Kom ihåg mig?

Officiella TradeDoubler-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-02, 15:15 #1
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej Alla!

Vi har bevakat Webmaster Network under relativt lång tid och ser att det från och till ställs en del frågor rörande våra affiliateprogram, vårt system och o dyl. Jag tänkte därför se vilket intresse det finns bland er att dra igång denna officiella TradeDoubler-tråd där ni kan ställa alla frågor och som vi kontinuerligt kommer att kontrollera och bearbeta. I denna tråd tänkte vi även informera om nya verktyg och tipsa på hur ni kan öka er ersättning. En fördel med detta är även att ni alltid kommer ha en specifik tråd att gå tillbaka till och läsa för att slippa ställa samma fråga två gånger.

Återkom gärna med era åsikter!

Mvh Publisher Teamet
TradeDoubler
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-02, 15:20 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Då kan jag börja, förklara gärna hur jag kan få så många fel ref när jag endast använder 1 domän till den sidan... Får minst 10-20 fel ref varje dag...
Davve är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-02, 15:50 #3
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Davve: Din fråga kräver mer personlig support, då ditt problem verkar specifikt för just dig. Troligtvis beror detta på någon felaktig inställning på ditt konto, men det kan behövas lite mer undersökning. Kontakta gärna [email protected] så hjälper vi dig!

Mvh Carl
TradeDoubler
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-02, 18:45 #4
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Kan du inte ge lite bra tips för dem som vill komma igång och börja tjäna pengar på TD? Något man ska tänka på?

Har haft ett TD konto i snart 6 månader och har fortfarande inte fått första utbetalningen! Har väl iof inte varit så extremt aktiv heller, men man blir ju inte alltid så motiverad heller när en annons exponeras 1000 ggr och inte ger en krona i intäkter.
Maccke är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-02, 19:22 #5
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Kör hårt Tradedoubler, man kan väl aldrig få för mycket info och fakta.
robertsson är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-03, 00:18 #6
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
En åsikt är att ni förhandlar fram bättre avtal för affiliates och inte nöjer er med att ni får eran fasta summa. Tex ad libris som betalar några procent av försäljningssumman första gången någon blir kund hos dem. Är personen redan kund vilket väldigt många är, så får man inte ett öre för generade sales.
jake är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-03, 00:26 #7
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
När skall ni åter igen ge ett företag i min bransch chansen att bli er partner.

Jag vet att en av anledningarna till att ni tog bort det var att Sexliv som var anslutna till er tidigare gick i konkurs och tiden innan inte gjorde rätt för sig gentemot alla affiliates. Men varför dra alla liknande företag över en kant i.o.m det? Hade ni gjort likadant om det inte handlade om denna typ av företag?

Jag vet också att det finns ett mycket stort intresse att ansluta sig till just den typen av partnerprogram eftersom det brukar ge bra avslut.

Jag har idag ett stort antal affiliates anslutna till mitt egna affiliatesystem men har ändå stora begränsningar eftersom jag bara kan ansluta företag med F-skatt och jag tror att om alla dessa privatpersoner som jag får neka kunde ansluta sig via Tradedoubler så skulle det generera massor av inkomster för både er, mina affiliates och självklart även för Lastbryggan.

Ställ gärna stora krav på oss om det fortfarande finns en misstro, varför inte kräva en deponering på låt säga 100.000 för att få ansluta sig? Kräv att få se årsredovisningar och kontrollera att det ser bra ut, kräv en bankreferens m.m. Det skulle ju dessutom ge en stor trovärdighet till alla som vill ansluta sig.

Varför inte låta Lastbryggan AB vara försökskanin?

Ellos, Josefsson, Hobbex säljer sexleksaker... Ginza, CD-on m.fl har tagit i erotikfilm i sina sortiment, får inte dom heller ansluta sig till Tradedoubler?

Om ni ändå inte vill ha med oss att göra så förväntar jag mig en bra förklaring till varför vi som säljer sexleksaker är bojkottade, vi lever faktiskt i 2005 och det går inte att blunda längre, vi seriösa företag som är i denna bransch kräver att bli behandlade som vilket annat seriöst företag som helst.

