Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Billigt och bra webhotell för 8 domäner?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-12, 08:40 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Lyx
Citat:
Originally posted by -oskarg@Feb 11 2009, 11:53
Citat:
Ursprungligen postat av coczo
one.com kanske det kör jag då får du en database som du kan installera allt på...
Kan man ha mer än 1 domän kopplad till sitt konto på one.com? Det är något jag har funderat på ett tag men inte orkat ta reda på. Framgår inte på deras hemsida.

Nej det kan man inte
Alla fall inte med standardpaketet.
Passar på att höja ett varningens finger för One. De fungerar alldeles utmärkt för simpla småsidor och experimenterande men inte för ett seriöst projekt. Dessutom finns inte .NET alls och för gammal klassisk ASP kör de Chili!Soft vilket ger ytterligare begränsningar.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 10:36 #22
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
min domän ligger på ONE.com. och har legat där i 2 år snart, kan starkt rekommendera detta, har aldrig haft problem. subdomäner är tillgängligt också.
bra livesupport. enkel hantering av databas och obegränsat med e.post konton.
Och sjukt billiga!!!
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 10:41 #23
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 2 126
Jag rekommenderar det inte om du skall utveckla i vbscript/asp just baserat på att ASP!Chili ger begränsningar, som tidigare sagts i tråden.

Jag har flyttat från One.com sedan länge och nu är jag hur nöjd som helst
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 10:45 #24
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Okej, själv kör jag i php och har ett webbläsarspel uppe,
funkar perfekt.
Fast One.com har begränsingar tyvärr.
enligt deras regler får man inte kunna ladda ner något från sidan, jag ville lägga upp ett program jag själv byggt så jag frågade live supporten och dem sa att jag fick isåfall bara länka till download.com där programmet kunde ligga.
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 10:51 #25
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -Lyx@Feb 12 2009, 00:53
Citat:
Originally posted by -oskarg@Feb 11 2009, 11:53
Citat:
Originally posted by -coczo@Feb 8 2009, 12:25
one.com kanske det kör jag då får du en database som du kan installera allt på...


Kan man ha mer än 1 domän kopplad till sitt konto på one.com? Det är något jag har funderat på ett tag men inte orkat ta reda på. Framgår inte på deras hemsida.

Nej det kan man inte
Alla fall inte med standardpaketet.


Passar på att höja ett varningens finger för One. De fungerar alldeles utmärkt för simpla småsidor och experimenterande men inte för ett seriöst projekt. Dessutom finns inte .NET alls och för gammal klassisk ASP kör de Chili!Soft vilket ger ytterligare begränsningar.
Kan inget annat än att hålla med, jag började koda på en sida förut bara för att testa mina skills, jag lade upp skiten på One.com och allting gick bra, kunde ha runt 50 medlemmar online utan problem. Sedan blev sidan mera känd och antal online steg till runt 120. Då hängde inte One med och servern fick hicka, den åkte upp och ner och genererade felet att det var för många connections till mysql...

Svaret jag fick från One var lika proffsigt som deras servrar, "Det är fel på ditt script". Eftersom jag inte trodde dem så köpte jag en VPS istället, slängde upp scriptet och allting flöt...

One.com är väl billiga och bra om du vill slänga upp en informationssida eller dylikt, men inte för ett mera krävande script.

Edit
Citat:
Ursprungligen postat av youheardit
min domän ligger på ONE.com. och har legat där i 2 år snart, kan starkt rekommendera detta, har aldrig haft problem. subdomäner är tillgängligt också.
bra livesupport. enkel hantering av databas och obegränsat med e.post konton.
Och sjukt billiga
Hmm... Bra LiveSupport? Deras support klarar ingenting, de är endast försäljare som ger info hur mycket varje tjänst kostar och vad man får i varje paket. Antar att de bara läser vad som står på hemsidan, vilket man kan göra enkelt själv. Frågar man de om något tekniskt ber de en maila deras tekniksupport.


