Kom ihåg mig?

Viktigt att tänka på vid internet marknadsföring?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-25, 13:14 #1
Ivvy Ivvy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 4
Ivvy Ivvy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 4
Hej!

Jag skulle gärna vilja höra era tankar och erfarenheter angående olika annons alternativ.

T ex ni som har annonserat med med hjälp av banners, google eller något nätverk som doubler. Vad är fördelarna och nackdelarna med detta?

Detsamma gäller er publishers som får in eran inkomst på detta viset, vad är de största fördelarna samt nackdelarna med med att använda dessa alternativ?

Blir mycket tacksam för alla svar och hjälp.
Ivvy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 13:24 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag har bara provat CPC-trafik i princip (aldrig betalat in de fasta kostnaderna som krävs för de flesta affiliatenätverk i nuläget).

Google adwords är enkelt att komma igång med och kräver inga stora investeringar. Du kan enkelt tracka dina sales och se vart du konverterar. Ett tips är att börja med att stänga av network och search network-ads och bara köra google.com till en början.

Ett annat alternativ som funkar för mig för att få trafik till _bra_ sidor är stumbleupon. Du puttar in $100 och får lite uppmärksamhet till sidan, när användarna sedan tummar upp sidan pga att du är så sjukt grym på att göra webbsidor så skicka SU fler gratisbesökare. Har vid ett flertal tillfällen scorat ett antal tusen besökare för småpengar där. Konverteringen är dålig dock.

Alla andra cpc-alternativ jag har testat har sugit apa rent ut sagt, clicksor, bidvertiser, adbrite, yahoo/overture.

Som annonssäljare kan jag rekommendera affiliator om du kan pruta ned uppläggningspriset till 0:-. Tror inte att deras mängd med affiliates är värd att betala pengar för i nuläget. Samma sak gäller troligen de andra svenska aktörerna. Det finns en anledning till att tradedoubler tar 100k+ för att du skall få komma in i deras nätverk som annonsör.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 16:02 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Vid annonsering så är det tyvärr error and trial som gäller. Vad som fungerar för någon annan behöver inte nödvändigtvis fungera för dig och tvärtom. Grazzy säger t ex att alla cpc-alternativ som han har provat suger apa. Själv skulle jag säga att de flesta fungerar riktigt bra. Däremot så tror jag inte att jag skulle få så bra resultat om jag provade stumbleupon. Det finns alltså ingenting som är rätt eller fel inom marknadsföring, utan du måste hitta en strategi som passar just dina tjänster och produkter.

Det viktigaste är att du kan mäta trafiken och hur bra den konverterar. Annonserar du via affiliatenätverk och sponsrade länkar så brukar du kunna mäta trafiken och konverteringsfrekvensen genom deras system. Köper du annonsering på enskilda webbsidor så måste du istället utveckla egna verktyg. Det är dock ganska enkelt att fixa själv.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-28, 12:59 #4
Ivvy Ivvy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 4
Ivvy Ivvy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 4
Tack Grazzy och Gustav. Det är alltid trevligt med respons. Jag ska kolla runt lite till innan jag bestämmer mig på nåt. Bäste Gustav, finns det några gratis ROI verktyg som du känner till isåfall?

Finns det någon som kan höra av sig som själv har annonser på sin hemsida och kan ge mig lite feedback?
Ivvy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-28, 13:10 #5
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Originally posted by Ivvy@Jan 28 2008, 12:59
Tack Grazzy och Gustav. Det är alltid trevligt med respons. Jag ska kolla runt lite till innan jag bestämmer mig på nåt. Bäste Gustav, finns det några gratis ROI verktyg som du känner till isåfall?
Finns det någon som kan höra av sig som själv har annonser på sin hemsida och kan ge mig lite feedback?
Med hjälp av Google Analytics kan du enkelt spåra hur väl annonser konverterar.
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017