Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Adsite - Det unika affiliate företaget är lanserat!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-10, 18:30 #1
tobiaslarssonnus avatar
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
tobiaslarssonnus avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
Shield Adsite - Det unika affiliate företaget är lanserat!

Hej!

Idag betalanseras en helt ny tjänst inom Affiliatebranschen. Vi har kombinerat klassisk Affiliatemarknadsföring med Telemarketing, vilket innebär att du kan jobba som telefonförsäljare vart du än är, och dessutom få mycket större frihet än hos ett vanligt telemarketingbolag.

Tjänsten är i betastadiet och kan därför innehålla en del småfel. Har du några tips/synpunkter är du välkommen att maila oss på [email protected]. Nya uppdateringar kommer hela tiden under helgen.

Vi har från start 2 kampanjer som du kan använda för att testa tjänsten. Välkommen till http://www.adsite.se

Är du intresserad av att annonsera? Läs mer på http://www.adsite.se. Vi har inga registreringsavgifter, du betalar endast när våra säljare sålt åt dig!
tobiaslarssonnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-11, 00:03 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Det går inte att registrera sig som annonsör för den godkänner inte orgnr eller postnr trots att jag kontrollerat dessa noggrannt.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-11, 00:08 #3
tobiaslarssonnus avatar
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
tobiaslarssonnus avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det går inte att registrera sig som annonsör för den godkänner inte orgnr eller postnr trots att jag kontrollerat dessa noggrannt.
Oj kollas genast! Tack
tobiaslarssonnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-11, 00:12 #4
tobiaslarssonnus avatar
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
tobiaslarssonnus avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det går inte att registrera sig som annonsör för den godkänner inte orgnr eller postnr trots att jag kontrollerat dessa noggrannt.
Nu är buggen fixad, testa igen
tobiaslarssonnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-11, 02:09 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Villkoret för annonsörer:

Citat:
Ändringar i villkoren kan ske. Genom att logga in på Adsite godkänner ni de aktuella villkoren. Vid större ändringar meddelas ni via e-mail.
Oacceptabla villkor, "Ändringar i villkoren kan ske" med detta villkor innebär att båda avtalsparter fritt kan ända villkoren i avtalet.

Oacceptabla villkor: "Vid större ändringar meddelas ni via e-mail.", jag godkänner aldrig villkor där endera parten tillskriver sig rätten att ensidigt ändra i avtalsvillkoren för gällande avtal.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-06-11 klockan 02:12
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-11, 03:14 #6
tobiaslarssonnus avatar
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
tobiaslarssonnus avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Villkoret för annonsörer:



Oacceptabla villkor, "Ändringar i villkoren kan ske" med detta villkor innebär att båda avtalsparter fritt kan ända villkoren i avtalet.

Oacceptabla villkor: "Vid större ändringar meddelas ni via e-mail.", jag godkänner aldrig villkor där endera parten tillskriver sig rätten att ensidigt ändra i avtalsvillkoren för gällande avtal.
OJ, lite felformulerat av oss . Men den delen är borttagen och omskriven lite bättre.

Ber om ursäkt. Som sagt är vi ute efter kritik och feedback på tjänsten.

Kolla in igen och fortsatt mer än gärna att bomba oss med saker som är fel på sidan. Gärna bra saker också
tobiaslarssonnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-11, 07:58 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Saknar knapp för att få en utskriftsvänlig sida av avtalsvillkoren. Jag sparar alltid undan avtal som de ser ut just när jag accepterar dem (de kan ju ändras för andra senare). Om du ändrar villkoren och vill att man ska godkänna på nytt så kan du visa upp avatlet så man måste godkänna det frä att gå vidare. Men man åste alltid kunna fullfölja ingångna avtal fullt ut och om man inte vill fortsätta senare ska man kunna göra det.

Saknar även en text om vilken juridisk person man ingår avtalet med i själva avtalet. Alla uppgifter menar jag Firma, komplett adree, orgnr, säte kanske telnr. I princip samma uppgifter som jag själv anger när jag registrerar mig.

Skulle gå att komplettera med mina egna uppgifter så man har en komplett avtalstext med datum och hela kittet, vore fint.

Använd inte begreppet "Ni" i avtalet utan definiera det som "Annonsören" och definiera vem som är annonsör i början, gör samma sak för säljaren.

För säljare gör samma sak. Blanda inte ihop avtalen som det är upplagt nu. Det finns ingen anledning att en annonsör ska godkänna avtalet som säljare och tvärtom. Gör så man bara ser det avtal man registrerar sig för.

Borde kanske finnas lite mer tydlig info hur hela upplägget är tänkt. Jag tror jag förstått det men känner mig osäker. Mer tydlighet om vilka kostnader som gäller (är det inga start elelr abbonnemangsavgifter så tycker jag du ska trycka mer på det för det är ju något jättebra).

