Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Polisanmäla spam : Interkatalogen.*

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-12, 01:44 #1
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Är det någon som har polisamält spam i Sverige? Jag har fått spam från något som kallar sej internetkatalogen.* , som stolt skryter med att dom har fått PR5. Men vad jag är det väl kriminellt att skicka ut spam som vänder sej till mej som privatperson? De har knappas direktlänkar heller, utan länkarna gå över .PHP / . ASP script ,dvs total jävla värdelös ur SEO synvinkel.

Börja bli trött på att svenskspråkig spam börja bli mer eller mindre godkänt att skicka ut. Därav tycker jag det är dags att sätta ner foten.

Mördar jag en person , då begår jag en kriminellhandling? Att skicka spam är också en kriminell handling? Varför skall det ena brotten lagföras men inte de ändra?

( Någon mer förvirrad internettjänst har jag väl aldrig stött på för den delen, snacka om rörig layout och flummig )
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 02:07 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Det är inte spam utan mail till de som är med i katalogen, ge mig adress till din sida så plockar jag bort dig och du slipper framtida mail.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 02:19 #3
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Då beror det väl på om man aktivt själv gjort valet att hamna i katalogen?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 02:20 #4
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Det är per definition spam om man inte lätt kan avanmäla sig Davve, gör livet lite enklare för dig själv och skriv med i breven hur man avanmäler sig.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 02:28 #5
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Det är per definition spam om man inte lätt kan avanmäla sig Davve, gör livet lite enklare för dig själv och skriv med i breven hur man avanmäler sig.

Inte i detta fall då det inte är något aktivt nyhetsbrev. Jag plockar gärna bort de som inte vill vara med, bara att maila till oss.


Citat:
Originally posted by -Anders Larsson@Oct 12 2006, 02:19
Då beror det väl på om man aktivt själv gjort valet att hamna i katalogen?
De länkar som kommer in är länkar som personen ifråga lägger till, vi anmäler inga länkar själva och definitivt inte med någon annans epostadress.


Citat:
Ursprungligen postat av Kjette
Ta kontakt med webbhotellet, dvs Loopia.se.
Information om dessa mail finns på sidan där man anmäler länken så...

Förstår dessutom inte varför han skriver det här istället för att skriva direkt till oss, för det har han inte gjort. Kankse kan det bero på att han själv verkar startat en länkkatalog? kanske kan han bli av med sina konkurrenter genom att polisanmäla de?
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 07:09 #6
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Spam är oönskad reklam.

Sedan om du har hittat min adress på annan websidan, spela mindre roll. Det fortfarande spam, jag har inte bett om att få skiten. Idag lämnas en polisanmälan, här skall staturas exempel.

Nej! Jag filtera bort bajset istället. Nästa gång vi får spam från internetkatalogen, då är det bara ddos:a ner serven, som gäller.

Citat:
Originally posted by Davve@Oct 12 2006, 02:07
Det är inte spam utan mail till de som är med i katalogen, ge mig adress till din sida så plockar jag bort dig och du slipper framtida mail.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 07:11 #7
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by grazzy@Oct 12 2006, 02:20
Det är per definition spam om man inte lätt kan avanmäla sig Davve, gör livet lite enklare för dig själv och skriv med i breven hur man avanmäler sig.
Då skall man skicka ut ett mail innan och fråga, vill jag vara med i nyhetesbrev. En nolltolerans inställning emot svenskspråkiga spam, om det sedan är nyhetesbrev från något bokförlag, nyhetesbrev för någon sukkig internettjänst eller what ever. NOLLTOLERNAS skall råda emot oönskade nyhetesbrev, bevisbörda skall ligga på den som driver tjänsten att han/hon är oskyldigt till att skicka spam.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 07:34 #8
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
[quote]Originally posted by Davve@Oct 12 2006, 02:28
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy,Oct 12 2006, 02:20
Förstår dessutom inte varför han skriver det här istället för att skriva direkt till oss, för det har han inte gjort. Kankse kan det bero på att han själv verkar startat en länkkatalog? kanske kan han bli av med sina konkurrenter genom att polisanmäla de?
Varför skall jag kontakta Er för? Ni skall lära Er istället, att ge fan att bara skicka ut en massa junkmail. Jag vill ha en diskussion, en norm vad som gäller. Jag är inte intresserad att sätta åt någon enskild webplats. Men en sak är säker, defintionen spam har ändras till mottagarens nackdel.

Den som gjort layouten på Era sajt måste antingen vara total sinnesslö eller ha andra problem. Någon rörigare sajt har jag aldrig sett. Att någon överhuvudtaget skulle använda denna tjänst som startsida, är väl knappas möjligt.

Bara det att ni skicka ut mail för att tala om att ni har fått pr5, visar tecken på sinnessvagheter som oroväckade hos personen som driver denna tjänst eller despration, välj själva.

Den dagen ni har pr8 och ni direktlänkar till sidorna, kan det vara intressant att slösa pengar på Er hemsida.

Men framför allt börja lär Er ödmjukhet, dvs fråga den som skall köpa tjänster, får vi skicka ut nyhetesbrev till Er. Nu använder jag iförsej bara junkadresser numera. Men normen måste ändras för vad som är spam och inte, att bara bajsa ut sina nyhetesbrev till en hög med epost adresser som man hittar på Er olika sidor.

Jag har skickat nyhetesbrev i 10 år. Men jag validera alltid mina adresser, vill du verkligen ha nyhetesbrev? Sedan finns de alltid i nyhetesbreven länkar, som gör att användaren kan radera sej direkt från maillistor.

Numera spam makera jag dock bara nyhetesbrev, sedan sköter thunderbird resten.

Du kan vara 100% lugn, jag tänker inte starta något konkurande sida, så Ni kan sluta att fantisera där.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 07:39 #9
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
Citat:
Ursprungligen postat av klein
...Varför skall det ena brotten lagföras men inte de ändra?...
Citat:
Ursprungligen postat av klein
...Nästa gång vi får spam från internetkatalogen, då är det bara ddos:a ner serven...
Jag har lärt något nytt : det är lagligt att sänka en server. Åtminstone om klein vet vad han pratar om... :unsure:
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 07:46 #10
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Istället för att slösa tid på dina långa utlägg så sicka mig den adress du fick meddelande till så ska den tas bort, skriv även vilken sidan det är som du har i vår katalog tillsammans med den adressen.

http + email så ska du inte få några mer mail, annars kommer du få det igen. Du kan antingen PMa dessa uppgifter här eller maila från sidan.

Citat:
Du kan vara 100% lugn, jag tänker inte starta något konkurande sida, så Ni kan sluta att fantisera där.
Är inte den sidan du har i din profil en länkkatalog?

Urklipp från sidan där man lägger till sin länk som du måste gjort för att få mail:

OBS! Vi reserverar oss rätten att skicka information om förändringar och nyheter på Inernetkatalog.se till din epostadress. Dessa meddelanden innehåller ingen reklam för utomstående sajter.

Läs innan du postar så slipper du svettas av ilskan sedan.
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017