Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Om jag tex äger Volvo.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-11, 11:58 #11
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Jag välkomnar åsikter (och kunskap) som Baddrifters till WN
- inte för att jag förespråkar namenapping, men för att alltid är bra att se flera sidor av samma mynt!

sen Gummianka, så är det 8K ex moms + juridiska ombudskostnader
(som i de flesta fall behöver göra en ganska omfattande research innan tvisten tas upp - bevisbördan ligger hos sökanden.)
Så för den sökande parten är det nog rimligt att snitta på en 25-30K i kostnad för en ATF.

Sen hävdar jag med bestämdhet att det ALDRIG kan vara varumärkesintrång att registrera ett domännamn. Att äga och inneha är FULLT tillåtet för vem som helst (under .se) - men du får alltså inte klampa in på andras skyddade områden.
Som Baddrifter skriver, finns det alternativ i bla oskyddade klasser att tillgå eller okommersiellt innehåll av sidan - finns andra betydligt enklare och billigare också - men konsultationer om detta får Baddrifter stå för..

Men då tråden gällde ett globalt varumärke - misstänker jag att sasserdude inte hinner sätta upp blogg eller forum innan de första hotbreven från juristerna dimper ner.

Slutligen håller jag inte med Baddrifters förslag att offentliggöra "skandalen"
känns lägre än Glocalnet..och om du bevisas göra detta just för att skandalisera varumärket eller på annat sätt misskreditera det - så kan ju även det vara stämningsbart, vilket jag uppfattade sasserdude att han var mindre intresserad av.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-11, 12:07 #12
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
Jag har både .org, .biz, .se och .nu för det akuella domännamnet, gäller olika regler för olika toppdomäner?
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-11, 12:14 #13
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by andi@May 11 2008, 12:07
Jag har både .org, .biz, .se och .nu för det akuella domännamnet, gäller olika regler för olika toppdomäner?
Eftersom du förutsätts ha läst igenom och godkänt respektive TLDs villkor innan registrering, så borde inte frågan behöva ställas..

Det står varje tilldelad registerhållare fritt* att skapa sitt eget regelverk (* Under vissa av ICANN uppsatta begränsningar). Ofta kan det vara mycket stora skillnader mellan TLDer - speciellt ccTLDer
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017