skaft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 15
skaft skaft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 15
Jag skulle också vilja på att lyfta upp Adtraction som ett mycket bra nätverk. Som folk har nämnt här är det både bra utbud av program samt snabb och personlig support (framförallt från Simon).

Jag skulle också vilja lyfta fram själva mjukvaran för hanteringen av affiliates. Jag använder åtta nätverk i dagsläget och det finns inget system som är så enkelt och smidigt som Adtraction. Har man inte arbetat med affiliatemarknadsföring tidigare så är det ett mycket tacksamt system att lära sig i.

Nu är det bara att hoppas på att ännu fler företag ansluter, särskilt till bank & finans där jag själv arbetar!
skaft är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-31, 17:51 #10
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
Underbar tråd! Instämmer helt gällande Adtraction, riktigt bra nätverk med grym personal. Vill också lyfta fram Adlantic som ett mycket bra nätverk att ha o göra med där allt från support till personlig service och utbetalningar fungerar utmärkt.
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017