Kom ihåg mig?

3,6 miljoner domäner släpps ..

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-10-29, 16:15 #21
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Tack Lindalicious återigen för dina insikter ..
.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-31, 05:34 #22
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
Tack Lindalicious återigen för dina insikter ..
.
Det var så lite så

Men haka inte upp dig på det här för länge, gör något produktivt och få resultat.
Internet förändras snabbt, slösa inte för mycket tid på alla små detaljer.

Du behöver inte vara mekaniker eller motorexpert för att köra bil, sätt dig i bilen (bestäm dig för en projekt) och kör snabbt (fokuserat arbete) till destinationen så är det klart. Skulle du inte vara nöjd med destinationen (resultatet) när du väl är framme har du fortfarande tid över så att du kan köra till ett annat destination (nytt projekt).
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-31, 05:36 #23
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Tack Lindalicious återigen för dina insikter .. Å ja livet går vidare ..=)
.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-31, 05:44 #24
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av GRL Visa inlägg
Tack Lindalicious återigen för dina insikter .. Å ja livet går vidare ..=)
.
Sover du aldrig, trodde inte jag skulle få svar inom 2 minuter klockan 4 på morgonen

Det är lätt att man prokrastinerar när man fokuserar på allt annat förutom det som ger resultat (projektet).

Se: https://sv.wikipedia.org/wiki/Prokrastinering

Säg till att inte hamna i den onda cirkeln, och ta dig ur den om du redan hamnat i den.
Du kan förlora flera år på det, har oftast med rädsla för förändring att göra.

Något slags primitvinstinkt hos oss människor som gör att vi trotsar förändring psykologiskt.

Skickar ett bok till dig via PM läs den.

Senast redigerad av Lindalicious den 2016-10-31 klockan 05:52
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-10-31, 05:50 #25
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Haha .. Ska sova några timmar nu .. =)
.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-20, 13:46 #26
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Min kompis är bland dem bästa på SEO i hela världen har en hel del sidor i top 3 på google USA för engelska fraser som är extremt svåra och har många sökningar samt konkurrens. [...]
Vad heter din kompis? Jag förkovrar mig i SEO och att läsa om honom kan vara intressant. :-)
Bintang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-20, 19:32 #27
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Bintang Visa inlägg
Vad heter din kompis? Jag förkovrar mig i SEO och att läsa om honom kan vara intressant. :-)
Får inte avslöja vem det är, går inte läsa om honom heller han ger inga intervjuer och jobbar endast för sig själv, men kan säga att han jobbar mycket och följer googles riktlinjer.

Skadar heller inte att ha en insider någonstans för att veta exakt vad som behövs

Men jag tror hans största egenskap är att han satsar på hög kvalitet, kan nämna två saker han gör:
- Hans websidor laddar extremt snabbt, förutom wordpress plugins finns det saker han gör på cpanel.
- Hans texter/artiklar är av hög kvalitet, han betalar skribenter som jobbar för riktiga tidningar som New York Times $400 för ett enda artikel.

Jag tror nästan google går in och läser artiklarna för att bedöma kvaliten på sidorna, därmed får han top 3 i SEO positioner.

Finns säkert mycket annat han gör, han är helt enkelt extremt duktig och kunnig inom SEO.

Själv kan jag inte mycket om SEO, men då är det bra med "vänner" som är det.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-20, 23:42 #28
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Bintang Bintang är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2015
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Får inte avslöja vem det är, går inte läsa om honom heller han ger inga intervjuer och jobbar endast för sig själv, men kan säga att han jobbar mycket och följer googles riktlinjer.

Skadar heller inte att ha en insider någonstans för att veta exakt vad som behövs

Men jag tror hans största egenskap är att han satsar på hög kvalitet, kan nämna två saker han gör:
- Hans websidor laddar extremt snabbt, förutom wordpress plugins finns det saker han gör på cpanel.
- Hans texter/artiklar är av hög kvalitet, han betalar skribenter som jobbar för riktiga tidningar som New York Times $400 för ett enda artikel.

Jag tror nästan google går in och läser artiklarna för att bedöma kvaliten på sidorna, därmed får han top 3 i SEO positioner.

Finns säkert mycket annat han gör, han är helt enkelt extremt duktig och kunnig inom SEO.

Själv kan jag inte mycket om SEO, men då är det bra med "vänner" som är det.
Uhm, han är SEO-världens Michel Jackson, men samtidigt är han lika hemlig som en medlem i Anonymous? Det var lite... "annorlunda".
Men intervjuer var inte i siktet, tänkte mer om han skrivit tutorials.

Kan inte heller mycket om SEO. Sist när jag arbetade inom www så var det inte mycket mer än smacka in mängder med meta keywords och därefter
regga sidan i Altavista/Evreka, Lycos, samt Webcrawler.
Det var så mycket enklare förr :-)
Bintang är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-11-21, 00:28 #29
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Bintang Visa inlägg
Uhm, han är SEO-världens Michel Jackson, men samtidigt är han lika hemlig som en medlem i Anonymous? Det var lite... "annorlunda".
Men intervjuer var inte i siktet, tänkte mer om han skrivit tutorials.

Kan inte heller mycket om SEO. Sist när jag arbetade inom www så var det inte mycket mer än smacka in mängder med meta keywords och därefter
regga sidan i Altavista/Evreka, Lycos, samt Webcrawler.
Det var så mycket enklare förr :-)
Nej inga tutorials alls, ett tag hade han lärlingar, han lärde ut seo till folk han tyckte synd om för att hjälpa dem tjäna pengar. Slutade alltid med att dessa inte visade någon tacksamhet, så han har slutat lära ut till andra då dem började bli stöddiga mot honom så fort dem tjänade lite pengar.

Han är duktig på det han gör och tjänar pengar på det själv helt enkelt.
För det är smartare att skapa bloggar som har höga positioner i google och tjäna mycket pengar än att göra seo åt andra.

Det är klart han vill vara anonym då han tjänar riktigt bra med pengar, vet folk att han tjänar på 1 dag det dem får i månadslön så försöker väl dem flesta kopiera honom och vad jag förstått så finns det en hel del inom seo som förstör för andra.

Jag skulle inte kalla det SEO världens Michael Jackson, finns en hel del duktiga på SEO. Jag skulle nog säga att han är top 100 eller top 500 inom SEO.

Ja var bättre förr en artikel räckte för att hamna på första plats på altavista eller yahoo och det bara på 1-2 veckor utan länkar och annat.

Jag tycker det borde finnas fler sökmotorer, inte alls roligt när google kör deras monopol och bestämmer för mycket. Men jag tror det är bara tidsfråga innan ett nytt "google" dyker upp. Yahoo var hur stor som helst förr, men så kommer "google" med sitt konstiga namn och tar över, historien kommer nog upprepa sig igen snart.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017