Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AffiliateNetwork

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-04-30, 13:35 #61
boten boten är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 8
boten boten är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 8
Klart konkurrens är bra, men det finns redan! Man behöver inte acceptera fel hos ett nätverk bara för att uppmuntra konnkurrensen. Se tråden med affiliatenätverk och välj och vraka!
boten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-30, 13:49 #62
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Så mycket klagomål för ingenting.

Är något fel, så kontaktar man de rätta personerna på företaget och ser till att de fixar det.
Är man inte nöjd med tjänsten så använder man sig inte av det företagets tjänster.

AN verkar bra på många sätt, för oss som ska annonsera där och för sajterna.
Gillar man inte dem så använder man inte dem.

Jag ska dock gå med hos AN, varför? Kostnadseffektiva är dem...
Bra nätverk
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-30, 15:18 #63
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by Haghjoo@Apr 30 2004, 10:49
Så mycket klagomål för ingenting.

Är något fel, så kontaktar man de rätta personerna på företaget och ser till att de fixar det.
Är man inte nöjd med tjänsten så använder man sig inte av det företagets tjänster.
Vill bara påminna om inledningen av beskrivningen av detta forum: "Dela med dig av erfarenheter...".
Skulle vi gå helt på ditt inlägg så kan vi ju stryka den delen av furumets beskrivning. Eller hur?
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-30, 15:30 #64
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Konstruktiv kritik är bra, men då AffiliateNetwork antagligen är bundna av diverse NDA (både sina egna och andras) och likn. är det att slå på de som ligger ibland.
__________________
www.ip2nation.com (ip till land)
Per är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-30, 16:10 #65
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Jag anser också att AN har grejer att förbättra, som flera påpekar. Jag hoppas verkligen de tar tag i problemen för AN behövs verkligen.

Jag har själv startat två affiliateprogram hos dem vilket jag av flera skäl inte skulle kunna ha gjort hos Tradedoubler (de tar ej in enskilda firmor+för höga fasta kostnader). Dessutom kan jag erbjuda affiliates mycket mer i provition än vad jag skulle kunna ha gjort hos Tradedoubler. I affiliateprogrammet för Butiker.se erbjuder jag 30 öre per klick. Skulle jag ha startat affiliateprogrammet hos Tradedoubler hade jag för samma kostnad kunnat erbjuda 20 öre.
Christian O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-30, 16:11 #66
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by Jome@Apr 30 2004, 12:30
Konstruktiv kritik är bra, men då AffiliateNetwork antagligen är bundna av diverse NDA (både sina egna och andras) och likn. är det att slå på de som ligger ibland.
Jag har aldrig velat slå på den som ligger. Men det förutsätter att man vet att den ligger, annars kan man råka slå i misstag. Utrymme har ju också getts för förklaringar och tillrättalägganden.
Jag kör på för fullt som affiliate för AN och erfarenheten just nu är att det finns ett stort intresse för AN både från annonsörer och affiliates. Detta trots dom problem som har varit och trots vad som har skrivits här. Som någon skrev tidigare i den här tråden kan nog AN gå stärkta ur det här.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-30, 18:12 #67
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Haghjoo@Apr 30 2004, 11:49
Så mycket klagomål för ingenting.
är ju knappast så att det är klagomål för ingenting. att hela deras system ligger nere är ju helt oacceptabelt och det skulle jag därför inte kalla för "ingenting".

tycker de kan bättra sig på en hel del punkter. framförhållningen när det gäller information t.ex. Idag (30/4) fick man t.ex. som affiliate information att deras egna program som enligt alla tidigare tecken "Utgår 2006-12-31 resp. 2004-06-30" kommer förändra sin ersättningstyp drastiskt från imorgon(!) 1/5. Denna information kring när ett program "utgår" som var en av de positiva sakerna som finns hos AN (i jämförelse med ex.vis TD) är nu helt verkningslöst eftersom detta i praktiken skulle kunna innebära att programmet ändrar sin ersättning till 0kr och jämställs med att det "utgått". Tycker det är helt osannolikt dåligt att AN gör en sådan här ändring vilket innebär att man på en fredag (valborg!) förväntas/"tvingas" ta itu med dessa ändringar.

Att försöka planera sin annonsering med AN är näst intill omöjligt då statistiken är väldigt bristfällig samt att incidenter som detta uppstår vilket gör att man själv som ett resultat inte heller kan ha någon framförhållning öht.

Visst är det bra att AN finns, men det är innebär ju inte att man inte bör föra fram befogad kritik, speciellt inte på ett forum som detta som bl.a. innebär diskussioner och (positiva och negativa) erfarenheter kring företagen. Skulle jag som affiliate idag inte investerat tid i att implementera AN annonser i mina system och varit på det klara med de förhållanden som råder skulle jag noga övervägt om det varit värt allt trassel. Skulle då antagligen för mig varit bättre att avvakta en tid för att se om AN blir av med alla barnsjukdomar...
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-30, 18:27 #68
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by marcuss@Apr 30 2004, 15:12
... Idag (30/4) fick man t.ex. som affiliate information att deras egna program som enligt alla tidigare tecken "Utgår 2006-12-31 resp. 2004-06-30" kommer förändra sin ersättningstyp drastiskt från imorgon(!) 1/5.
Jag tycker ändå att det är på sin plats att tala om att dom inte bara försämrar utan samtidigt höjer avslutsersättningen (25 missade klickersättningar tjänar du igen på en avslutsersättning).
Men i princip har du rätt i att ett angivet utgångsdatum ska gälla.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-30, 18:47 #69
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
Citat:
Ursprungligen postat av marcuss
... Idag (30/4) fick man t.ex. som affiliate information att deras egna program som enligt alla tidigare tecken "Utgår 2006-12-31 resp. 2004-06-30" kommer förändra sin ersättningstyp drastiskt från imorgon(!) 1/5.
Jag tycker ändå att det är på sin plats att tala om att dom inte bara försämrar utan samtidigt höjer avslutsersättningen (25 missade klickersättningar tjänar du igen på en avslutsersättning).
Men i princip har du rätt i att ett angivet utgångsdatum ska gälla.
Jovisst, var kanske lite otydlig. Min påpekan gällde dock främst att det är en drastisk förändring i ersättningsform (om det är bättre eller sämre är väl upp till var och en att avgöra) vilket också påverkar hur man vill implementera programmen.

Handlade alltså inte främst om att jag tycker att de försämrar programmet (eller att det är en ändring öht) utan att en sådan allvarlig förändring sker med så kort varsel. I och med detta har ju de allra flesta CPC försvunnit från AN vilket gör att det inte finns något snabbt annons-alternativ att byta till inom AN. Iofs kul att se att Butiker-annonsören dykit upp med CPC iaf, även om det är med en annan målgrupp.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-30, 22:08 #70
adseek adseek är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 28
adseek adseek är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 28
Gick med An idag som annonsör har aldrig blivit så bra bemöta.
Allt fungerade 100% från start.
Deras support avdelning kan inte bli bättre jo allt kan bli bättre. Ville bara tala om att jag hade inga problem med deras system eller bemötande..


// robban

Ps dom behövs så vi som vill betala bra för att få trafik/försäljning kan göra det utan att betala skjortan i uppstartnings skede .. DS
adseek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017