Kom ihåg mig?

Är innehållet inspirerande?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-09-13, 07:41 #1
Macsoft Macsoft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 12
Macsoft Macsoft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 12
Standard Är innehållet inspirerande?

Hej,

Har skapat en blogg vid namn Klubb 05:00. Det är en blogg inom Personlig Utveckling. Är innehållet inspirerande? Vad kan jag göra bättre? Är det något utifrån SEO jag missat helt? Behövs det mer bilder? Är texterna för långa?

All konstruktiv återkoppling uppskattas.
Macsoft är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-13, 08:56 #2
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
Ja du, eftersom svenska är inte mitt modersmål så lämnar jag den biten till andra.

Texterna är för långa, inte artikelmässigt utan styck mässigt, se till att dela upp texten så att man orkar läsa genom hela artikeln.

inspireration: det man letar efter finner man, texten kan väll vara inspirerande för visa och inte alls för andra, men du vill inte inspirera alla heller antar jag , Jag är medveten om klubb 05:00 är en personlig blogg men jag hade undvikt att skriva JAG,JAG,JAG, 326 ggr för att vara exakt, använd lite almänna exempel kanske?

Använd endra fonter kanske? det är ok med det du har men jag hade ändrat och testat lite med andra typer.

Lite mer bilder ja, lite mer inspirerande och lite roliga bilder hade jag använt.

SEO:

1 - Description: Personlig Utveckling - när du är redo!, inte bra och och inte tillräklig lång, och icke inspirerande för en läsare att klicka på den i sökresultat, den är en exakt kopia av titteln med.

2 - H Taggar: alldeles för många H1or och nästan inga H2or på första sida, jag hade ordnat att första sidan blir mer blogg liknnande, sma stylck och läs mer knapp, enklare för besökare att snabb läsa igenom och gå in just där man vill läsa mer om, della upp varje artikel rätt med H-taggar läs mer om ämnet LÄNK

3 - Sitemap, Jag ser ingen sidkarta på din blogg, har jag missat den?

Det finns säker en hel del att göra SEO mässigt, jag är och påstaår inte vara en expert men lite common sense har vi alla

Sitter på bussen och det var det jag kunde komma med, jag kan mycket väll ha fel med minna synpunkter, testa lite själv och se, tänker du SEO så måste du redan i starten veta vad du vill ranka med? jagar du seo så kommer du så småning om glömma dina läsare och fokusera på att ranka på visa sökord, det är farligt, bestämm dig det du verkligen vill med denna blogg och kör bara.

Detta betyder inte att du inte kan lyckas med att ranka på visa ord och behålla den personliga känslan utan en varning bara så att gör rätt eller så rätt som möjligt redan nu.

Lycka till
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-13, 09:22 #3
Macsoft Macsoft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 12
Macsoft Macsoft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 12
Standard Tack för idéerna

Tack för din tid och dina idéer. Detta med stycken ska jag tänka på.

Precis som du skriver är det mycket "jag". Det är ju en personlig blogg om främst min personliga utveckling. Dock kan jag inte förvänta mig att inspirera andra ifall för mycket utgår från "mig. Bra tips

Detta med "1 - Description: Personlig Utveckling - när du är redo!, inte bra och och inte tillräklig lång, och icke inspirerande för en läsare att klicka på den i sökresultat, den är en exakt kopia av titteln med."

Kan du utveckla det är du snäll.

Hälsningar//

Citat:
Ursprungligen postat av John Adams Visa inlägg
Ja du, eftersom svenska är inte mitt modersmål så lämnar jag den biten till andra.

Texterna är för långa, inte artikelmässigt utan styck mässigt, se till att dela upp texten så att man orkar läsa genom hela artikeln.

inspireration: det man letar efter finner man, texten kan väll vara inspirerande för visa och inte alls för andra, men du vill inte inspirera alla heller antar jag , Jag är medveten om klubb 05:00 är en personlig blogg men jag hade undvikt att skriva JAG,JAG,JAG, 326 ggr för att vara exakt, använd lite almänna exempel kanske?

Använd endra fonter kanske? det är ok med det du har men jag hade ändrat och testat lite med andra typer.

Lite mer bilder ja, lite mer inspirerande och lite roliga bilder hade jag använt.

SEO:

1 - Description: Personlig Utveckling - när du är redo!, inte bra och och inte tillräklig lång, och icke inspirerande för en läsare att klicka på den i sökresultat, den är en exakt kopia av titteln med.

2 - H Taggar: alldeles för många H1or och nästan inga H2or på första sida, jag hade ordnat att första sidan blir mer blogg liknnande, sma stylck och läs mer knapp, enklare för besökare att snabb läsa igenom och gå in just där man vill läsa mer om, della upp varje artikel rätt med H-taggar läs mer om ämnet LÄNK

3 - Sitemap, Jag ser ingen sidkarta på din blogg, har jag missat den?