// Mats
Mats är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-03, 21:49 #8
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by TradeDoubler@Dec 2 2005, 16:15
... där ni kan ställa alla frågor och som vi kontinuerligt kommer att kontrollera och bearbeta.
Vad kul!

Då hoppas jag vi alla tar tillfället i akt och håller denna tråd på en hög nivå. Vi kan ju hjälpas åt att se till att inte svaren på frågorna vi ställer återfinns på TD-gängets FAQ.

Jag har själv en fråga och jag undrar om ni funderat på att införa nåt i stil med "TD Trusted site". Ni har ju väldigt stora möjligheter iom de kampanjer ni lyckats knyta till ert system. I en handvändning skulle ni med största säkerthet med framgång kunna "konkurrera" med de aktörer jag själv upplåter mitt annonsutrymme till. Dock gör denna oändliga ansökningsprocedur att vissa ryggar tillbaks.

Har ni nån gång funderat på att utnyttja ert pool-system till att knyta till er partners med stora volymer trafik genom att rotera alla era kampanjer åt dessa?

Något i stil med alla era kampanjer i en av vad ni kallar EPC-pool som nollställs varje gång ni får ett nytt program vore kanske en möjlig lösning.


EPC-pool - Fungerar på samma sätt som standardpoolen. Skillnaden är att elementens fördelning (procentsats) kommer att ändras med tiden. Vårt system kommer att räkna ut vilket element som fungerar bäst och ger dig mest intäkter (jämförs med RPV-rapporten) och justerar elementens fördelning därefter
Thomas är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-05, 09:56 #9
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Tips för att komma igång i början:

För att komma igång i den absoluta början så kan man läsa startup-guiden. Denna finner ni direkt när ni loggar in, men även på http://www1.tradedoubler.com/pan/aIn..._STARTUP_GUIDE. Denna är dock väldigt grundläggande och förklarar mest själva processen att komma igång.

En helt annan sak är att komma igång och tjäna pengar. Ett vanligt fel många nya affiliates gör är att de stirrar sig blinda på vilken typ av ersättning annonsörerna ger. Det blir det ofta ersättning per unika besökare som får många ansökningar. Dock skulle jag rekommendera att snarare granska sin egen sida innan ansökning. Försök då ta reda på hur din målgrupp ser ut - ålder, kön, geografi etc för att sedan ansöka till program som passar till detta.

För nya affiliates, men även för de som har kört en hel del men som vill fördjupa sina kunskaper lite, så kan ni läsa våra "12 dagars tips till Julen 2005"-brev som går ut en gång per vecka nu. Du når det nyaste på http://hstse.tradedoubler.com/file/2.../day_08.htmoch därifrån finns de länkat till de tidigare. Vi skall sätta upp en tydligare överblick över dessa som ni kan använda er av sedan. När ni har läst detta så vore det toppen om ni kunde återkomma med kritik/åsikter för att vi skall kunna skapa ett så bra informationsflöde som möjligt.

Mvh Carl
TradeDoubler
TradeDoubler är inte uppkopplad  
Oläst 2005-12-05, 13:34 #10
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
Vi har varit medlemmar på TD i många herrans år eftersom det ända från början funnits program som passar vår målgrupp. Vi har till exempel en recensionsektion där medlemmarna i detta ögonblick publicerat 17 888 recensioner av böcker, musik, film etc. Det verkar ganska naturligt att länka från respektive bok via TD till en eller flera internetbokhandlar. För det får man betalt provision när någon faktiskt köper en bok.

Man sporras av TD att använda banners och textlänkar som har butikens logotyp och slogan, för att kunden ska hitta till butiken. Anledningen till att vi givit upp på TD var att det mer och mer kändes som man hjälpte till att bygga någon annans varumärke utan att få betalt för det. Visst, provision är okej men inte då man behöver en banner där målföretaget presenterar sitt varumärke och sitt budskap för att få den.

Så om TD kan få det att kännas mindre som att man bygger butikernas varumärke gratis så kommer vi tillbaka.
David är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017