Extra tillägg
De påstår att de har "fri-trafik", men de äger ju självklart rätten att stänga ner ditt konto om de anser att du stör andra kunder med din trafik Också väääääldigt proffsigt, eller hur?
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 11:02 #26
Erik Jögimar Erik Jögimar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 5
Erik Jögimar Erik Jögimar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 5
Citat:
Ursprungligen postat av oskarg
Citat:
Ursprungligen postat av coczo
one.com kanske det kör jag då får du en database som du kan installera allt på...
Kan man ha mer än 1 domän kopplad till sitt konto på one.com? Det är något jag har funderat på ett tag men inte orkat ta reda på. Framgår inte på deras hemsida.
Tyvärr inte. Man kan tydligen bara använda den domän man registrerat när man köper kontot hos dom. Jag försökte
koppla min andra domän (som är köpt via surftown) till dom men fick ett blankt "Nej det går inte".
Erik Jögimar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 11:13 #27
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Citat:
Citat:
(youheardit @ Feb 12 2009, 11:36)
min domän ligger på ONE.com. och har legat där i 2 år snart, kan starkt rekommendera detta, har aldrig haft problem. subdomäner är tillgängligt också.
bra livesupport. enkel hantering av databas och obegränsat med e.post konton.
Och sjukt billiga

Hmm... Bra LiveSupport? Deras support klarar ingenting, de är endast försäljare som ger info hur mycket varje tjänst kostar och vad man får i varje paket. Antar att de bara läser vad som står på hemsidan, vilket man kan göra enkelt själv. Frågar man de om något tekniskt ber de en maila deras tekniksupport.


Extra tillägg
De påstår att de har "fri-trafik", men de äger ju självklart rätten att stänga ner ditt konto om de anser att du stör andra kunder med din trafik *Också väääääldigt proffsigt, eller hur?

Det med Livesupporten kan jag inte hålla med om!
Jag har ställt många frågor till dem inom php kodning, och fått ganska bra svar på det.
Men det här med trafiken kan jag inte svara på, har inte haft någon stor trafik på min hemsida.

EDIT* en schyst grej med One är att man får "presentkort" på google adword med 500kr :P
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 11:18 #28
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Citat:
(youheardit @ Feb 12 2009, 11:36)
EDIT* en schyst grej med One är att man får "presentkort" på google adword med 500kr :P
Från en annan bluff till en annan Man måste gör en inbetalning på typ 300kr för att få presentkortet
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 11:27 #29
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Citat:
Citat:

(youheardit @ Feb 12 2009, 11:36)
EDIT* en schyst grej med One är att man får "presentkort" på google adword med 500kr :P

Från en annan bluff till en annan Man måste gör en inbetalning på typ 300kr för att få presentkortet
Vad snackar du om?! jag har inte betalt ett skit för det presentkortet!
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-12, 11:37 #30
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Citat:
Ursprungligen postat av studiox
Citat:
Originally posted by -SajtXL@Feb 11 2009, 19:50
Citat:
Originally posted by -studiox@Feb 11 2009, 13:56
Du k
Citat:
Originally posted by -oskarg@Feb 11 2009, 11:53
Citat:
Ursprungligen postat av coczo
one.com kanske det kör jag då får du en database som du kan installera allt på...
Kan man ha mer än 1 domän kopplad till sitt konto på one.com? Det är något jag har funderat på ett tag men inte orkat ta reda på. Framgår inte på deras hemsida.

En domän och inga subdomäner, enligt min info i min databas iaf. Kommer inte ihåg om det var jag eller surftown själva som skrev in det.

Hmmm, talar vi om SURFTOWN här, eller ONE.COM ??

Det kan man undra.. Jag pratade om ONE men skrev fel. Surftown erbjuder 2 domäner och obgr sub.

Allt står på min sida, som jag tyvärr inte får länka till..
Jag pratade om One ...men tack, då vet jag. Då är ju one.com helt fel hotell för ts (och för mig).

Gällande Surftown så varierar antalet domäner beroende på vilket konto man har. Jag kan ja 10 kopplade till mitt Surftown konto.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017