Kom ihåg mig?

Samarbetspartner (Programmering) Sökes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-22, 04:41 #1
AppLifee AppLifee är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 3
AppLifee AppLifee är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 3
Lightbulb Samarbetspartner (Programmering) Sökes

(NOTERA! Pga att jag inte vill att inlägget ska synas på google när man söker efter mitt namn/företag vill jag gärna att alla som skriver inte blandar in något namn då WN har ett skrämmande högt Pagerank -värde)

Hej allesammans,

jag är lite ny här på WN så jag kan berätta lite om mig och vad jag jobbar med först. Mitt namn är klicka här och till vardags driver jag företaget klicka här. Vi sitter centralt på fina adresser i Stockholm och har ett eget, rymligt kontor där vi även hyr ut platser till andra IT/Entreprenörer.

Nu har jag och en kollega en idé som vi har tagit fram en affärsplan (inkl. marknadsplan) till. Jag kommer vara helt ärlig med er, jag tror stenhårt på denna idé men det finns inga garantier på att den kommer lyckas, så om ni vill ha säkerhet - sök vidare. Jag gillar att ta egna risker med mitt kapital och med min tid, därav kommer jag satsa på detta.

Idén handlar om att bygga en finansiell plattform för människor med aktieinnehav (SCB: 1,495,000 människor i Sverige år 2011). Det finns i dagsläget en hel påbörjat, egna algoritmer för portföljvärdering mot guld/index, egna derivat mm. Projektet har varit igång i drygt 60 dagar nu och det går fort framåt. Vi beräknas lansera en beta-version mot slutet av 2011. Detta är som sagt inget litet projekt, plattformen kommer vara uppbyggd av flertalet (egna) moduler som även kommer agera som öppna API:er. Som sagt är marknadsplanen för lanseringen av plattformen redan klar.

Vi är:
-> 2 personer varav 1 (jag) som jobbar med min IT firma som är nischade på mobil marknadsföring (appar/hemsidor). Detta kommer jag personligen att bidra med, att vi utvecklar plattformen på iOS, Android och mobiloptimerar sajten.
-> Andra personen är SSE alumni och nu en Börshaj, som jobbar på en respekterad hedgefond och har suttit 3 år i NY, 2 år i London och nu i Stockholm. Dvs, mycket erfarenhet utav Aktiehandel och handel på börsen över huvudtaget. Denna börshaj sitter även invald som kommunfullmäktige i Stockholm och har väldigt goda kontakter inom ramarna för projektet. Han bidrar självklart med sitt nätverk, konceptutveckling, projektledning, sälj, pitcha/möten, ordna avtal och mycket mycket annat smått och gott!

Det vi söker är:

+ 1-2 st: Programmerare (PHP/MySQL/Ajax/JQuery) alternativt annat om du kan argumentera för att använda exempelvis MS baserad kodning.

+ Kapital: Vi kommer inte värdera vårt projekt till miljoner innan det har tagit fart så oroa er inte. Om ni är sugna på att höra mer och träffa oss får ni gärna göra det, vi svarar helst inte på frågor direkt i denna tråd (ta det på ett PM i sådana fall). Vi är realister och kommer värdera vår tid som vi lägger ner för utvecklingen, om ni har samma bild som oss kommer vi säkert att komma bra överens. Förutom kapital är vi ute efter ert nätverk eller annan spetskompetens ni kan tänkas bidra med, enbart kapital får ni inte räkna med stora andelar i bolaget.

Det vi erbjuder är:

+ Kontorsplats inkl. Utrustning, egen fiber mm, ni får 24/7 access och det är som sagt centralt beläget och bra utrustat. Vi kommer kräva att minst 50% av er arbetstid spenderas på vårt gemensamma projekt (dvs 20-25h/vecka)

+ Vi kommer hosta allt på våra inhyrda servrar

+ Delägarskap, vi räknar på ert bidrag och när vi träffas kan vi diskutera vad det innebär för er.

+ God koll på marknaden, grundlig research på projektet, marknadsplan, affärsplan mm.

+ Vi har goda kunskaper inom Design och Utveckling (genom mig då). Så ni kommer inte vara den enda som kodar, vi har riktigt duktiga programmerare (genom mig) som jag kommer investera i projektet. Projektet är som sagt väldigt omfattande, därav väldigt kul om fler kan komma och bidra med sin tid och som tror på denna idé.

+ Tillgång till ett säljteam på 4 personer (genom mig) som jag kommer investera i projektet när det gäller att boka möten mm.

+ Vi lanserade en teaser igår för att samla in e-postadresser till beta-användare, och vi är stolta att presentera att vi redan nu har över 50 registrerade e-postadresser varav flera kommer från högt uppsatta positioner inom bl.a. klicka här och klicka här.



Vi tar gärna mer på ett konkret möte med oss, det är väldigt svårt för mig att yttra mig på detta forum utan att säga för mycket/för lite.
AppLifee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-01, 17:23 #2
AppLifee AppLifee är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 3
AppLifee AppLifee är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 3
Vill tacka alla som meddelat intresse. Har intervjuat 3 st nu, vi har rätt hårda krav på vem vi tar in men alla har varit på en hög nivå. Kan vara aktuellt med fler intervjuer som vi tar in löpande!
AppLifee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-01, 18:20 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Vill bara passa på att ge beröm för den seriösa och genomtänkta texten. Det är så här det ska vara. Lycka till!
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
jobb, partner, partnerskap, programmerare, samarbete


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017