Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-22, 13:26 #11
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Så länge som SD är det enda parti som ifrågasätter invandringen så kommer dom att få många röster. Samtidigt går det att spara ofantligt många miljarder igenom att minska invandringen till samma nivå som Danmark och Finland och det förstår vilken frisk människa som helst. När detta är gjort så kan man satsa dessa pengar på våra pensionärer, jobb åt unga och införa hårdare tag mot brottsligheten.

De övriga partierna vet att pengarna finns att hämta ifall man minskar invandringen till samma nivå som Danmark och Finland men man väljer att inte tala om det, just för att man är rädd för att förlora väljare.

Hur ska vi annars kunna finansiera de olika områdena som jag anger ovan? Vi kan inte trolla fram pengarna utan vi måste hämta dom från den allra största inkomstkällan - invandringen.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 13:55 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Så länge som SD är det enda parti som ifrågasätter invandringen så kommer dom att få många röster. Samtidigt går det att spara ofantligt många miljarder igenom att minska invandringen till samma nivå som Danmark och Finland och det förstår vilken frisk människa som helst. När detta är gjort så kan man satsa dessa pengar på våra pensionärer, jobb åt unga och införa hårdare tag mot brottsligheten.

De övriga partierna vet att pengarna finns att hämta ifall man minskar invandringen till samma nivå som Danmark och Finland men man väljer att inte tala om det, just för att man är rädd för att förlora väljare.

Hur ska vi annars kunna finansiera de olika områdena som jag anger ovan? Vi kan inte trolla fram pengarna utan vi måste hämta dom från den allra största inkomstkällan - invandringen.
Nu talar du återigen helt i nattmössan. Invandring per se kostar inte pengar. Det är en stor skillnad mellan exempelvis arbetskraftsinvandring och asylsökande. Det förra handlar mycket om kompetens, löneskillnader och tillgång / efterfrågan medan det senare handlar om solidaritet och rättvisa, begrepp som SD inte riktigt har vett nog att förstå. Vi skulle kunna spara mycket pengar genom att avveckla alla kommunala idrottsanläggningar, museer, sänka alla landets löner med 1000 kr om året osv. också. Fördelningspolitik är långt från så enkel och självklar som du framställer den. Det är bara en fråga om vad vi vill satsa pengar på och om vi bryr oss om människor som har det betydligt sämre ställt än oss själva. De flesta gör lyckligtvis det senare och lyckligtvis har majoriteten av våra politiker på riksdagsnivå, oavsett partitillhörighet, en betydligt mer nyanserad och verklighetstrogen helhetsbild.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-22 klockan 14:29
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 14:52 #13
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 663
Det handlar om att förstöra. Så enkelt är det.

http://www.berthilson.se/blogg/?p=183
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 15:04 #14
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Personligen GISSAR jag att denna typ av "aktioner" gynnar SD något snarare än tvärtom och därför är förmodligen strategin kontraproduktiv. För tveksamma väljare (som just kan tänka sig ge sin röst åt SD) gissar jag att vissa samhällsdebattörers/journalisters "svartmålning" (och just beskrivna kampanjer) kan bidra till motsatt effekt och höja partiets opinionssiffror något.

Jag må ha fel, men det känns så spontant.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 15:12 #15
martinl martinl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 108
martinl martinl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 108
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Felpost. Felpost.
Är det verkligen okej att skriva precis vad man vill på forumet och sedan helt enkelt editera bort det?
martinl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 15:31 #16
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
är inte det här precis tvärtom mot vad du skriver i rubriken ( Standard
Slåss för ett fritt internet du, länka till Sverigedemokraterna)?
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 15:49 #17
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Klart som fan man inte ska ha alla invandrare på samma plats. (Rosengården).
Vad baserar du denna fakta på?

För att klargöra lite för dig:
Rosengård (Ja, det heter så, INTE Rosengården) var ett av dom finaste och moderna områden på 60-70-talet när det var nybyggt.

Det fanns lediga lägenheter här, vart placerar man då invandrare som måste ha tak över huvudet? Jo, i dessa lägenheterna.

(Källa: http://www.malmo.se/Kommun--politik/.../Historia.html )

Anledningen till att området blivit utsatt är snarare att standarden har blivit lägre i området, och dåvarande hyresvärd(ar) inte valt att renovera och vidhålla denna höga standard som området haft med dessa låga hyrorna som finns. En hyreshöjning här skulle innebära förlorad inkomst vilket i sin tur resulterar i att man måste vräka barnfamiljer.

Detta hände innan det kommunala fastighetsbolaget MKB gick in som majoritet i området, och då är skadan redan skedd.

Medelinkomsten i Rosengård är 71 700 kr och för invånarna i hela Malmö 118 000 kr.

(Källa: http://www.malmo.se/Kommun--politik/...Rosengard.html )

Så ta reda på fakta innan du spyr ut skitsnack!

Senast redigerad av Jonas den 2010-03-22 klockan 15:52
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 15:58 #18
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av rstvideo Visa inlägg
Är det verkligen okej att skriva precis vad man vill på forumet och sedan helt enkelt editera bort det?
Så länge den knappen finns att man kan editera sina inlägg och om det inte står i reglerna "du får inte efter x antal minuter editera ditt inlägg alt. skriva ett inlägg och efter en kort stund editera inlägget" så är det fritt fram för vem som helst att göra det.

För den nyfikne, så kan jag berätta att jag valde att editera inlägget av personliga och familjära skäl. Punkt.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 15:59 #19
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Så länge den knappen finns att man kan editera sina inlägg och om det inte står i reglerna "du får inte efter x antal minuter editera ditt inlägg alt. skriva ett inlägg och efter en kort stund editera inlägget" så är det fritt fram för vem som helst att göra det.

För den nyfikne, så kan jag berätta att jag valde att editera inlägget av personliga och familjära skäl. Punkt.
Tredje knappen från vänster heter "Radera", vilket innebär att istället för att editera posten kan du välja att radera den.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-22, 16:00 #20
martinl martinl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 108
martinl martinl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 108
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Så länge den knappen finns att man kan editera sina inlägg och om det inte står i reglerna "du får inte efter x antal minuter editera ditt inlägg alt. skriva ett inlägg och efter en kort stund editera inlägget" så är det fritt fram för vem som helst att göra det.

För den nyfikne, så kan jag berätta att jag valde att editera inlägget av personliga och familjära skäl. Punkt.
.. och så länge det finns en citat-funktion så har jag all rätt att citera ditt orginalinlägg.

Ett smakprov för den nyfikne:

Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse Visa inlägg
Ännu ett ynkligt försök från kommunisterna och dess gelikar. Sidan är ju bevis på att de inte besitter särskilt mycket IQ. Även om de flyttar ned den officiella SD-sidan med ett steg på google så syns den ändå vid sökningen. De skulle behöva ett 20-tal sådana sidor med fler besökare än den officiella för att lyckas peta bort SD från den första sökningen.
martinl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
ärthjärnor, föreintelsen, invandring, invandringspolitik, politik, rasbiologi, seo, sverigedemokraterna


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017