Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dags att skapa specifika forum?

Visa resultat för omröstning: Är det dags att dela upp forumet i kategorier och underforum?
Ja 12 66.67%
Nej 6 33.33%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-04-23, 22:13 #21
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Citat:
Originally posted by Klingstedt+Apr 23 2003, 03:56 PM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Klingstedt @ Apr 23 2003, 03:56 PM)
Citat:
Originally posted by -fille97@Apr 22 2003, 03:12 PM
<!--QuoteBegin--Klingstedt
Citat:
@Apr 22 2003, 01:06 PM
Sen kan jag inte ens förstå hur ni vågar tänka tanken om att ställa en massa krav och utesluta folk från diverse rum, ni behöver ju alla medlemmar ni kan få. En liten webbmasters idag, är kanske en stor webmaster imorgon.

Isåfall får den personen "uppgraderas". Det är inte svårare.
Vi säger så. Imorgon skall du uppgraderas till att vara 10 gånger bättre på att göra hemsidor. Det är inte så svårt, enligt dig.

Människor är inte som maskiner.. *suckar* [/b][/quote]
Tror faktiskt han menade att man får bli uppflyttad till, för en själv, tidigare låst forum.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-24, 00:27 #22
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 450
Citat:
Originally posted by Klingstedt+Apr 22 2003, 03:06 PM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Klingstedt @ Apr 22 2003, 03:06 PM) <!--QuoteBegin--Admin@Mar 28 2003, 10:17 PM
Personligen besöker jag hellre ett forum där det endast är ett nytt inlägg och det är värt att läsa än ett forum med 50 inlägg och 1 värt att läsa.
Varför är ett forum med ett läsvärt bättre än med ett forum som har aktivitet med ett läsvärt inlägg? Aktivitet är knappast farligt..

Sen kan jag inte ens förstå hur ni vågar tänka tanken om att ställa en massa krav och utesluta folk från diverse rum, ni behöver ju alla medlemmar ni kan få. En liten webbmasters idag, är kanske en stor webmaster imorgon. [/b][/quote]
Tror inte detta forum är tänkt för att duktiga webmasters ska hjälpa nybörjare utan snarare att seriösa webbmasters med lite erfarenhet ska kunna få något i utbyte med varandra. Det är därför iden med ett öppet och ett stängt forum är så bra. Då kan det stängda diskutera lite mer avancerade frågor medans frågor i still med "vad tycks om min hemsida?", "Någon som vet nåt gratis webbhotell med stöd för mysql, php..." ect får ligga i det öppna forumet.

Det finns trots allt mängder med forum för nybörjare som behöver hjälp men väldigt få där seriösa webbmasters kan diskutera...
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-26, 19:23 #23
Strumpan Strumpan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 33
Strumpan Strumpan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 33
Mitt andra inlägg En ny erfaren webmaster har kommit, men det var av en slump jag kom hit, såg på tv.nu längst ner

mmm forumet ska vara låst för nya användare (alltså admin eller moderator måste godkänna), om det sedan ska vara låst så man inte kna läsa heller det har jag ingen aning om...

Dela in forumet i kategorier, det är vill inget fel, vissa säger nej andra säger ja men jag säger både och! Lägg till precis som någon sa 2 kategorier till. Behöver ju inte lägga till alla samtidigt
Strumpan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-27, 21:49 #24
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Håller med en del andra folk här om ett stängt forum där man "vågar" diskutera mer kommersiella saker, ett öppet forum är såklart öppet för alla och man väljer ibland att strunta i att posta eftersom man inte har någon riktig koll på vilka som läser (tänker i första hand på konkurrenter eller folk som vill stjäla någons affärside). Att bygga ett nätverk bland de seriösa här tror jag väldigt mycket på.

Redan nu har jag en del favoriter på forumet som jag vet är seriösa & snackar med regelbundet för att utbyta ideer & diskutera nya tjänster etc.

Sen är frågan var man ska dra gränsen: företagare, xxxxx antal unika / dag, omsättning, år i branschen? Svårt att dra en limit egentligen, så admin kommer att få ett tungt jobb isåfall Om det är till någon tröst så hjälper jag gärna till om det blir verklighet..

Oftast kan man se en viss seriositet direkt när man besöker någon sida alternativt ser domännamnet. Ja vad f-n kan man säga, den ena saken behöver inte innebära den andra, man kan köpa en expiread domän och få 5000 unika om dagen, man kan också ha drivit en sida i 2 år och ha 20 unika om dagen, man kan också ha en omsättning på xxxx miljoner pga att man driver illegal verksamhet.... det enda jag inte hittar några nackdelar på är företagarna i forumet, man hade förmodligen aldrig tagit sig tiden & orken att starta företag från första början om man inte ville göra något seriöst... eller? Nackdelen här är att det finns väldigt många som kör seriösa sajter men inte kan/vill driva företag pga ålder eller att tiden inte räcker till.

