Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Glesys: gräns på 200 mail per dag och konto

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-02-25, 09:14 #11
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Hej!

Först och främst så vill jag beklaga att du hamnade i problem på grund av mailspärren, det är inte vår avsikt att göra det svårare för någon. Vad gäller anledningen till en begränsning på antalet skickade mail så finns det bara en anledning till att den existerar; nämligen spamrisken. Vi har vid ett flertal tillfällen hamnat i en situation där en kund lyckats spamlista hela mailklustret och det drabbar ganska många tusen mailboxar. Vi bedömer att det för våra kunder är viktigare att icke-transaktionsmail kommer fram, än att vi tillåter transaktionsmail via lösningen.

För de kunder som verkligen vill skicka transaktionsmail via oss så erbjuder vi en SMTP-as-a-service (information om den får du av en säljare) eller rekommenderar att man använder tex sendgrid, postmark eller mailgun som redan nämnts.

Copyn på hemsidan är lite olycklig och vi kommer att justera den inom kort.

Jag hoppas att problemet löste sig ändå.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-02-25, 17:24 #12
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Jag använder GleSYS som mail- och DNS leverantör till alla mina domäner och är supernöjd, nya beta kontrollpanelen är rätt trevlig med! Jag har väldigt svårt att se hur en legitim användare kan skicka över 200 mail på en arbetsdag (det är 25 mail per timme förutsatt man jobbar 8h/dag). Skickar man sådana mängder måste det vara utskick eller reklam och då väljer man annan platform såsom mailchimp eller liknande.

Skulle jag behöva sådana skicka sådana mängder mail via GleSYS kontaktar jag dig Andreas
OT: Saknar dock möjlighet att sätta egna custom DNS records på domäner, just nu hade jag gärna velat ha stöd för CAA records.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-02-25, 17:52 #13
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Kör man med transactional emails (webshop, SaaS, ...) tycker jag det rätta valet är att antingen kolla med GleSYS om man tänkt gå via deras mailserver eller sätter upp en egen Exim/Postfix server.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-02-27, 22:50 #14
kb- kb- är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 11
kb- kb- är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 11
Citat:
Ursprungligen postat av abergman Visa inlägg
Hej!

Först och främst så vill jag beklaga att du hamnade i problem på grund av mailspärren, det är inte vår avsikt att göra det svårare för någon. Vad gäller anledningen till en begränsning på antalet skickade mail så finns det bara en anledning till att den existerar; nämligen spamrisken. Vi har vid ett flertal tillfällen hamnat i en situation där en kund lyckats spamlista hela mailklustret och det drabbar ganska många tusen mailboxar. Vi bedömer att det för våra kunder är viktigare att icke-transaktionsmail kommer fram, än att vi tillåter transaktionsmail via lösningen.

För de kunder som verkligen vill skicka transaktionsmail via oss så erbjuder vi en SMTP-as-a-service (information om den får du av en säljare) eller rekommenderar att man använder tex sendgrid, postmark eller mailgun som redan nämnts.

Copyn på hemsidan är lite olycklig och vi kommer att justera den inom kort.

Jag hoppas att problemet löste sig ändå.

Tack.




Citat:
Ursprungligen postat av CotopaXi Visa inlägg
Nej.



99.21% delivered

Tack för ditt svar. Jag utgår från att 99.21% är inkl hard bounces.

Vi ska ge Mailgun en chans. Första delade IP vi fick låg på blacklist hos Spamcop (209.61.151.224), de var dock snabba på att ge oss nytt.



Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Jag använder GleSYS som mail- och DNS leverantör till alla mina domäner och är supernöjd, nya beta kontrollpanelen är rätt trevlig med! Jag har väldigt svårt att se hur en legitim användare kan skicka över 200 mail på en arbetsdag (det är 25 mail per timme förutsatt man jobbar 8h/dag). Skickar man sådana mängder måste det vara utskick eller reklam och då väljer man annan platform såsom mailchimp eller liknande.

I vårt fall handlar det om över 200 inkommande mail som vi svarar på. När det är sådana mängder så finns det en gemensam nämnare, vilket gör att svaren blir likartade, så tiden per mail minskar kraftigt.

Vi är inte heller en person som jobbar i de fallen.
kb- är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2017-03-15, 17:46 #15
kb- kb- är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 11
kb- kb- är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 11
Nu kör vi Mailgun, Glesys och Zendesk. Det rullar på bra.

Vi använder Zendesk för delar av utgående mail och kör IMAP hos Glesys → Zendesk API för att komma runt gränsen på 200.
kb- är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017