Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Söker Business partner för spel tjänster

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-06-28, 22:29 #11
WebMazters avatar
WebMazter WebMazter är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 85
WebMazter WebMazter är inte uppkopplad
Medlem
WebMazters avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 85
Härligt att se P9ine med krut & obeveklig optimism!
Önskar dig stort lycka till, framtiden är din (& min)


MVH: WebMazter
WebMazter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-28, 22:38 #12
P9ine P9ine är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 6
P9ine P9ine är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 6
:-) alla är emot mig bara :-) nähee de e ingen fara jag vet vad jag ger mig in på
har jobbat i internet branschen sedan 1998.

Servers är fortfarande inte det första och det jag ska satsa på mest
det är saker runt om kring som ska säljas och få in pengar för..
servers är bara en sak som ska sitta där mer som reklam för företaget
och för klaner som är villiga att betala en slant för en bra server,
men där ska ju klanerna ha mer än bara servers dom ska stanna hos oss
och vara mer intresserade av oss än andra. Meningen är att bara hyra
ut så kallade war servers för seriösa klaner. sen det som säljs runt omkring
är det vi ska få in pengar för...
P9ine är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-29, 21:13 #13
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
JohanH JohanH är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 141
jag tycker du ska hoppa över det där med försäljning av prylar. T-shirts specialdesignade för gamers kanske funkar men att sälja datatillbehör och konkurrera med jättar som datorbutiken.com, inwarehouse, dustin etc är nog ingen dans på rosor. Speciellt inte med de extremt dåliga marginalerna som råder tack vare konkurrensen.

Jag tycker istället att du skall satsa på att bygga något community liknande för gamers där det arrangeras massor med turneringar och annat som kan vara intressant för gamers. Låt sedan andra återförsäljare och eventuellt tillverkande företag gå in och sponsra tävlingarna med priser och emot en extra kostnad kanske hela tävligen (typ inWarehoue tournament 2004) där du (ditt företag) arrangerar allting runt omkring och tar betalt. Jag är övertygad om att det finns ett intresse hos många större företag att marknadsföra sig emot gamers och att sponsra en specifik clan ger ju inte speciellt mycket förrän dom åker till USA och vinner stora tävlingar.



Lycka till!
JohanH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-30, 08:09 #14
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Man kan alltid ge sig in matcher med jättarna!! och man skall absolut köra på, om man tror på sig själv och sin idé. (viktigt!)

Har du ett unikt koncept som skiljer sig kan du komma långt. Eftersom du vänder dig till en specifik
kundkrets har du säkert en del att hämta. Dina tänkta kunder känner igen sig i ditt företag till skillnad från databutiken.se etc..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-05, 00:00 #15
Hennkes avatar
Hennke Hennke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 45
Hennke Hennke är inte uppkopplad
Nykomling
Hennkes avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 45
Är ingen mästerprogrammerare men har däremot koll på spelscenens marknad. Jag tycker att du är ute i precis rätt tid med tjänsterna, men undantag för serveruthyrning. Serveruthyrning har blivit något av ett problem då någon nämde problemet med att splitta pengar mm. Även fast viljan finns så saknas ofta orken, vilket för det mesta leder till att endast de som har sponsorer som fixar fram hela slanten satsar på spelservrarna (om du inte satsar internationellt där Tyskland har ett helt imperie redo för att intas). Gamers.nu är väl en av de organisationerna inom Sverige som har lyckats bäst (även om det är semiuthyrning) men då betalar medlemmen inte endast för det ändamålet.

Vet inte hur er budget ser ut men jag tror att kunkurrenskrafitga priser (ur en datorspelares ögon) kan bli svåra att uppnå. Du är som da Vinci, lite före din tid, med serveruthyrning inom Sverige iaf, internationellt där sponsorpengar finns tror jag däremot att det kan gå hem (Tyskland t.ex.).
Hennke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-05, 08:59 #16
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Jag är aktiv inom spelscenen (redaktör på ett forum) och har funderat lite på ditt koncept, och serveruthyrning är nog som som sagt vanskligt så länge man håller sig till Sverige. Däremot tror jag det finns en marknad för _funktionella_ tillbehör/kläder. Kepsar och T-shirt finns det så det räcker och blir över, men vad sägs om fingerlösa handskar som ger bättre grepp om musen, eller laptopryggsäck med integrerat larm för LAN. USB lamport/fläktar, _sköna_ utprovade headsets osv. Jämför med t.ex. golf och vad som säljs i golfbutiker. Där finns kläder men det är definitivt inte hela sortimentet.
Christian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-05, 15:23 #17
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
P9ine, jag skickade ett mail till dig på [email protected] , men fick dagen efter ett "Unknown host: [email protected]"-meddelande och att mailet inte kunde levereras. :unsure: Jag skickar dig därmed ett PM istället.

Edit: Mitt första inlägg ... och vilket mottagande "Jag spammar säkert", :P
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-07, 00:39 #18
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
enemyinme tycker jag låter lite snuskigt ;D
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-08, 19:56 #19
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Tja.

Jag kan väl inte påstå att jag är expert men ett tips är ju att du börjar med att köra igång en webbsite och en community för att göra dig synlig. Som det är nu så har du ingen produkt att visa upp och därmed kommer du inte att hitta några sponsorer eller kompanjoner som ställer upp med en del av kostnaderna.

Jag får en hel del förfrågningar om jag vill sponsra med en butiksinstallation mot en banner och länk men dom brukar aldrig ens ha en webbsite att visa upp utan bara en idé om att dom ska sälja något och ingen sponsrar någon som inte kan visa upp en produkt.

Så skaffa en webbsite med inriktning på spel och för CS som du tydligen är inne på och ordna en community och försök få igång den delen först så att du har något att visa upp och som du sen kan sälja in till framtida sponsorer och kompanjoner.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017