Kom ihåg mig?

Varning för Webbkonsulterna!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-07-11, 15:38 #21
Identisks avatar
Identisk Identisk är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 122
Identisk Identisk är inte uppkopplad
Medlem
Identisks avatar
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 122
Tycker det är på sin plats att den här tråden bumpas upp till toppen så att även nya medlemmar för veta om detta blufföretag.

Jag fick nyligen hem fakturor för ett antal domäner som jag inte ägt på närmare 4 år. Den ena för domännamn som jag överförde till Binero för ca 3 år sen.

Det var dessutom påminnelser som dem skickade utan att jag fått något före det på vare sig mail eller i post. Förmodligen så tänkte dem kräma ur några kronor extra samtidigt som jag skulle bli stressad att betala..
Identisk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-11, 17:35 #22
Lidback85s avatar
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
Lidback85s avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av Identisk Visa inlägg
Tycker det är på sin plats att den här tråden bumpas upp till toppen så att även nya medlemmar för veta om detta blufföretag.

Jag fick nyligen hem fakturor för ett antal domäner som jag inte ägt på närmare 4 år. Den ena för domännamn som jag överförde till Binero för ca 3 år sen.

Det var dessutom påminnelser som dem skickade utan att jag fått något före det på vare sig mail eller i post. Förmodligen så tänkte dem kräma ur några kronor extra samtidigt som jag skulle bli stressad att betala..
Är så bedragarna tänker. Speciellt nu under sommarn då det är semestertider och allt. Det man kan göra är att ta god tid på sig och gå igenom alla fakturor och verkligen kolla upp om det är något man ska betala eller ej.
Lidback85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-11, 19:02 #23
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Kan bara intyga att man ska hålla sig undan för Webbkonsulterna.
Gör allt för att försöka tjäna pengar på folk som inte har så bra koll.
De har även otrevlig support och har inga problem att använda hot.
Skinza.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-12, 09:55 #24
Webbkonsulternas avatar
Webbkonsulterna Webbkonsulterna är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 43
Webbkonsulterna Webbkonsulterna är inte uppkopplad
Nykomling
Webbkonsulternas avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Identisk Visa inlägg
Tycker det är på sin plats att den här tråden bumpas upp till toppen så att även nya medlemmar för veta om detta blufföretag.

Jag fick nyligen hem fakturor för ett antal domäner som jag inte ägt på närmare 4 år. Den ena för domännamn som jag överförde till Binero för ca 3 år sen.

Det var dessutom påminnelser som dem skickade utan att jag fått något före det på vare sig mail eller i post. Förmodligen så tänkte dem kräma ur några kronor extra samtidigt som jag skulle bli stressad att betala..

Det här låter inte bra eller rättvist. Vi har sedan en tid tagit en snällare approch mot kunder.
Krediterade vi inte fakturan när du kontaktade oss eller varför misskrediterar du oss nu?

Alla domänsystem är helt automatiska och det är ju därför det är viktigt att meddela oss när en domän är flyttad/ska avslutas. För många TLD:s Får vi inte meddelande om detta automatiskt och vi kan ju inte gissa om du ska ha kvar en domän eller inte.
Om du ger mig vilken faktura/domän det var så kan du få loggar på att vi har skickat ut den.
Webbkonsulterna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-12, 15:57 #25
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Webbkonsulterna Visa inlägg
Det här låter inte bra eller rättvist. Vi har sedan en tid tagit en snällare approch mot kunder.
Krediterade vi inte fakturan när du kontaktade oss eller varför misskrediterar du oss nu?

Alla domänsystem är helt automatiska och det är ju därför det är viktigt att meddela oss när en domän är flyttad/ska avslutas. För många TLD:s Får vi inte meddelande om detta automatiskt och vi kan ju inte gissa om du ska ha kvar en domän eller inte.
Om du ger mig vilken faktura/domän det var så kan du få loggar på att vi har skickat ut den.
Man kan ju tycka att ni borde stämma av mot whois att ni fortfarande är registrerad som host för varje domän innan ni skickar ut en förnyelsefaktura för samma domän.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-12, 16:05 #26
Lidback85s avatar
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
Lidback85s avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av Webbkonsulterna Visa inlägg
Det här låter inte bra eller rättvist. Vi har sedan en tid tagit en snällare approch mot kunder.
Krediterade vi inte fakturan när du kontaktade oss eller varför misskrediterar du oss nu?

