Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Jag är Glaaaad!!!!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-25, 01:46 #21
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Alla är vi barn i början. Men nyregistreringar var spännande för 20 år sedan. Det är alltså inte så att du missade tåget med en dag eller två, utan du är två decennier för sent ute.

Det går att hitta ok domäner. Men det går inte att hitta domäner som är så bra att det kan finnas ett allmänintresse för dem här på forumet. Du behöver alltså inte uppdatera oss andra då du har registrerat nya domäner. Vill du istället sälja domäner så gör det i för ändamålet avsett forum.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-25, 01:55 #22
Kevs avatar
Kev Kev är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 16
Kev Kev är inte uppkopplad
Nykomling
Kevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Alla är vi barn i början. Men nyregistreringar var spännande för 20 år sedan. Det är alltså inte så att du missade tåget med en dag eller två, utan du är två decennier för sent ute.

Det går att hitta ok domäner. Men det går inte att hitta domäner som är så bra att det kan finnas ett allmänintresse för dem här på forumet. Du behöver alltså inte uppdatera oss andra då du har registrerat nya domäner. Vill du istället sälja domäner så gör det i för ändamålet avsett forum.
Jag har sålt många domäner genom åren Gustav, både mindre bra och extremt bra för både Stora & små pengar, Jag vet hur det fungerar. jag skrev dessa för att jag tyckte att det var märkligt att dom var lediga, Inte min mening att verka skrytsam eller liknande.
Peace out!
Kev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-25, 04:12 #23
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Alla är vi barn i början. Men nyregistreringar var spännande för 20 år sedan. Det är alltså inte så att du missade tåget med en dag eller två, utan du är två decennier för sent ute.

Det går att hitta ok domäner. Men det går inte att hitta domäner som är så bra att det kan finnas ett allmänintresse för dem här på forumet. Du behöver alltså inte uppdatera oss andra då du har registrerat nya domäner. Vill du istället sälja domäner så gör det i för ändamålet avsett forum.
Jag tycker att det var trevlig läsning i alla fall.. tråkigt om det ska finnas oskrivna regler på vad man ska skriva om och inte här på WN.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-25, 09:57 #24
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Det var roligare på den tiden, då det vara en sport att regga domäner. Först rigga bolag hos PRV och sedan eventuella få genom domänen hos .SE

Personligen har jag aldrig hållit på med det här i någon större skala, utan mest plockat domäner för jag ville ha dem och använda dem för olika projekt. Sedan har det blivit liggande i portföljen.

Den domän jag har fått mest betalt för var ****store.com , på tiden $ kursen stog i 11:- och sedan fick även en slant för ssh.se :-) ( En domän som jag ångra att jag sålde )

Vet några bekanta var tidigt ute med e handel och men gav upp , och släppte domänen clockstore.com.

Vet bekanta som plockade ett domännamn som är en benämning på en fordonstyp, det har bara låtit namnet ligga, om det hade byggt nätsamhälle på namnet och stoppat in lite innehåll, så google hade gilla namnet, så hade de haft en väldigt bra passiv inkomst.


Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Alla är vi barn i början. Men nyregistreringar var spännande för 20 år sedan. Det är alltså inte så att du missade tåget med en dag eller två, utan du är två decennier för sent ute.

Det går att hitta ok domäner. Men det går inte att hitta domäner som är så bra att det kan finnas ett allmänintresse för dem här på forumet. Du behöver alltså inte uppdatera oss andra då du har registrerat nya domäner. Vill du istället sälja domäner så gör det i för ändamålet avsett forum.

Senast redigerad av klein den 2011-09-25 klockan 10:09
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-25, 13:09 #25
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Inte för att göra din glädje kort, men..

Kreditlån har 110 googlesök i månaden.
Finanslån har 12...

Ett tips är att basera dina inköp på statistik och inte vad som låter bra/ballt!

Good luck huntin!


Citat:
Ursprungligen postat av Kev Visa inlägg
Om du frågar mig så kör jag på: Nameisp
Och tycker dom har ruggigt bra söksystem ! Men köper via Binero.

Jag fattar inte att vissa domäner kan vara lediga!
Igår köpte jag upp extremt bra domäner, och nyss köpte jag upp dessa:

Kreditlån.nu
Kreditlan.nu
Finanslån.se
Finanslan.se

Nu är jag jävligt nöjd med de nya domänerna i min portfolio från iåg och idag!

Ps:Finns fortfarande några helt ok kvar, om ni är riktigt snälla och ber snällt i ett pm, så kanske jag tipsar om vissa
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-25, 15:09 #26
Kevs avatar
Kev Kev är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 16
Kev Kev är inte uppkopplad
Nykomling
Kevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av kippex Visa inlägg
Inte för att göra din glädje kort, men..

Kreditlån har 110 googlesök i månaden.
Finanslån har 12...

Ett tips är att basera dina inköp på statistik och inte vad som låter bra/ballt!

Good luck huntin!
Du också komma ihåg att värdet på domänen ligger inte alltid i sökningar utan exempelvis 3000 sökningar på ett ord kan vara värt väldigt mycket för vissa företag, sedan har du också den faktorn att vissa domäner kan ha enorm potential när man gör SEO på likvärdiga ord.
Så du kan inte ENBART basera ett domän inköp på statistik!

Jag har mer koll på mina domäninköp och planer för de flesta,
så svaret på ditt påstående: Jag har mer koll på mina domäner, än att dom låter coolt!
Att jag varit medlem sedan sep 2011 betyder inte att jag inte kanske varit medlem här tidigare.
Jag vet hur domänhandel fungerar, så försök inte få mig att låta som en amatör

Senast redigerad av Kev den 2011-09-25 klockan 15:32
Kev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-25, 18:32 #27
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Tyvärr får jag nog ställa mig i ledet och även säga att det inte är några kanondomäner år 2011. Men däremot kan de säkert vara mer värda 2021.

Men jag finner det inte konstigt att en tvåords IDN .nu domän är ledig.

Statistik är en mycket bra parameter att ta med. Dock som du säger så ska man inte enbart gå på det, men då får vi nog prata lite mer premiumdomäner för att man ska förbise statistiken.

Som det skrivits tidigare i tråden så gick tåget för ett antal år sedan. Med diverse bolagsregistreringar för att sedan kunna knyta värdefulla domäner till sig. Ett sådant roligt exempel är Bingo Rimér (om han inte bara står som "målvakt") som för att få hemsida.se registrerade bolaget "Hem & Sidå i Stockholm Handelsbolag"
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-25, 18:37 #28
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Oavsett domäner är det gott att se någon så glad! ;-)
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-25, 19:11 #29
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Om du missat betydelsen på orden. Kredit är synonymt med lån, finans är synonymt med ekonomi...

kreditlån.se == lånlån.se (ledig)
finanslån.se == ekonomilån.se (deaktiverad)

Kul att du är glad men som många andra poängterat, det finns en anledning till att domänerna är lediga. Ingen annan har värderat dem till 80kr =)
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-26, 10:16 #30
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Kollar man dropplistan för .nu domäner finns det mängder med hyfsade domäner som droppar. problemet med .nu är ju att dem är väldigt svåra att sälja.
Dels på grund av att det kostar mellan 1600 och 2500 kr att göra ett ägarbyte samt att .nu inte är lika poppis som .se.

Jag har lagt ner .nu-domäner av denna anledning.

Men gott att ni hittat domäner som ni är nöjd med
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017