Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Pekar "hidden" till annan domän+ranking

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-07-11, 01:28 #11
GalaxyPAA GalaxyPAA är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 27
GalaxyPAA GalaxyPAA är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 27
jo "hidden" e enligt crystone att man ser en hemsida som ligger på ett annat ftp konto. t ex. jag går in på .de adressen, det står .de uppe i adressfältet men jag ser hemsidan som ligger på .net:s ftp-konto. annars ändras ju adressen i adressfältet till .net när man pekar. men det e bara en liten detalj i det ursprungliga problemet.

visst handlar det "bara" om ett par hundralappar (det blir nog närmare en tusenlapp). jag föredrar dock att spara så mkt som möjligt, därav min fråga. e det inte möjligt e jag ju tvungen att flytta över hemsidan och registrera ett ftp konto på crystone oxå.

problemet i det hela är att alla våra andra domäner e registrerade på loopia, inkl. .se domänen med vår svenska sida. vi håller just nu på med att ändra lite i menyn och lite annat så att vi har en sida på engelska å tyska oxå. vi vet inte riktigt hur vår web designer har tänkt sig det hela än, men jag skulle ju vilja samla all info på samma web hotell. och att föra över domänen till loopia kostar ju lite mer än några hundralappar. ...

förresten - 301:a?! que? ge mig en snabbkurs, så e jag tacksam.

lite rörigt, men jag hoppas att det går att förstå


/sophie
GalaxyPAA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-07-11, 09:31 #12
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Om du skall göra en redirect så skall du göra en 301:a, om du inte gör det. dvs. om det står fortfarande .de i adressfältet så lär den ena av siterna kastas ut från Google.

På b-one betalar du 115:-/år.

Jag skulle välja att göra 301r på alla domäner som pekar på huvuddomänen.

En redirect 301 är en permanent redirect, Google kommer då att indexera den domän som 301:an pekar på.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017