Alla domänsystem är helt automatiska och det är ju därför det är viktigt att meddela oss när en domän är flyttad/ska avslutas. För många TLD:s Får vi inte meddelande om detta automatiskt och vi kan ju inte gissa om du ska ha kvar en domän eller inte.
Om du ger mig vilken faktura/domän det var så kan du få loggar på att vi har skickat ut den.
Förtroendet för Er blir ju inte bättre med detta inlägg som jag citerar.
Precis som Conny Westh skriver, så borde ni säkerställa att kund ni ska skicka ut faktura till, faktiskt tillhör Er fortfarande med domän/domäner.

Ni kan inte gissa om man ska ha en domän kvar eller inte, skriver Ni.
Men ni gissar gladeligen på att ni fortfarande är registrerad host på den/de domäner ni skickar ut faktura på.

Kunder ska inte behöva ha som vana att vända sig till Er för att få en faktura krediterad/Makulerad, då det är ni som brustit i hanteringen genom att ej kolla upp kund/domänen/domänerna innan en faktura skapas och skickas ut.
Lidback85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-12, 16:11 #27
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Citat:
Ursprungligen postat av Conny Westh Visa inlägg
Man kan ju tycka att ni borde stämma av mot whois att ni fortfarande är registrerad som host för varje domän innan ni skickar ut en förnyelsefaktura för samma domän.
De flesta stora leverantörer av domännamn i Sverige gör på samma sätt som WK, så det är inte riktigt rättvist att _enbart_ ge WK skit för det.

Konstigt nog finns det, framförallt utomlands, flera aktörer som klarar av att hantera det trots allt.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-12, 18:12 #28
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
De flesta stora leverantörer av domännamn i Sverige gör på samma sätt som WK, så det är inte riktigt rättvist att _enbart_ ge WK skit för det.

Konstigt nog finns det, framförallt utomlands, flera aktörer som klarar av att hantera det trots allt.
Oavsett bransch så måste ju varje leverantör ha koll på vilka kunder de har och vad man får fakturera för, det är inte bara att skicka ut fakturor som saknar grund.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-13, 11:03 #29
Webbkonsulternas avatar
Webbkonsulterna Webbkonsulterna är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 43
Webbkonsulterna Webbkonsulterna är inte uppkopplad
Nykomling
Webbkonsulternas avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 43
Håller med Conny. Problemet ovan har inte med fakturering att göra utan folks ovilja att följa regler. Våra system fakturerar aldrig fel med undantag av.dk. Problemet är när folk tansferar ut efter fakturan är skapade eller skiter att säga upp trots flertalet påminnelser. Man kan ju inte ringa runt till 10 000 tals kunder och fråga.de flesta vill ju ha kvar sina domäner hos oss. Någon stans har kunden ett ansvar och så. Jag läser flertalet trådar om alla som klagar på Binero,Loopia mfl på att domäner ser ut att vara lediga, problem med registrering då en gammal kund spärrar. Vi har typ aldrig dessa problem eftersom vi tar in en uppsägning av kunden. Jag har kollat med alla som jobbat sista tiden och den enda missnöjda kunden hörde av sig Ang en faktura från 2009. Om det var denna kund som som puffade tråden vet jag inte men mycket har hänt i systemen 5 år. Att dra upp en så gammal tråd borde förbjudas. Någon admin borde radera hela tråden då det mesta inte stämmer eller har ändrats under årens lopp.
Webbkonsulterna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-13, 11:11 #30
cvnu cvnu är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 348
cvnu cvnu är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 348
Sedan 2009?

Detta mail fick jag för två år sedan:

"Citat:
Vi har nu tagit emot och behandlat er uppsägning av festdagboken.com. Då uppsägningen kom in 38 dagar försent så är ni tyvärr tvungen att betala faktura 156766297. Bifogar den som pdf-fil i detta mail för er referens."

Ett år senare (2013) fick jag faktura för domän som redan var uppsagd.
cvnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017