Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mätetal för webhotel

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-18, 19:06 #21
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Ja, det vet jag. Den kör samma process/tråd.
Det jag reagerade på var att jag hamnade på 0,11-0,13 sekunder med fler än en core istället för 0,07 - 0,09 med bara en, vilket är avsevärt mycket lägre. Att det inte skulle gå speciellt mycket snabbare var jag medveten om, men de här resultaten förvånade mig.
Min teori är att det var en annan server som körde nästan fullt på sin server samtidigt som du.
Kör två kunder precis samtidigt så får de 50% var av CPUn, men är du själv får du 100%.
Det stämmer nästan med dina siffror.
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-18, 21:20 #22
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
This MySQL instance does NOT support MYISAM tables betyder att databasen inte blev skapad, jag fick liknande bra värden på samma sätt.
skumt databasen är där alla rättigheter, mysqli mm. Var rätt trött igår så inte felet ens. Får ta en titt igen under helgen. Skall testa även det nya scriptet.

Någon annan som vet vad det kan vara?
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-18, 21:31 #23
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Citat:
Ursprungligen postat av oderland Visa inlägg
skumt databasen är där alla rättigheter, mysqli mm. Var rätt trött igår så inte felet ens. Får ta en titt igen under helgen. Skall testa även det nya scriptet.

Någon annan som vet vad det kan vara?
Det är inte helt intuitivt, man behöver skriva in rätt namn på databsen både i config filen samt i index filen. Det var vad som behövdes för mig...
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-18, 21:39 #24
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Citat:
Ursprungligen postat av Osueco Visa inlägg
Det är inte helt intuitivt, man behöver skriva in rätt namn på databsen både i config filen samt i index filen. Det var vad som behövdes för mig...

Haha :-) Ja, vad skall man med config filer till :-)
Lite sämre värden nu dock.

Testing a(n) MYISAM table using 1000 rows.
Successfully created database magtest_stresstest
Sucessfully created table test1

Table Type Verified: MYISAM ..

Done. 1000 inserts in 0.09177 seconds

lägger upp den nya scriptet och återkommer i nya tråden.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-21, 09:57 #25
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Detta är ju trevligt. Som några vet har jag själv för ett tag sedan skrivit och lanserat tillgänglighetstester på webbhotell som bemötts med blandade känslor.

Jag har själv funderat på att skriva även funktioner för att mäta prestanda på webbhotell men möjligheten att:

1.) få webbhotellen intresserade
2.) få möjlighet att köra kod hos dessa
3.) kunna verifiera att koden inte installeras på en supersnabb server som inga kunder ligger på är låg.

vilket har gjort att det inte finns någon chans att få webbhotellen intresserade.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-22, 15:09 #26
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Detta är ju trevligt. Som några vet har jag själv för ett tag sedan skrivit och lanserat tillgänglighetstester på webbhotell som bemötts med blandade känslor.

Jag har själv funderat på att skriva även funktioner för att mäta prestanda på webbhotell men möjligheten att:

1.) få webbhotellen intresserade
2.) få möjlighet att köra kod hos dessa
3.) kunna verifiera att koden inte installeras på en supersnabb server som inga kunder ligger på är låg.

vilket har gjort att det inte finns någon chans att få webbhotellen intresserade.
De två första punkterna tror jag inte är något problem. Åtminstone inte vad vi har märkt i Hosting Speed-projektet hittills (http://www.wn.se/showthread.php?t=1047210).
Punkt 3 är lite problematiskt, men den går nog att lösa hyfsat bra om man få många olika källor. Man borde komma ganska nära det verkliga värdet någonstans runt medianen av alla testresultat. Det kommer ju ändå aldrig gå att mäta exakt och få helt tillförlitliga siffror ändå så det kan man ju glömma direkt.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-27, 11:11 #27
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Jag har själv funderat på att skriva även funktioner för att mäta prestanda på webbhotell men möjligheten att:

1.) få webbhotellen intresserade
2.) få möjlighet att köra kod hos dessa
3.) kunna verifiera att koden inte installeras på en supersnabb server som inga kunder ligger på är låg.

vilket har gjort att det inte finns någon chans att få webbhotellen intresserade.
Tänkte ge lite feedback på tjänsten http://www.webhosting-benchmark.com/rank hittills.
När det gäller 1.) så lär bara webbhotell som vet att man står sig bra i prestanda vara intresserade. Fortfarande saknas de viktigaste hotellen i Sverige på listan. Samt utan att nämna någon på listan så är 3.) ett faktum, pga konstant maximalt höga världen på datan. Så generellt sett, köper siten inte själva konton för att sedan lägga testen den är den nog dessvärre dödsdömd i längden som studiox säger. Många av webbhotellen som testas på listan är ju gratis hotell så här långt. Så enda lösningen som jag ser det är att siten själv bekostar de olika webbhotellskontona eller hittar en sponsor, för de viktigaste webbhotellen kommer inte självmant att ställa upp.

Senast redigerad av Danielos den 2011-08-27 klockan 11:16
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-27, 12:18 #28
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Tänkte ge lite feedback på tjänsten http://www.webhosting-benchmark.com/rank hittills.
När det gäller 1.) så lär bara webbhotell som vet att man står sig bra i prestanda vara intresserade. Fortfarande saknas de viktigaste hotellen i Sverige på listan. Samt utan att nämna någon på listan så är 3.) ett faktum, pga konstant maximalt höga världen på datan. Så generellt sett, köper siten inte själva konton för att sedan lägga testen den är den nog dessvärre dödsdömd i längden som studiox säger. Många av webbhotellen som testas på listan är ju gratis hotell så här långt. Så enda lösningen som jag ser det är att siten själv bekostar de olika webbhotellskontona eller hittar en sponsor, för de viktigaste webbhotellen kommer inte självmant att ställa upp.

Har frågan ens gått ut till de stora ifall de är intresserade av att vara med?
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-27, 13:55 #29
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Anders Karlsson Anders Karlsson är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 422
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Tänkte ge lite feedback på tjänsten http://www.webhosting-benchmark.com/rank hittills.
När det gäller 1.) så lär bara webbhotell som vet att man står sig bra i prestanda vara intresserade. Fortfarande saknas de viktigaste hotellen i Sverige på listan. Samt utan att nämna någon på listan så är 3.) ett faktum, pga konstant maximalt höga världen på datan. Så generellt sett, köper siten inte själva konton för att sedan lägga testen den är den nog dessvärre dödsdömd i längden som studiox säger. Många av webbhotellen som testas på listan är ju gratis hotell så här långt. Så enda lösningen som jag ser det är att siten själv bekostar de olika webbhotellskontona eller hittar en sponsor, för de viktigaste webbhotellen kommer inte självmant att ställa upp.
Det stämmer. Vi hade gammal data i systemet, därför blev vissa data missvisande.
Tack för feedbacken. Jag är övertygad om att det är möjligt bedriva objektiva tester av webhotel och förvånad att ingen försökt tidigare.

Vi är mycket glada för de hotel som vi har med idag, och vi jobbar på att få in fler hotel. Det finns fler hotel på gång. Målet är givetvis att alla ska vara med.
Anders Karlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-08-27, 14:08 #30
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Låter jätte positivt osueco, jag har hela tiden varit generellt mycket positiv till det hela och tycker som du att det är kul att ni är först, nu gäller det att få med fler viktiga hotell så snart som möjligt.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017