Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Polisanmäla spam : Interkatalogen.*

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-12, 13:04 #21
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 161
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 161
Citat:
Originally posted by klein@Oct 12 2006, 12:42
Finns det verkligen så sinnesslöa personer som betalar för att ligga på det där skräp indexet?
Vaknat på fel sida idag? eller är du alltid så här trevlig?

Även jag fick mail av internetkatalog, dock har jag registerat mig.
Men som Davve skriver varför inte ta kontakt med honom innan du börjar leka script kiddie/gnällkärring?
__________________
Can't sleep, clown will eat me!
M.R är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 13:09 #22
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Var ju himla trevligt att du anser dig själv ha rätt att ddosa andra
för att andra inte skall få skicka mejl till dig :-)

Givetvis är det dina egna lagar och regler som gäller i ditt wonderland.
Men eftersom det är så det skall tänkas så är det väl inte mindre rätt att
personen hotar med något värre än ddos tillbaka.

Trevlig liten nöt
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 13:10 #23
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Är skildnad sparka pungen av en person eller alla som har en pung som fanns i närheten, att sänka en mail server endast som endast används för skicka spam som inte skadar några andra kan ses som en bra sak kanske.

Problemet är ofta att du inte kan sänka något som inte skapar med skada än nytta.

Sedan lär polisen ta dig som en idiot och får något diskutera på sin rast, tror du ens dom verkligen gör en riktigt anmällan och inte använder det som toa papper?

Att anmälla 1 litet mail som spam från en liten sida kommer man inte långt på, polisen klarar inte ens av hantera inbrott eller stöld ens idag.

Fick med detta mail ifrån dom, minns inte om jag reggat mig på sidan eller inte. Men det var en mycket liten % av alla spam som kommer per dag.

Men jag skulle aldrig lägga ner så mycket tid på anmälla enstaka mail som spam.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 13:56 #24
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Detta har ju varit uppe på tapeten förr. När jag anmälde min sida så accepterade inte jag att ta emot mail. Så länge inte jag gjort det så är det spam som dyker ner i inkorgen. Efter mycket gnäll blev jag i alla fall borttagen Phew...

Edit: Kan ju meddela att när sidan öppnades fanns där bara ett registreringsforumulär, var gratis att registrera sig och det stog ingenting om att man accepterade att ta emot mail som det gör idag. Jag dubbelkollade även detta när jag första gången fick mailet för att inte göra bort mig men det fanns absolut ingen information.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 15:28 #25
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag vidhåller att Davve kan lösa problemen på ett enkelt sätt genom en enkel avregistering. Så slipper vi sådana här tråkiga trådar. Förstår inte varför Davve? Inser du inte själva att du skapar (väldigt) missnöjda användare som drar på dig massor av badwill helt i onödan?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 15:46 #26
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Citat:
Originally posted by grazzy@Oct 12 2006, 15:28
Jag vidhåller att Davve kan lösa problemen på ett enkelt sätt genom en enkel avregistering. Så slipper vi sådana här tråkiga trådar. Förstår inte varför Davve? Inser du inte själva att du skapar (väldigt) missnöjda användare som drar på dig massor av badwill helt i onödan?
Jo, klart, men det är enkelt att avregistrera sig, bara att maila till oss vilken sida som ska bort, det är väl inte svårt. Men jag ska prata med våra programerare och se om vi kan bli bättre där.

Vi vill inget mer än att lösa sådana problem enklast möjligt, men som ni säkert märker själva verkar inte personen ifråga vilja bli bortagen ur registret, vi har fortfarande inte fått något mail från han vilken sidan som finns i vårt system eller vilken mailadress det rör sig om så att vi kan plocka bort dessa uppgifter.

Återigen, man hamnar inte i katalogen utan att regisrerat sig där, om inte det är så att någon annan gjort det åt honom, men sådant kan inte vi kontrollera.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 15:52 #27
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Mjo det kan ni. Ni kan skicka ut verifieringsmail .. :P
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 15:55 #28
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Vi skickar ut verifieringsmail Sedan ett till när sidan blir godkänd eller avslagen. Så det verkar konstigt att han inte reagerade tidigare. Men det kanske är mindre tråkigt att få mail om att ens sida läggs till i katalogen, va vet jag.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 16:12 #29
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Saken är väll den som davve säger; att han har skickat ut till dom som har valt att gå med katalogen och när man gick med godkände användaren att man kunde få informationsmail.

Att någon har anmält sig med din epost kan vara fallet klein ?
Med den attityden du visar så kan jag förstå om någon lägger till din epost i flertalet epostlistor.

Denna tråden känns mer som att det är klein som är uteefter att "jaga Inlägg på wn".
Enligt mig borde en moderator ta bort hela tråden och ge en varning till klein som blandannat skriver "Den som gjort layouten på Era sajt måste antingen vara total sinnesslö eller ha andra problem". Tråden har spårat ur för längesedan!
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 16:14 #30
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by patrikweb@Oct 12 2006, 13:10
Är skildnad sparka pungen av en person eller alla som har en pung som fanns i närheten, att sänka en mail server endast som endast används för skicka spam som inte skadar några andra kan ses som en bra sak kanske.

Problemet är ofta att du inte kan sänka något som inte skapar med skada än nytta.

Sedan lär polisen ta dig som en idiot och får något diskutera på sin rast, tror du ens dom verkligen gör en riktigt anmällan och inte använder det som toa papper?

Att anmälla 1 litet mail som spam från en liten sida kommer man inte långt på, polisen klarar inte ens av hantera inbrott eller stöld ens idag.

Fick med detta mail ifrån dom, minns inte om jag reggat mig på sidan eller inte. Men det var en mycket liten % av alla spam som kommer per dag.

Men jag skulle aldrig lägga ner så mycket tid på anmälla enstaka mail som spam.
Vad polisen utreder och inte utreder är en gåta. Men det händer även att polisen utreder "skitbrott", om det bero på att den som anmäler trycker på eller att polisen vill visa upp statistik att dom minsann löser brott.

Jag skulle inte heller lägga ner så mycket tid, det handlar inte om det. Utan om att interkatalogen skall sluta skicka ut spam, utan att fråga folk om man vill ha deras nyhetesbrev. Uppbarligen ändra dom sina vilkor efterhand och tar till lögner till sitt försvar.

Men frågan handlar om, vilka regler som skall gälla? Jag skiter fullstädigt i internetkatalogen.* spam, utan det jag vill ha är en disksussion kring. För det som en gång i tiden var en etikett på internet håller på att luckras upp, då allt fler och fler börja använda mail marknadsföreningssyfte utan någon vett.


För slutändan handlar det om alla våra mailboxar.

Eller vill ni att det skall som i det här fallet : http://www.idg.se/2.1085/1.78786 , där en domstol vill stänga en
antispam sajt, då "emarknadsföretag" vill hävda sin rätt.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017