Kom ihåg mig?

Dodiss.com - Pitcha din idé

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-05-09, 16:33 #1
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
Standard Dodiss.com - Pitcha din idé

http://dodiss.com kan vem som helst pitcha sin idé för att få feedback, utöka sitt team eller hitta affärskontakter.

Vi har snickrat på detta i några veckor och nu känner vi att det vore trevligt med lite feedback (på konceptet och själva designen av hemsidan).

Vad tycker ni WN? Är detta någonting ni skulle kunna tänka er att använda?
demain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-09, 17:34 #2
fredrick fredrick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 87
fredrick fredrick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 87
Fin sida och spännande projekt. Det är absolut intressant att läsa om andras idéer och kan säkerligen vara till stor hjälp om man söker samarbetspartners eller feedback på sin idé.

Dock tror jag att många är rädda för att idén ska bli stulen om man skulle publicera den öppet. Tror att man hellre jobbar på idén i hemlighet och sedan publicerar som ett startup-projekt på en crowdfunding-sida eller något liknande. Finns det något sätt ni kan undkomma den problematiken?
fredrick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-09, 17:47 #3
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
Citat:
Ursprungligen postat av fredrick Visa inlägg
Fin sida och spännande projekt. Det är absolut intressant att läsa om andras idéer och kan säkerligen vara till stor hjälp om man söker samarbetspartners eller feedback på sin idé.

Dock tror jag att många är rädda för att idén ska bli stulen om man skulle publicera den öppet. Tror att man hellre jobbar på idén i hemlighet och sedan publicerar som ett startup-projekt på en crowdfunding-sida eller något liknande. Finns det något sätt ni kan undkomma den problematiken?
Tack för din feedback!

Absolut, många blir paranoida när de har nya idéer. Då får man helt enkelt vänta med att publicera idén tills dess att man känner sig redo!

Det är inte särskilt lätt (snarare fruktansvärt svårt) att få igenom en crowdfunding-kampanj. Tanken med Dodiss är dock inte att konkurrera med crowdfunding-sajter, utan tanken är att skapa en plats där man på ett enkelt sätt kan få värdefull feedback i ett tidigt skede.
demain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-10, 12:25 #4
warlock warlock är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 57
warlock warlock är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 57
Fin sida, en sak jag reagerade på bara.
"Feedback

Nothing here yet :-("

Kan vara värt att hänvisa till sidan där man kan ge feedback istället för att printa ut "Nothing here yet :-("
warlock är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-10, 13:44 #5
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
Citat:
Ursprungligen postat av warlock Visa inlägg
Fin sida, en sak jag reagerade på bara.
"Feedback

Nothing here yet :-("

Kan vara värt att hänvisa till sidan där man kan ge feedback istället för att printa ut "Nothing here yet :-("
Tackar!

När man är utloggad ser man ingenting, är man inloggad syns en textruta. Det borde helt klart framgå tydligare att man kan skicka in feedback.
demain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-11, 00:23 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag tror mer på pitchar irl. Sådana nätverk har börjat växa fram i flera regioner, då får man bättre feedback från rätt personer och värdefull träning snarare än att man slänger ut något i tomma luften. Flera lyckade företag har redan tagit sig fram den vägen och fler blir det nog. Din idé kan säkert fungera som komplement oavsett.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-12, 16:32 #7
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag tror mer på pitchar irl. Sådana nätverk har börjat växa fram i flera regioner, då får man bättre feedback från rätt personer och värdefull träning snarare än att man slänger ut något i tomma luften. Flera lyckade företag har redan tagit sig fram den vägen och fler blir det nog. Din idé kan säkert fungera som komplement oavsett.
Intressant input. Jag håller med om att sådana meetups är oerhört värdefulla, men jag tror inte att det är en ersättare för att pitcha sin idé på olika internetforum (vilket jag gör nu och får oerhört bra feedback).
demain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-12, 17:10 #8
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Kul idé! Bra genomfört! :-) Här kommer lite konstruktiv kritik:

Jag gillar inte era knappar, t.ex. Register eller Submit your pitch. Register-knappen har för mycket padding. Submit your pitch... kan jag inte sätta fingret på.

Över till typsnitt... ni skriver i er css att ni vill använda "Roboto" men kan inte se att ni laddar den. Jag tror den faller tillbaka till Helvetica, vilket ser väldigt 2012 ut.

Tycker framsidan ser lite "död" ut. Vet inte varför... Jämför med kickstarters hemsida, den inbjuder till att klicka vidare och ger en känsla av att här finns något nytt att hämta varje gång man kikar in. Men det kanske löser sig själv när ni får mer "pitchar".

Register -> Oauth2 Google och Facebook. Annars kan ni lika gärna lägga ner

Hmm, visst är detta någon form av standardmall / tema / etc?
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-12, 17:44 #9
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
demain demain är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 143
Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Kul idé! Bra genomfört! :-) Här kommer lite konstruktiv kritik:

Jag gillar inte era knappar, t.ex. Register eller Submit your pitch. Register-knappen har för mycket padding. Submit your pitch... kan jag inte sätta fingret på.

Över till typsnitt... ni skriver i er css att ni vill använda "Roboto" men kan inte se att ni laddar den. Jag tror den faller tillbaka till Helvetica, vilket ser väldigt 2012 ut.

Tycker framsidan ser lite "död" ut. Vet inte varför... Jämför med kickstarters hemsida, den inbjuder till att klicka vidare och ger en känsla av att här finns något nytt att hämta varje gång man kikar in. Men det kanske löser sig själv när ni får mer "pitchar".

Register -> Oauth2 Google och Facebook. Annars kan ni lika gärna lägga ner

Hmm, visst är detta någon form av standardmall / tema / etc?
Tack för din feedback!

Vi jobbar vidare på designen, fonten ska absolut bytas ut och knapparna får vi putsa lite mer på.

Tanken med startsidan är att lyfta fram innehållet mer än själva designen, vilket antagligen bidrar till att den ser lite död ut just nu. Jag håller med om att Kickstarter har lyckats väldigt bra med sin startsida.

Det är ingen standardmall, men vi använder vi oss av Bootstrap CSS utan några jättestora ändringar.

Vad tycker du om projektsidornas design (t.ex. http://dodiss.com/pitch/6)?

Senast redigerad av demain den 2015-05-12 klockan 17:48
demain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-05-13, 12:04 #10
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Citat:
Ursprungligen postat av demain Visa inlägg
Vad tycker du om projektsidornas design (t.ex. http://dodiss.com/pitch/6)?
Jag tycker att hela sidan är väldigt fin. Verkligen. Men den "poppar" lixom inte och jag kan inte sätta fingret på det. Men det kanske har med typsnittet att göra, kanske ordnar sig om ni slänger på Open Sans eller något liknande.

Ni är på rätt väg!
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
feedback, webbsida


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017