Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


2 butiker säljes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-29, 11:23 #1
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
Standard 2 butiker säljes

På grund av hälsoskäl och ändrade prioriteringar i livet så erbjuder jag nu två av våra butiker till försäljning. I båda fall handlar det om hälsorelaterade produkter, mot specifika nischer. Jag skulle beteckna båda butikerna som framgångsrika, i sin blygsamhet.

Kombinerad årsförsäljning c:a 600kkr + moms.
Butikerna ligger på en egenutvecklad lösning, extremt snabb och resurssnål plattform.
Backend finns.
Vi har idag enbart Payson, samt i ena butiken även SMS-betalning

Lagervärde varierar, men c:a 100kkr + moms är vanligt

Vissa produkter säljes även direkt till sjukvård och företag (fick nyss en order på 15kkr).

Produkterna i ena butiken är mycket nischade, och vi har utvecklat och marknadsfört varumärket i fackpress. I dagsläget finns även en återförsäljare, och vi har haft fler förfrågningar. Dessa produkter är även mogna för att lansera i detaljhandeln, man behöver bara ta fram en retailförpackning, därefter bör fältet ligga öppet för mkt god försäljning b2b, så har du kraften att genomföra detta så har du här ett guldkorn.

Plus:
- nischade, säljande produkter med relativt låg konkurrens
- bra marginaler (>2 x prispåslag i de flesta fall, >4x i vissa fall)
- god "potential", har ni säkert hört förut, men men

Anledning till försäljning:
Även om vi lagt ut mycket av hanteringen så ska ändå allt runtomkring skötas, och det funkar dåligt med krävande ordinarie jobb, barn som växer upp och allt annat det för med sig.

OBS! Jag har inte möjlighet att svara på frågor förrän tidigast nästa vecka.

Detta ingår:
Du får fungerande verksamheter med omsättning. Butiksplattformen om du vill ha den (ny version finns, ännu ej lanserad). Domännamn, lager och tryckt material i den mån det finns. Leverantörskontakter och kundregister. Visst lager finns hos våra leverantörer också i form av förpackningar etc. Allt grafiskt material, och om intresse finns kan vi skicka med en del packmaterial och utrustning. Återkommande kunder har vi också, samt en del satellitdomäner som jag skickar med i affären.

Jag vill ha betalt för lagervärdet till att börja med, sedan kommer jag att vilja ha betalt för att jag säljer en fungerande vinstdrivande verksamhet som enkelt kan införlivas i en existerade verksamhet, eller ligga till grund för en helt ny verksamhet. Här förväntar jag mig ett sexsiffrigt belopp. D.v.s. lagervärde + minst 100kkr, lägre belopp än så är inte av intresse. Jag har EF, alltså är det inget företag som säljes, utan delar av verksamheten.

Detaljer om verksamheter så som trafikrapporter och försäljningsrapporter kommer skickas under nästa vecka till intressenter som i pm anmäler sitt intresse SAMT presenterar sig med MINST namn, företag och epostadress.

Tack på förhand!

Tillägg:
Butikerna är:
bastpatest punkt se
babyprylen punkt se
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-03, 12:16 #2
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
Jag har börjat skicka ut infomaterial till intressenter. Jag tar emot bud även under 100kkr. Anmäl ditt intresse så skickar jag sekretessavtal och därefter infomaterial.

MVH
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017