Kom ihåg mig?

Jag är Glaaaad!!!!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-24, 10:39 #11
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Ursprungligen postat av vårdcentralen.se Visa inlägg
då borde väll : visakort.se vara samma? Den är ju kopplad till porr, mesans TS har visacard.se och säger att han vill köra affiliate,
Skillnaden ligger i hur domänerna används. Vad Lovebox har för koppling till porr vet jag inte, men de försöker i vilket fall inte sälja kort- eller kredittjänster på visakort.se.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-24, 12:18 #12
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Sitter också på ett varumärke skyddad domän, har gjort det i 11 år.. Linux.se

Dock har jag haft gott uppsått hela tiden. Dock är jag förvånad att iPhone.se få leva utan att apple sparka in dörren med dragna Mp40.




Citat:
Ursprungligen postat av vårdcentralen.se Visa inlägg
Som vanligt många moralpredikningar från vissa, det är som TS skriver många här som sitter på trademark domäner! Kolla killarna som ex har Iphone.se
det är också ett skyddat namn, såg vissa av TS domäner inann hans Edit, då borde väll : visakort.se vara samma? Den är ju kopplad till porr, mesans TS har visacard.se och säger att han vill köra affiliate,

Kör hårt, och lycka till!
Skicka pm om du vill sälja några av de du listade inatt
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-24, 12:54 #13
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av vårdcentralen.se Visa inlägg
Som vanligt många moralpredikningar från vissa, det är som TS skriver många här som sitter på trademark domäner! Kolla killarna som ex har Iphone.se
det är också ett skyddat namn, såg vissa av TS domäner inann hans Edit, då borde väll : visakort.se vara samma? Den är ju kopplad till porr, mesans TS har visacard.se och säger att han vill köra affiliate,

Kör hårt, och lycka till!
Skicka pm om du vill sälja några av de du listade inatt
Visakort.se är inte detsamma. Där kör de en redirect mot en annan hemsida som inte alls har något med Visa att göra.

Annat är det om man köper en domän som är ett varumärke. Sen går med i deras affiliateprogram för att promota företaget i fråga, under domänen som innehåller varumärket.

Så därför är det bättre att köra på någon annan domän, för förr eller senare kommer företaget reagera och då kan allt borta.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-24, 13:05 #14
Kevs avatar
Kev Kev är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 16
Kev Kev är inte uppkopplad
Nykomling
Kevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 16
Intressant,

Jag har ju även Visakort.nu där skuller jag "tekniskt" sätt kunna ha en sida med folk som får visa upp sina kort och bilder (Visakort.nu)
Men hur är det med Swedbank/Forex etc ?

Dessa är ju företag som alla erbjuder teckning av Visakort.
Skulle man få sälja domänen till ett sådant bolag, som erbjuder visakort till sina kunder?
Kev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-24, 13:26 #15
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Citat:
Ursprungligen postat av Kev Visa inlägg
Intressant,

Dessa är ju företag som alla erbjuder teckning av Visakort.
Skulle man få sälja domänen till ett sådant bolag, som erbjuder visakort till sina kunder?
Samma där, de har nog regler om inte hårdare regler om vad de får använda sig av när det kommer till marknadsföring.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-24, 13:27 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Angående varumärkesintrång så kan man aldrig veta. Med lite tur så kan du använda ett domännamn innehållandes någon annans varumärke i evig tid. Med lite otur så hamnar du i en lång rättstvist som kan dra ut på flera år och som kostar skjortan.

Det enda man kan säga generellt är att det aldrig är olagligt att äga ett domännamn. Det värsta man kan råka ut för då, är en ATF och en sådan kostar dig ingenting. Om du däremot använder en domän som innehåller någon annans varumärke i kommersiellt syfte, så riskerar du att bli stämd för varumärkesintrång. Helt avgörande är för vilka varumärkesklasser som namnet är skyddat. Det skulle förvåna mig om tex Visa inte är skyddat i alla klasser (orkar inte kolla). I så fall spelar det ingen roll om du säljer vykort eller kontokort, det är varumärkesintrång i båda fallen.

Olika organisationer och företag har olika attityder till varumärkesintrång. Vissa bryr sig inte alls och andra går över lik för att skydda sitt namn. Skulle jag bedriva handel via tex linux.se så skulle jag inte vara särskilt orolig. Men skulle jag gjort det via microsoft.se så skulle jag förmodligen inte sova gott om nätterna.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-24, 18:03 #17
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Det bero väl också på vad man gör med en domän. Hade jag gjort en porrsajt av linux.se , så kanske hade blivit något annan liv i luckan, men både Linux.nu och linux.se är Svenska fansajter..Dvs något som hela linux konceptet bygger på.

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Angående varumärkesintrång så kan man aldrig veta. Med lite tur så kan du använda ett domännamn innehållandes någon annans varumärke i evig tid. Med lite otur så hamnar du i en lång rättstvist som kan dra ut på flera år och som kostar skjortan.

Det enda man kan säga generellt är att det aldrig är olagligt att äga ett domännamn. Det värsta man kan råka ut för då, är en ATF och en sådan kostar dig ingenting. Om du däremot använder en domän som innehåller någon annans varumärke i kommersiellt syfte, så riskerar du att bli stämd för varumärkesintrång. Helt avgörande är för vilka varumärkesklasser som namnet är skyddat. Det skulle förvåna mig om tex Visa inte är skyddat i alla klasser (orkar inte kolla). I så fall spelar det ingen roll om du säljer vykort eller kontokort, det är varumärkesintrång i båda fallen.

Olika organisationer och företag har olika attityder till varumärkesintrång. Vissa bryr sig inte alls och andra går över lik för att skydda sitt namn. Skulle jag bedriva handel via tex linux.se så skulle jag inte vara särskilt orolig. Men skulle jag gjort det via microsoft.se så skulle jag förmodligen inte sova gott om nätterna.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-24, 19:28 #18
vårdcentralen.se vårdcentralen.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 19
vårdcentralen.se vårdcentralen.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 19
Om nu TS skapar en fan sida till visa, tror jag inte det är problem.
Inte heller om han säljer domänerna, beror på vad han gör.
Det är inte olagligt att regga domäner, upp till bolagen att skydda sina domäner. Kan dom inte köpa den från han?
Eller har dom automatiskt rätt till namnet.?
vårdcentralen.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-25, 01:24 #19
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
vilken site kör du för att hitta domäner?
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-09-25, 01:32 #20
Kevs avatar
Kev Kev är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 16
Kev Kev är inte uppkopplad
Nykomling
Kevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
vilken site kör du för att hitta domäner?

Om du frågar mig så kör jag på: Nameisp
Och tycker dom har ruggigt bra söksystem ! Men köper via Binero.

Jag fattar inte att vissa domäner kan vara lediga!
Igår köpte jag upp extremt bra domäner, och nyss köpte jag upp dessa:

Kreditlån.nu
Kreditlan.nu
Finanslån.se
Finanslan.se

Nu är jag jävligt nöjd med de nya domänerna i min portfolio från iåg och idag!

Ps:Finns fortfarande några helt ok kvar, om ni är riktigt snälla och ber snällt i ett pm, så kanske jag tipsar om vissa

Senast redigerad av Kev den 2011-09-25 klockan 01:43
Kev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017