Däremot var det lite knepigt sätt att man som annonsör först definierar säljarens provision och därefter lägger du på din egen peng. Personligen skulle jag föredra att jag som anonsör endast definierar vad det kommer kosta mig, sen kan du räkna ut och visa hur mycket säljaren får av detta. För säljaren bör du visa tydligt vad denne får ut både i procent och i kronor på ett exempel (som du gjort föredömligt bra) och vad annonsören egentligen betalar.

Jag har inte lusläst avtalen men tycker väl i stort sett att annonsörsavtalet är hysat vid en snabb genomläsning, bra med hyfsat korta och enkla avtal.

Betalningsvillkor 30 dagar netto är ju bra att ange samt när fakturering sker.

Sätt gärna rubriker på styckena i avtalen så man snabbt kan hitta om man söker något specifikt. Det ger en snabbare överblick och blir tydligare också.


Texten: "Adsite ansvarar inte heller på något sätt för överenskommelser som träffas mellan Annonsörer och säljare." är onödig. Du ska bara ange vad som gäller mellan avtalsparterna. Om du skriver in sånt som inte omfattas av avtalet kommer du få skriva en hiskeligt lång text. Vad tydlig med VAD avtalet omfattar och skriv en generell text i början att; "Detta avtal omfattar..."

I ett avtal är det viktigt att ha med:

- Avtalets parter
- Omfattning (vad är det för tjänst detta avtal gäller)
- Tidsperiod
- Leverantörens åtagande (dvs ditt åtagande)
- Annonsärens åtagande
- Pris på tjänsten
- Fakturering (viktigt med tidpunkter)
- Betalning (viktigt med tidpunkter)
- Vad händer vid bristande betalning (viktigt med tidpunkter)
- Vad händer vid andra avtalsbrott (viktigt med tidpunkter)
- När avtalet börjar gälla (viktigt med tidpunkter)
- Hur vardera part avslutar avtalet (viktigt med tidpunkter)
- Force majeure (friskrivning för yttre händelser)


Detta är en checklista som man bör ha i åtanke. Men det är bra att du ha en enkel formulering, man behöver inte krångla till det.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-06-11 klockan 08:29
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-11, 17:35 #8
tobiaslarssonnus avatar
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
tobiaslarssonnus avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Saknar knapp för att få en utskriftsvänlig sida av avtalsvillkoren. Jag sparar alltid undan avtal som de ser ut just när jag accepterar dem (de kan ju ändras för andra senare). Om du ändrar villkoren och vill att man ska godkänna på nytt så kan du visa upp avatlet så man måste godkänna det frä att gå vidare. Men man åste alltid kunna fullfölja ingångna avtal fullt ut och om man inte vill fortsätta senare ska man kunna göra det.

Saknar även en text....
Tack Conny för din feedback. Merparten av det du skrivit är åtgärdat.

Det inte jag ensam som driver detta utan vi är 2 grundare bakom Adsite.se.
Det kanske inte framkom tydligt i mitt första inlägg i tråden, ber om ursäkt.

Tack för att du registrerade Adopter på sidan, glöm inte att lägga in en kampanj med och testa våran tjänst till det fullo.

Mer uppdateringar kommer in löpande på sidan och alla åsikter om tjänsten är super viktiga.
tobiaslarssonnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-12, 00:01 #9
tobiaslarssonnus avatar
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
tobiaslarssonnus avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
Som Conny har förstått är det alltså inga fasta avgifter eller abbonemangs avgifter på tjänsten utan man betalar endast ersättning då en säljare har sålt produkten man marknadsför på adsite.se

Vi tar 30% utöver säljarens provision. Exempel:

Säljaren får 100 kr i provision för ett sälj
vi fakturerar 130 kronor (exkl.moms)

Detta gör att man inte förlorar på att registrera sig om man har produkter eller tjänster som kan säljas genom telemarketing utan man har mer att vinna på det.

Genom att annonsören själv godkänner vilka säljare som får marknadsföra och sälja annonsörens produkter/tjänster så har alltid annonsören full kontroll.

Annonsören kan även avsluta en säljares godkännande om något är på tok, detta gör att annonsörer har kontrollen och kan ha 100 säljare eller 1000 säljare mycket billigare än att anlita ett klassiskt telemarketing bolag.
tobiaslarssonnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-12, 01:11 #10
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Bra koncept som jag inte sett tidigare, det känns frächt och nytt på något sätt. Särskilt att inte ha en massa fasta avgifter som många andra alltid jobbar med.

Jag kommer gärna med mer feedback, tycker det är lite kul att du hittat ett koncept som jag gillar (jag är kräsen).
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
affiliate, telemarketing, unikt


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017