Kom ihåg mig?

Missdomain .se transfer?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-01-25, 06:13 #1
habbcraw habbcraw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 182
habbcraw habbcraw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 182
Standard Missdomain .se transfer?

Så för cirka 1 månad och 24 dagar sedan försökte jag flytta över en .se domän till missdomain och har kontaktat dem med nya koder 2-3 gånger men fortfarande inte fått över den..? Någon annan som haft samma problem?
habbcraw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-25, 11:15 #2
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av habbcraw Visa inlägg
Så för cirka 1 månad och 24 dagar sedan försökte jag flytta över en .se domän till missdomain och har kontaktat dem med nya koder 2-3 gånger men fortfarande inte fått över den..? Någon annan som haft samma problem?
Hejsan Habbcraw,

Låter konstigt, det ska bara ta normalt några timmar om koden är korrekt . Skicka mig gärna ett PM här eller på fredrik@missgroup.com så fixar jag din transfer direkt.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-25, 17:35 #3
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av habbcraw Visa inlägg
Så för cirka 1 månad och 24 dagar sedan försökte jag flytta över en .se domän till missdomain och har kontaktat dem med nya koder 2-3 gånger men fortfarande inte fått över den..? Någon annan som haft samma problem?
Varit med om samma sak. Du får helt enkelt tjata i chatten att dom ska fixa den manuellt, och begära en ny kod. Det är enda sättet som funkar för mig i alla fall, via deras sida är det helt omöjligt.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-25, 20:56 #4
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Varit med om samma sak. Du får helt enkelt tjata i chatten att dom ska fixa den manuellt, och begära en ny kod. Det är enda sättet som funkar för mig i alla fall, via deras sida är det helt omöjligt.
Behöver absolut inte tjata, jag kan fixa det på 5 minuter om jag får koden i ett PM eller mail. Det kan även vår support göra om man mailar in koden på nytt till support@missgroup.com.

Vår leverantör har även precis släppt ett nytt API som vi utvecklar det nya pluginet mot som kommer se till att dessa fel (som inträffar sällan) åtgärdas.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-29, 15:06 #5
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Behöver absolut inte tjata, jag kan fixa det på 5 minuter om jag får koden i ett PM eller mail. Det kan även vår support göra om man mailar in koden på nytt till support@missgroup.com.

Vår leverantör har även precis släppt ett nytt API som vi utvecklar det nya pluginet mot som kommer se till att dessa fel (som inträffar sällan) åtgärdas.
Självklart, men nu pratar jag om vanliga kunder, som inte är medlemmar på wn.se och inte har kontakt med dig.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-29, 15:16 #6
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Självklart, men nu pratar jag om vanliga kunder, som inte är medlemmar på wn.se och inte har kontakt med dig.
Fast vanliga kunder behöver inte heller tjata, det räcker med att dom skriver in på chatten 1 gång så lägger vi in rätt kod hos vår leverantör så är dom klara sen.

Sen som jag sa tidigare så är vårt nya plugin klart denna eller nästa vecka där denna bugg är helt borta.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-29, 19:32 #7
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Fast vanliga kunder behöver inte heller tjata, det räcker med att dom skriver in på chatten 1 gång så lägger vi in rätt kod hos vår leverantör så är dom klara sen.

Sen som jag sa tidigare så är vårt nya plugin klart denna eller nästa vecka där denna bugg är helt borta.
Nu har jag tyvärr inte sparat chatt, men jag har skrivit ca 5-6 gånger till er, och fick varje gång veta att det var på gång. Även startat en tråd här på forumet ang er. Efter 8 dagar så tog en tjej min kod (jag fick göra en ny kod) och satte igång det manuellt, och då tog det en dag.

Jag har absolut inget emot er, men jag tycker att sanningen bör komma fram. Men det kan vara så att endast jag fick tjata, det vet jag inte =)
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-30, 17:30 #8
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kan du vara snäll och förklara det här. Min fråga var vad det kostar att flytta över en .com domän och den har jag inte köpt än. Här är svar från er support:
Citat:
Yogesh
I need to check with our billing and sales admin

Please provide domain name so i will check with them
kenan
check what?


Yogesh
domain name status
kenan
I dont understand

I ask about the price and transfer

I have nog bought any yet


Yogesh
We need to check with billing admin about price and transfer . Because if this, I need domain name
kenan
but its the same price on all .com domains

or are you saing that you have differend price on .com domains depending on what the name is?


Yogesh
yes
kenan
And what is that? How many letters there are in the name?


Yogesh
its not depend on no of letter . its depend on important of keyword name
Jag hinner inte chatta med honom mer, men kan du vara snäll och förklara kanske? Han vägrar svara på vad det kostar att flytta en .com domän, och säger att det beror på vad det är för domännamn, men kan ej ge en riktigt bra förklaring vilka kriterier det är heller.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-30, 17:36 #9
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan Visa inlägg
Kan du vara snäll och förklara det här. Min fråga var vad det kostar att flytta över en .com domän och den har jag inte köpt än. Här är svar från er support.
Det kostar 89 SEK att flytta en .COM domän, du har hela prislistan här på denna sida. https://missdomain.se/domannamn
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-01-30, 18:53 #10
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Det kostar 89 SEK att flytta en .COM domän, du har hela prislistan här på denna sida. https://missdomain.se/domannamn
Tack.

Det är ganska bedrövligt att man får helt annorlunda svar från er livechatt.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017