Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Maze Media Group

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-07, 10:14 #1
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Standard Maze Media Group

Idag ringde en tjej från Maze Media Group för att sälja sökmotorpositionering på 4 sökord och man betalar en startavgift på runt 2000kr samt 2100kr/mån endast om man ligger på plats 1-5.
Är detta rimliga priser samt är det något som hört något om Maze Media Group?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-07, 10:24 #2
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Den typen av avtal är riskabla. Det ligger i deras intresse att du ligger högt placerad men om du skulle bli bannad från sökmotorn är det helt och hållet du som tar smällen. Men du är ju klok så jag antar att du redan tänkt på det :-)

Är det "webbhotell" och "hosting" du hamnar 1-5 på så är det helt klart värt det, men jag tvivlar på att de kommer ta på sig jobbet med så svåra sökord. Läs också detta innan du anlitar någon för SEO:
http://www.google.com/support/webmas...y?answer=35291
Där får du både bra frågor att ställa till firman och en del varningsflaggor att hålla utkik efter.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-07, 10:33 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Tack emilv för råden!
Ett intressant sökord är naturligvis webbhotell men inget känt webbhotell ligger ens på första sidan utan det är mest jämförelsesiter, så förutsättningarna verkar inte vara alltför goda.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-07, 14:34 #4
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Tack emilv för råden!
Ett intressant sökord är naturligvis webbhotell men inget känt webbhotell ligger ens på första sidan utan det är mest jämförelsesiter, så förutsättningarna verkar inte vara alltför goda.
För mig ligger både Binero, Surftown, Loopia och Crystone på förstasidan. Men jag håller med om att konkurrensen verkar vara hård.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-07, 16:21 #5
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Ringde mig också. Skulle tydligen till ett annat företag men vi började prata. Visst, lämna en offert tyckte jag. Startavgiften hamnade på 68 000:-!

Kan inget om Maze men de känner inte sina kunder och deras behov när de skickar en offert på denna summa till oss.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 15:08 #6
samuelsylvander samuelsylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 5
samuelsylvander samuelsylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 5
Hej Danielos! Jag är VD på Maze Media och vill gärna kommentera hur vi prissätter sökord. Priserna baseras bland annat på hur mycket det söks på sökordet och konkurrens. Jämför gärna med vad det kostar att synas på sökordet i Google Adwords för att få en bild av om det är ett rimligt pris för dig eller inte. Om du använder Googles Keywordtool så ser du vad det kostar per klick. Jag hoppas att det hjälper dig.
samuelsylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 15:10 #7
samuelsylvander samuelsylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 5
samuelsylvander samuelsylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 5
Hej Jan. När våra säljare skickar offerter så tar dom ofta med väldigt många ord för att du som kund ska kunna få en bild över vilka sökord som är värda mest för dig i förhållande till antal sökningar och pris. Därför blir ibland offerterna väldigt höga i början. Du väljer givetvis sedan själv vilka sökord du vill ha.
samuelsylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-13, 16:26 #8
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av samuelsylvander Visa inlägg
Hej Jan. När våra säljare skickar offerter så tar dom ofta med väldigt många ord för att du som kund ska kunna få en bild över vilka sökord som är värda mest för dig i förhållande till antal sökningar och pris. Därför blir ibland offerterna väldigt höga i början. Du väljer givetvis sedan själv vilka sökord du vill ha.
Tack för svaret, kan mycket väl vara så. Dock bör ni se över hur era säljare pratar med kunderna. Han som ringde mig var mycket påstridig och indirekt idiotförklara mig eftersom jag inte var intresserad av att lägga pengar på SEO och för att komma högt i sökmotorerna. Han kunde helt enkelt inte förstå detta. Jag sände även signaler om att jag möjligen i framtiden kunde bli intresserad men det hörde han inte utan han malde på. Vet inte om detta är er policy gentemot era eventuella nya kunder eller om det enbart var just han som arbetade på detta sätt men det fungerande inte. Hann även med att höra att han har jobbat som säljare tidigare osv. 20 minuter tog samtalet. Tyvärr gav han inte någon positiv bild av Maze Media Group, i alla fall inte för mig men jag kanske var lite grinig just denna dag.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-17, 12:30 #9
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
Citat:
Ursprungligen postat av samuelsylvander Visa inlägg
Hej Danielos! Jag är VD på Maze Media och vill gärna kommentera hur vi prissätter sökord. Priserna baseras bland annat på hur mycket det söks på sökordet och konkurrens. Jämför gärna med vad det kostar att synas på sökordet i Google Adwords för att få en bild av om det är ett rimligt pris för dig eller inte. Om du använder Googles Keywordtool så ser du vad det kostar per klick. Jag hoppas att det hjälper dig.
Ni är ju ändå ett mediabolag där 90% av Era order sköts inhouse via telefon.
Ni har också ett gäng säljare (sen om det är professionella säljare är en annan femma). Hur gör ni om det finns 10 företag som vill synas på likadana sökord?
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-17, 13:56 #10
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Idag ringde en tjej från Maze Media Group för att sälja sökmotorpositionering på 4 sökord och man betalar en startavgift på runt 2000kr samt 2100kr/mån endast om man ligger på plats 1-5.
Är detta rimliga priser samt är det något som hört något om Maze Media Group?
Om det är intressant för dig så ska du givetvis begära en garanti på ett visst resultat, eftersom det är det resultatet de använder som säljargument.

Om inte garantin upfylls senast ett visst datum och under viss tid så ska det ske prisavdrag eller att du helt slipper betala (avtala om vite, med specifikt procentuellt avdrag av priset, vid ej uppfylld förpliktelse).

Men var noga med att ha exakt mätbara kriterier och datum när villkoren ska vara uppfyllda.

Jag vet inget specifikt om Maze Media Group, tror inte jag hört talas om dem förut.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017