Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopia får åter rubriker i media

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-28, 20:17 #1
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Standard Loopia får åter rubriker i media

"Webbhotellet Loopia stängde av Journalistförbundets sajt efter ett missförstånd. Sajten och förbundets mejl låg nere i ett dygn. Nu står ord mot ord om vad som hände."

http://www.idg.se/2.1085/1.429136/lo...alistforbundet
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-28, 21:46 #2
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Om man tror på tesen att all reklam är bra reklam, så kan jag iaf inte tänka mig något mer klockrent än att råka stänga ner den webbplatsen . Är väl mer eller mindre 100% säkert att det publiceras någonstans. Det kan också vara en riktig miss av samma orsak.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-28, 22:55 #3
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Man kan ju undra hur man orkar bråka om en tjänst för några kronor om dagen om den ligger nere några timmar (eller en dag) till följd av att man själv begärt en ändring som man inte förstår sig på...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-28, 23:38 #4
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
Man kan ju undra hur man orkar bråka om en tjänst för några kronor om dagen om den ligger nere några timmar (eller en dag) till följd av att man själv begärt en ändring som man inte förstår sig på...
Självklart är det så att Journalistförbundet inte har förstått hur det fungerar, och jag tycker inte att Journalistförbundet kan förvänta sig full förståelse för att Loopia ska förstå vilka ändringar man är ute efter för det priset man betalar som du säger. Men samtidigt så har jag svårt att förstå att man inte säger, "vi kan göra det ni önskar men tänk på att det kommer innebära nertid".

Senast redigerad av Danielos den 2012-01-28 klockan 23:46
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-28, 23:54 #5
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Danielos - sant som du säger, naturligtvis skulle man kunnat påpekat att det fanns risk med det kunden vill ha utfört.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-28, 23:56 #6
patte patte är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 15
patte patte är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 15
Loopia har i många av fallen de fått rubriker förtjänat det, men detta känns lite löjligt. Tydligen har de inte blivit av med några mail. Visst är det jobbigt när mailen inte fungerar men ett misstag kan ske. Betalar man inte mer kan man inte vänta sig snabbare support heller tycker jag.
patte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-29, 00:04 #7
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Men samtidigt så har jag svårt att förstå att man inte säger, "vi kan göra det ni önskar men tänk på att det kommer innebära nertid".
Det där är egentligen en ganska svår avvägning. Det största problemet tycker jag det är när beställaren tror att den vet vad den vill men egentligen inte har en aning. Många gånger verkar det som att man använder sig av termer som man inte har en aning om vad dom innebär bara för att det ska låta bra och då blir det oftast fel.

Kan ta ett exempel. En kund skickade in ett mail om att han ville ha ett CNAME upplagt för www.123.se till www.abc.se, vilket jag så klart hjälpte han att göra. När kunden återkom efter att det slagit igenom och var förbannad att det inte fungerade så kom det fram efter en stund att det han egentligen ville ha var en 301:a mot www.abc.se.

Därför känns det som ett stort problem med folk som är för specifika i sin begäran, det gör att man luras att tro att dom kan mer än dom egentligen gör. Hade personen i exemplet ovan bara skrivit "Jag kan inte så mycket om det här och vet inte hur man gör men jag vill att det ska bli så här" då hade det blivit rätt direkt och alla hade varit nöjda och glada.
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
loopia. webbhotell


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017