Det finns säker en hel del att göra SEO mässigt, jag är och påstaår inte vara en expert men lite common sense har vi alla

Sitter på bussen och det var det jag kunde komma med, jag kan mycket väll ha fel med minna synpunkter, testa lite själv och se, tänker du SEO så måste du redan i starten veta vad du vill ranka med? jagar du seo så kommer du så småning om glömma dina läsare och fokusera på att ranka på visa sökord, det är farligt, bestämm dig det du verkligen vill med denna blogg och kör bara.

Detta betyder inte att du inte kan lyckas med att ranka på visa ord och behålla den personliga känslan utan en varning bara så att gör rätt eller så rätt som möjligt redan nu.

Lycka till
Macsoft är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-13, 09:35 #4
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
Citat:
Ursprungligen postat av Macsoft Visa inlägg
Detta med "1 - Description: Personlig Utveckling - när du är redo!, inte bra och och inte tillräklig lång, och icke inspirerande för en läsare att klicka på den i sökresultat, den är en exakt kopia av titteln med."
Det jag menar här är att skapa en bra och genom tänk det sk "Description".

Om du nu googlar "Klubb 05:00", det du ser i sökresultat på googlem alltså det som är under rubriken och består av ca 140 tecken, där bör du se till att ha text som talar om för besökaren om varför just din blogg är värt ett besök.

Ett bra SEO plugin för wordpress är "seo by yoast", lätt att använda och tar hand om det mesta per automatik, det finns flera bra allternativ till Yoast, men jag använder den oftast, ett enklare version kan vara SEO-ultimate, den är lite enklare att administrera och resultaten blir det samma när det kommer till en enkel blogg som din.

Har du frågor? tveka inte att PMa mig.

Mvh
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-14, 13:57 #5
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Måste bara säga att jag gillar denna texten skarpt. Det fick mig till att känna att du verkar vara väldigt trevlig med fötterna på jorden

"Jag är inte rik och har inga unika egenskaper som gör mig på något sätt bättre än vad du är. Vad jag däremot flitigt arbetat mig till (som faktiskt inte många har) är modet att ibland våga tro och göra det jag verkligen vill. Jag vågar helt enkelt drömma och göra!"

Jag tycker som John säger att styckena är för lång. Sedan (jag är känslig) så gjorde det lite ont i ögonen att läsa texten. Sidan är för ljus.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-14, 14:04 #6
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Mina tankar.

Skriv vad du vill säga, skriv det, och skriv vad du skrev. Retorik 1a i längre grejer.

Dvs inled med sammanfattning i ingress. Inled med slutsats och sammanfattning.

Tänk budskap, underrubriker, en tanke per stycke,. osv

lycka till!
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-15, 12:01 #7
Macsoft Macsoft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 12
Macsoft Macsoft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 12
Standard Musikmix

Tack för att du tog dig din tid. Det uppskattas. Detta med stycken är faktiskt något väldigt bra och något jag redan börjat använda mig av. Tack igen.

Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Måste bara säga att jag gillar denna texten skarpt. Det fick mig till att känna att du verkar vara väldigt trevlig med fötterna på jorden

"Jag är inte rik och har inga unika egenskaper som gör mig på något sätt bättre än vad du är. Vad jag däremot flitigt arbetat mig till (som faktiskt inte många har) är modet att ibland våga tro och göra det jag verkligen vill. Jag vågar helt enkelt drömma och göra!"

Jag tycker som John säger att styckena är för lång. Sedan (jag är känslig) så gjorde det lite ont i ögonen att läsa texten. Sidan är för ljus.
Macsoft är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-15, 12:02 #8
Macsoft Macsoft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 12
Macsoft Macsoft är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 12
Standard Re: Björn

Toppentips! Klart bra formulerat av dig. Ska börja med det!

Citat:
Ursprungligen postat av Björn Visa inlägg
Mina tankar.

Skriv vad du vill säga, skriv det, och skriv vad du skrev. Retorik 1a i längre grejer.

Dvs inled med sammanfattning i ingress. Inled med slutsats och sammanfattning.

Tänk budskap, underrubriker, en tanke per stycke,. osv

lycka till!
Macsoft är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-15, 17:34 #9
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Fastnade på din sida när jag satt i solstolen. Rätt underhållande att läsa så lär fortsätta.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-15, 21:15 #10
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Jag tycker du verkar vara en härlig person som delar med dig så öppet. Innnehållet är intressant, lätt och roligt att läsa. Lägg gärna till bilder som stärker helheten. Det kan också vara en bra idé att byta tema. Visst är TwentyTwelve snyggt och stilrent men lite för avskalat för att passa din personliga blogg kan jag tycka

Lycka till!
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
feedback, innehåll, personlig utveckling, seo, text


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017