Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sökpositionering

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-25, 14:31 #1
Megashop.se Megashop.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 149
Megashop.se Megashop.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 149
Blev precis uppringd av jajja som erbjuder något de kallar "Sökpositionering"

Vi har sedan 2år tillbaka sökmotoroptimerat sajten med Seo Logik med hygglig framgång, men det enda ordet som verkligen ger något i vår branch är "bläckpatroner" (på google)

Jajja erbjöd nu något som man först betalade för om man hamnade minst på top tio på ordet. Säljaren mer eller mindre lovade minst topp tio troligen topp tre på ordet bläckpatroner. Man blir ju lite lockad av det då vi inte verkar nå det målet idag med Seo logik (ligger 31 plats just nu) Som sagt det är det enda order som verkligen kan ge något.


Så det jag undrar är om någon testat deras "Sökpositionering" eller har hört något om det hela?
Har inte jajja varit i blåsväder tidiagre pga länkar osv?


efter en sökning på jajja här på wn så kanske man har fått sitt svar!
Megashop.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-25, 14:46 #2
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Jajja erbjuder numera en tjänst där man enbart betalar för resultat. Uppnår dem inte resultatet som är avtalat behöver du som kund inte betala något.

Vilka metoder de använder har jag inte kollat något på men själva arbetetsättet att kund enbart betalar för resultatet är något efterlängtat för kunder som använder SEO-tjänster.

Du kan läsa mer från IDG:
http://www.idg.se/2.1085/1.119337
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-25, 16:17 #3
hmngustav hmngustav är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 9
hmngustav hmngustav är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 9
Hej

Jo du har rätt. Jajja har varit i blåsväder ett antal gånger. Jag har själv testat dom för ett antal år sedan och dom fungerar bra, men dom lägger mycket av arbetet på kunden - sedan tror jag dom har något program som "gör sökmotoroptimeringen" vilket kan ge riktigt bra resultat - ett tag!

Tyvärr kan detta ge bakslag och sidan kan skjutas ner på resultatlistorna då sidan anses vara "spam" (då automatiska programvaror skickar info med regelbundenhet). I allra värsta fall (inte så vanligt dock) så kan sidan försvinna helt från resultatlistorn och då är det mycket svårt "att komma tillbaka"

Jag vill inte skrämma dig, men jag bara informerar om att det har förekommit.
hmngustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-27, 04:56 #4
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Ha, ordet bläckpatron hade jag på min hemsida som ett bra ord ett tag, utan att jag ansträngde mej
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-28, 10:32 #5
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Ja, så kan det gå om man har PR8 debian.org inlänk, inte annars.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-28, 20:46 #6
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Seriöst on-page arbete krävs för att du ska ranka topp 10.
Inte mycket verkar gjort idag..

Edit: Reklam undanbedes / Admin
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-29, 11:04 #7
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Jag skulle granska deras armetsmetodik och be om referenser.

Dessutom, gå igenom "garantin" med lupp och pincett och ifrågasätt _allt_ som verkar konstigt. En intressant sak är ju hur garantin fungerar. Skall man bara en gång komma in på topp 10 eller skall man ligga där under en period? Jag skulle föredra att ligga topp 10 under en period, med några stickprovskontroller.

Säger inte att de gör det, men man kan garantera vad som helst. Frågan är bara hur man friskrivit sig
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-31, 04:22 #8
micho micho är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 184
micho micho är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 184
Ja kom på en sak. Söker man sökmotoroptimering på google så ser man ju den som ligger högst upp av dom är väl dom som lyckats bäst eller?

Jajja ligger isf själva på 6:e plats.
micho är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-31, 07:54 #9
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Citat:
Originally posted by micho@Oct 31 2007, 05:22
Ja kom på en sak. Söker man sökmotoroptimering på google så ser man ju den som ligger högst upp av dom är väl dom som lyckats bäst eller?
Jajja ligger isf själva på 6:e plats.
Eller vilka som lägger mest resurser på sig själv och inte på kunderna.
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-08, 13:11 #10
Samuel Sylvanders avatar
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Samuel Sylvander Samuel Sylvander är inte uppkopplad
Nykomling
Samuel Sylvanders avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by Megashop.se@Oct 25 2007, 14:31
Blev precis uppringd av jajja som erbjuder något de kallar "Sökpositionering"

Vi har sedan 2år tillbaka sökmotoroptimerat sajten med Seo Logik med hygglig framgång, men det enda ordet som verkligen ger något i vår branch är "bläckpatroner" (på google)

Jajja erbjöd nu något som man först betalade för om man hamnade minst på top tio på ordet. Säljaren mer eller mindre lovade minst topp tio troligen topp tre på ordet bläckpatroner. Man blir ju lite lockad av det då vi inte verkar nå det målet idag med Seo logik (ligger 31 plats just nu) Som sagt det är det enda order som verkligen kan ge något.


Så det jag undrar är om någon testat deras "Sökpositionering" eller har hört något om det hela?
Har inte jajja varit i blåsväder tidiagre pga länkar osv?


efter en sökning på jajja här på wn så kanske man har fått sitt svar!
Hej

Jag tänkte att jag skulle kommentera i den här tråden, som representant för Jajja.

Vår produkt Sökpositionering innebär helt kort att du endast betalar om vi lyckas uppnå en topp tio placering i Google. Lyckas vi inte med det så betalar du ingenting. Vi tar ut en startavgift när man tecknar avtal och den startavgiften betalas tillbaka om vi inte lyckats nå topp tio under 6 månader. Detta gör att du som kund inte tar någon risk, vi står istället för risktagandet. Utöver det så är vi reviderade av Tidningsstatistik, som du kan läsa om på www.ts.se vilket ytterligare garanterar att vi håller en hög kvalitet. Det är heller inget långt avtal man tecknar. Avtalet har löpande tre månaders ömsesidig uppsägning.

När det gäller on-page optimering så gör vi givetvis även detta. Vi erbjuder kunden att göra det själv då det ofta är små ändringar och förbättringar som krävs, alternativt så utför vi det som krävs kostnadsfritt för den här produkten.

Vi lovar eller garanterar inga placering, dock så får ju vi inte betalt om vi inte lyckas så hela vår "drivkraft" ligger ju i att vi kommer leverera.

När det gäller referenser eller exempel på kunder så är du välkommen att kontakta mig via vår växel för detta. Du kan även kontakta mig direkt angående andra frågor.
Samuel Sylvander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017