Kom ihåg mig?

Vill se efter intresse för delaktighet i två stora projekt.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2021-01-18, 17:44 #1
Detrol Detrol är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 40
Detrol Detrol är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 40
Standard Vill se efter intresse för delaktighet i två stora projekt.

Halloj på er! Detta är med betoning en Intressekoll.

Nu är det så att jag har utvecklat två projekt, som jag anser har grymt potential. Där bägge har fått bra kritik under betatester.

Men han jag skulle kicka igång ett företag tillsammans med för att driva dessa - och lite mer, har fått fullt upp med annat. Och jag behöver engagemang.

Båda projekten är fullt utvecklade av mig ensam, med Laravel som grund.
Dessa är mina bebisar, så jag tackar inte ja till första bästa erbjudande.

Värt att nämna är att bägge är också i Beta-stadie egentligen, då de inte kunnat stress-testas ordentligt. Men de ska vara så gott som färdiga.

# Projekt 1 - Intimakontakter.se

Detta projektet började jag utveckla i början av 2019, och det blev mer eller mindre färdigt i början av 2020. Så nästan ett år av utveckling, till och från.
Det är småfix och lite optimeringar kvar att göra, annars är det i väldigt gott skick.

Tanken med detta är att konkurrera ut framförallt Bodycontact, som har tusentals besökare dagligen - på ett väldigt omodernt, buggigt och ej underhållet system.

Intimakontakter är en väldigt modern plats med samma inriktning som det ovannämnda. Där det finns många idéer på hur det kan vidareutvecklas för att ta över scenen med storm.

Det finns demo-inloggningar för er som vill kika:
demoman@demo.com / demoman
demokvinna@demo.com / demokvinna
demopar@demo.com / demopar

https://intimakontakter.se

# Projekt 2 - Remindme.cloud

Detta är något jag började utveckla under sommaren 2020, och det blev mer eller mindre färdigt 3-4 månader därefter.

Ett någorlunda unikt koncept, som åtminstone inte jag hade hört talas om tidigare. Men jag kom på idéen då jag själv saknar något sådant - eftersom jag har jävligt svårt att komma ihåg saker.

Kort och gott så kan användare registrera sig och får tillgång till olika paket med olika fördelar. Men till fullo så har man tillgång till en kalender man kan skapa och lägga in påminnelser i, som också kan vara återkommande.
Dessa skickas sedan ut via valda medier som ex; E-Post, SMS, Webbläsar-push samt Messenger. Fler är tänkt att integrera, samt app till iOS och Android i framtiden.

Det finns även demokonto här;
demo@demo.com / demo1234

https://remindme.cloud

---------------

Så till punkt.
Jag är en utvecklare, och jag vet vad jag kan och är bra på.
Och det är varken att driva ett företag på egen hand, sköta om företagsekonomi, jobba med PR/Marknadsföring, texter eller juridik.

Därför står dessa projekt också stilla just nu. Vilket jag tycker är väldigt synd, då jag som sagt ser stort potential och en mindre guldgruva om det görs rätt och snyggt.

Med det sagt så vill jag se hur intresset här är för att få liv i dessa projekt. Jag vet inte exakt själv vad jag söker. Därför är jag öppen för förslag från andra som kanske är mer bildade och har bättre idéer på hur detta kan tas tillvara på. Det enda jag vet är att de inte är till salu. Jag kommer vara fortsatt utvecklare, och ha en stor roll i dess framtid.

Hoppas jag fått med det viktigaste, annars kommer eventuella redigeringar eller svar på frågor nedan.
Detrol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-01-20, 15:37 #2
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Servern verkar avstängd?
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-01-20, 18:31 #3
Detrol Detrol är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 40
Detrol Detrol är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit Visa inlägg
Servern verkar avstängd?
Serverflytt
Detrol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-01-20, 22:57 #4
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Jag tycker att "Remindme.cloud" låter väldigt mycket som min kalender i telefonen. Den är synkar med min mail, Alexa mm.

Får push-notifikation eller mail beroende på vad jag ställt in.

Vad skiljer din tjänst från kalendern i min telefon, google calendar, eller kalendern i mcOS?
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-01-21, 02:51 #5
Detrol Detrol är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 40
Detrol Detrol är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av fabian Visa inlägg
Jag tycker att "Remindme.cloud" låter väldigt mycket som min kalender i telefonen. Den är synkar med min mail, Alexa mm.

Får push-notifikation eller mail beroende på vad jag ställt in.

Vad skiljer din tjänst från kalendern i min telefon, google calendar, eller kalendern i mcOS?
Personligen så tycker jag exempelvis google calendar är lite rörigt.
Sedan är poängen med sidan jag utvecklat att ha tillgång till fler medier än push och mail. Där SMS och Messenger är två utstickare, och det är också tänkt att lägga in WhatsApp, Telegram m.m.

Samtidigt så kan en hel familj dela på ett konto, då samma princip som i "Netflix" kan utnyttjas, där olika kontoanvändare har egna kalendrar exempelvis.

Där man lätt kan lägga in uppgifter åt sina barn, eller vem som ska hämta dottern/sonen på dagis tex.

En annan viktig detalj är att när du skapar en påminnelse så får du tillgång till en rich-text editor, och kan skapa mer avancerade påminnelser. Nyttjar du detta kommer en länk att skickas till denna som du kan se i webbläsaren sen.

Har man många påminnelser man vill skapa så kan man också lätt kategorisera detta så det är enkelt att hitta och lägga in.

Så i det stora hela så är det ganska stora skillnader från den ordinarie kalendern. Fler funktioner kommer också utvecklas längre fram, allt efter behov.
Detrol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017