Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


"fake rank" ?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-09, 12:33 #1
Red71 Red71 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 102
Red71 Red71 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 102
Standard "fake rank" ?

Jag har en fråga, jag hittade en site som kollar SEO statistik och alla mina sidor som jag har visar "google pagerank" som valid rank och en grön bock efter.

Men då jag kollar ett domännamn som är till salu, (som jag överväger att köpa) så står det "google pagerank" som fake rank och ett rött kryss efter.

Vad betyder detta? har det någon betydelse?

Mvh M
Red71 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-09, 13:22 #2
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 631
Nu vet jag inte exakt hur deras sida kontrollerar detta men ett tänkbart scenario skulle kunna vara att domänen fått PR baserad på en gammal 301 redirect snarare än att den har starka länkar till sig. Det innebär att domänen kommer tappa sin PR i samband med att 301:en tas bort.

Det finns också andra sätt att faka PR, t.ex. leka med rundlänkningar osv.

För att inte riskera att råka ut för sådana namn skulle jag föreslå att du istället för att stirra dig blind på PR tittar på länkprofilen samt plockar ut mozrank och domain authority via seomoz.org.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-09, 20:09 #3
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Sunburned Sunburned är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 33
Citat:
Ursprungligen postat av Red71 Visa inlägg
Jag har en fråga, jag hittade en site som kollar SEO statistik och alla mina sidor som jag har visar "google pagerank" som valid rank och en grön bock efter.

Men då jag kollar ett domännamn som är till salu, (som jag överväger att köpa) så står det "google pagerank" som fake rank och ett rött kryss efter.

Vad betyder detta? har det någon betydelse?

Mvh M
Det betyder att PR på den här sidan är uppblåst och att den kommer att falla vid nästa uppdatering. Med tanke på att det nyss varit en uppdatering borde du klara dig i ett par månader.

PR är endast användbart om du vill sälja länkar eller sälja domänen i ett senare läge. I själva verket är det antal och relevans på inkommande länkar som är av värde.

Alla "värden" som du får från verktyg är baserade på mer eller mindre verklighetsbaserade gissningar, där SEOMoz känns som bland de bättre.
Sunburned är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017