Kom ihåg mig?

Tips på passiva investeringar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-10-08, 17:34 #1
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
MrBlue MrBlue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 27
Standard Tips på passiva investeringar

Hej!

Jag har lite kapital via mitt bolag som till en rätt så stor del är placerad via en global aktieportfölj. Dock känns det som vi är inne i ett rätt så sent skede på aktiemarknaden, och det känns som ett logiskt agerande att kanske ta ut pengar i större grad när risken ökar.

Det jag tänker mig är typ av investeringar som genererar ett regelbundet kassaflöde. Hade jag typ haft ett jättestort kapital hade jag troligtvis köpt bostadsrätter för ett sen hyra ut, men har inte riktigt de pengarna.

Så det jag tänker mig är rätt så trygga placeringar som ger ett mindre regelbundet kassaflöde. Det viktiga är att det kräver minimal skötsel, och att pengar kommer in även vid en ev. lågkonjunktur.

Ett alternativ är ju att köpa webbsajter, men det kräver ju ofta viss skötsel i form av content + länkar för att bibehålla ranking och intäkter.

Jag såg Solartech gav ut obligationer i höstas med drygt 9% i nominell ränta, men jag är inte säker huruvida det var en trygg investering eller inte. Dock hade jag inte möjlighet att investera just då.

Men jag letar som sagt alternativa placeringar som ger ett mindre årligt kassaflöde (men gärna minst 2-3% i avkastning på kapitalet), och kräver ingen eller minimal skötsel.

Någon som har något tips på någon bra sådan typ av investering?


Tack.
MrBlue är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017