Jobbig tråd Admin, hur ser du på saken egentligen? Är du för/mot en uppdelning?

Mvh, Tobias
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-30, 22:14 #25
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
Citat:
Originally posted by dm.se@Apr 27 2003, 07:49 PM
Jobbig tråd Admin, hur ser du på saken egentligen? Är du för/mot en uppdelning?
Jag är mot uppdelning, men nu är jag snart ensam om det så då får man ge vika.

Min ide var att man bara skulle posta VIKTIG/SERIÖS info, då blir det inte många postningar per dag och då räcker ett forum, men nu ser jag att jag själv missbrukar detta och postar "off topic" dessutom blev forumet populärare än jag trodde så då kör vi på det NI tycker

Det blir uppdelning i nån form, jag som enda förespråkare för att det inte skall delas har lyckats kompromissa mej fram till en veckas "delay".

Utöver detta har jag kollat på ett nytt domännamn isf network.nu och det vore JÄTTE kul om det köpet går i hamn, chansen att jag får det är inte så stor pga att det är en tvåstavig .se och ansökningen ligger bland det 1000tals domäner som ligger i .se ansökningar våg 2, men man kan ju hoppas.

Håller denna tråd öppen men utan "Stick".

Admin
imported_admin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-30, 22:26 #26
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Ett forum jag gärna skulle vilja se är:
- Programmering PHP & ASP och allt vad det nu är.

Det kanske är lite offtopic av vad som egentligen är tänkt av denna site men vi har haft några såna trådar redan och jag gissar på att de flesta webmasters i det här forumet programmerat de mesta av sina siter själva.

Behövs ett Off-Topic forum? kanske döpa det till Skräp där man lägger alla trådar som inte passar in där den skapats. hmm ja. ?

En annan kan man döpa till "Kontakter", där kan man posta "Hej jag driver det och det och söker någon som kan erbjuda det och det.".

Istället för en "Kolla min hemsida" kan man ha något i stil med "Nytänkande" där man kan visa en nystartad site samt berätta lite om affärsidén osv.

Tja. De flesta borde väl ha fler tankar kring detta?
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-01, 03:46 #27
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 395
Håller med om att en "Kolla min hemsida" inte är någon som passar på network.nu.
Ett "off topic"-forum är inte heller något jag är så pigg på. Finns gott om sånt och det känns bara som att det kommer bli den populäraste avdelningen. Iallafall om det blir en ploj-avdelning. Vilket jag inte antar att network.nu var tänkt som, eller?

"Kontakter" tycker jag dock är en mycket bra idé. Om man kan undvika "Hejj! Ja har en spel sida (spelspel.cjb.net) o undrar om nånn kan låna mejj web utrymme ?!!". Tja, ni fattar...

Jaja, jag accepterar det mesta.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-01, 22:29 #28
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
Citat:
Originally posted by Admin@Apr 30 2003, 08:14 PM

Utöver detta har jag kollat på ett nytt domännamn isf network.nu och det vore JÄTTE kul om det köpet går i hamn, chansen att jag får det är inte så stor pga att det är en tvåstavig .se och ansökningen ligger bland det 1000tals domäner som ligger i .se ansökningar våg 2, men man kan ju hoppas.
Ibland har man tur!

WebmasterNetwork.se är väl kanske inte mycket att skryta med men kan man koppla även WN.se till projektet blir det ju roligare!

Succesivt kommer vi från gå SWN och över gå till WN

Kanon!

Admin
imported_admin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-02, 05:54 #29
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
En sån där "kolla in min hemsida" är väll inte så intressant men det kommer troligen dyka upp ganska många sådana trådar faktist där man frågar om tips, anpassning, grafik, färger och allt annat men det går väll trycka in i webbutveckling eller webbdesign. dock är detta tänkt för webbmasters och då är det ju ofta innehållet som räknas om man nu så vill.

Thats my 0.2 cents! föresten varför säger alla så?
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-05-02, 08:14 #30
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
'Vilka färger ska jag ha på min hemsida?', 'Hur ska min design se ut?', 'Vad ska jag ha på min hemsida?' tror jag att jag, Admin och Silon är rätt överens om att de aldrig kommer tillåtas. De två första är sådana som ersätts i en fråga om bra formgivare/formgivningsbolag, den tredje är helt enkelt för dum för att över huvudtaget ställas här (vet man inte vad man ska ha på sidan, ska man inte göra en).

Att en seriös sida vill ha tips om en bra lösning till vissa funktioner är en annan sak. Det vi vill är helt enkelt, som sagts så många gånger, att lägga ribban en nivå högre och inte bara vara en i mängden av svenska forum där nivån ligger i botten.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017