Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vart hittar jag rails-utvecklare till radiofy.se?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-14, 00:41 #1
linusoleander linusoleander är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 234
linusoleander linusoleander är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 234
Standard Vart hittar jag rails-utvecklare till radiofy.se?

Får börja med att påpeka att jag vet om att det finns ett forum avsett för just jobb, dock är all annonsering i form av jobb endast godkänd om betalning finns, tyvärr är det inte möjligt i mitt fall...

Skulle det vara så att jag bryter mot någon regel (läste igenom reglerna men hittade inget specifik som jag bryter mot i mitt inlägg) så får jag be om ursäkt i förväg.

Jag driver för tillfället siten radiofy.se, som nämnt i rubriken. Projektet startade på hobbynivå för ungefär 6 månader sedan, som dock spårat ut en del (på ett bra sätt ). I Mars månad såldes en licens till Norska NRK, jag själv som egentligen är programmerare sitter mer i möten än vad jag programmerar. Ett flertal företag är på G, exakt vilka som är intresserade får jag tyvärr inte gå in i detalj med eftersom kontrakten inte är klara.

Problemet i dagsläget är att tiden inte räcker till för att få projektet att gå runt. Vi är idag två stycken som jobbar heltid med projektet.

Jag söker därför en utvecklare som är villig att hjälpa till, i retur fås aktier i projektet. Exakta detaljer kan tas via PM/mail eller telefon.

Kortfattas om oss, vi är två Chalmerister i 22 års-åldern som älskar att programmera. Vi är båda bosatta i Göteborg (under studietiden) och har varit aktiva (i form av jobb med datorer) sedan 14 års-åldern.

Lite kort om projektet.

Siten är för tillfället skriven i CakePHP, men vi har sedan drygt en månad tillbaka skrivit om hela siten i Ruby on Rails. Den nya versionen, som förövrigt har utvecklingsnamnet Rubyfy, är inte uppe än, några buggar finns fortfarande som måste åtgärdas innan dess.

Några utav de tekniker/ramverk som används idag är.
  • Ruby On Rails
  • HAML (=> HTML5)
  • SASS (=> CSS3)
  • jQuery
  • Node.js
  • Ajax Push Engine
  • Libspotify
  • Heroku
  • MySQL
  • Sinatra
  • Github

Då jag anser att det är viktigt att utvecklas som programmerare så ingår allt material från http://peepcode.com/ (i form av en ett-års-prenumeration)

Om du är känner dig intresseras så är du välkommen att skicka ett PM till mig med ert telefonnummer och kanske någon referens så kan vi pratas vid över telefon.

Här är några artiklar om siten.
Feber.se
Radionytt.se
Fz.se
linusoleander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017