Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


TBA / Internet.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-08, 19:00 #1
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Vill varna för TBA.se / Internet.se som köpte mig som kund från JX.se en gång i tiden. Deras tjänst fungerade väldigt dåligt och jag beslutade mig för att ta Loopia från 2007-08-06, även fast jag precis betalat årsavgiften och förnyelse åt TBA. Avslutade kontot på TBA och allt var frid och fröjd.

Nu 2008-08-25 är en faktura utskriven som kommer till mig 2008-09-08 där det står Betalningspåminnelse från Internet.se. Har inte sett första fakturan ens och jag har ju avslutat kontot och redan tagit en dubbelkostnad för årsavgifter förra året då jag bytte till Loopia.

Det är en ren luftfaktura med andra ord där de direkt gått till att skriva Påminnelse.

Fick tjorva som bara den förra sommaren efter att ha blivit såld för att komma bort, trodde jag, från företagen jag blev såld till. Jag är och har alltid varit Windowskund och blev således först såld till TBA som jag avslutade, men även till ett annat företag dit de sålde sina UNIX-kunder. Det resulterade i massor av tid och telefonsamtal och jag antar att det blir en liknande procedur igen för att bli kvitt eländet.

Slutsats: TBA.se / Internet.se gör allt de kan för att pumpa så mycket pengar som möjligt ur kunderna de köpte av JX. Även om metoderna är minst sagt tvivelaktiga!

Edit: Hittade mailkonversation där de bekräftar att de tagit emot faxet om uppsägning som jag skickat förra sommaren.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-08, 20:00 #2
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Tråkigt. Största boven är väl egentligen JX som helt plötsligt bara sålda iväg alla kunder kors och tvärs innan man ens hade hunnit säga upp sitt konto.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-08, 20:10 #3
Zittan Zittan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 30
Zittan Zittan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 30
Har du testat att höra av dig till Internet.se?
Zittan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-08, 20:16 #4
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Internet.se svarar inte i telefon efter kl 17 men jag tänkte att de kanske kan svara här som så många andra webbhotell gör.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-08, 20:23 #5
myweb myweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 93
myweb myweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 93
Vi köpte att stort antal Windowskunder från JX (som nu gått i konkurs). Det var mycket strul med databasen och en del kunder verkar till och med ha blivit fakturerade från olika företag efter försäljningen.
Dock har vi rett ut de ärenden där kunden slutligen inte "blivit vår kund" och de kunder som valt att gå över till oss har givetvis behållit sina tidigare priser från JX och därmed ingått avtal med oss på Internet.se i stället.
Om vi tittar i backspegeln så tycker jag att vi på Internet.se har skött övergången och övertaget mycket bra, om man är medveten om den röra som vi tog över.
Det är alltid tråkigt med missnöjda kunder och givetvis ska en missnöjd kund kontakta vår supportavdelning eller vår ekonomiavdelning i första hand.
Att diskutera enskilda ärenden i detta forum är inte riktigt tillför inget.
Antingen vill man lösa problemet och då kontaktar man oss så ser vi till att allt fungerar. Eller också säger man upp avtalet enligt gällande avtalsvillkor.

/Torbjorn Ahlberg
Internet.se Svenska AB

Edit: ser att jag svarade sju minuter efter föregående inlägg...
myweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-09, 17:07 #6
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Avtalet är uppsagt sedan förra sommaren (2007) men något gick fel i era rutiner och jag var fortfarande "öppen" som kund och fick aldrig bekräftelsen över post.

Redde ut det med ekonomisupporten idag och det verkar som att jag är borttagen nu.

Spontant har jag fått så mycket problem med fakturer och annat i samband med flytten från JX att detta blev lite droppen som fick bägaren att rinna över, därav skapades tråden. Jag var helt säker på att allt var avslutat, vilket det var, och ändå fick jag en faktura med hot om inkasso stämplat med röd färg mitt på pappret.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-09, 17:46 #7
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
Support.
imported_admin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-09, 19:16 #8
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Originally posted by Torbjorn Ahlberg@Sep 8 2008, 19:23
Vi köpte att stort antal Windowskunder från JX (som nu gått i konkurs).
Klargörande.
JX har verkligen inte gått i konkurs.

Däremot har jag privat gjort det.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-09, 20:32 #9
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Sen bevisar ju det här bara ATT det faktiskt lönar sig att skapa en tråd här, om Torbjörn nu tyckt att det var ett rent supportärende så hade det ju bara att vara kall och vänta ut det som ett sådant. Ungefär som man gör med barn som skriker för att få uppmärksamhet.

Det man SKULLE kunna fundera över är ju, när Torbjörn säger att "Om vi tittar i backspegeln så tycker jag att vi på Internet.se har skött övergången och övertaget mycket bra, om man är medveten om den röra som vi tog över." så kan man ju undra lite över det. Någonstans måste ni ju ha varit medvetna om att det faktiskt var en röra, eftersom företaget i fråga hade begärts i konkurs (antar jag iaf trots Decibel´s klargörande) och då menar du att dom kunderna som drabbades helt enkelt får....skylla sig själva ? gilla läget ?...jag säger inte att något annat alternativ (än att ni tog/köpte dessa kunder) hade varit bättre, men det är ju bra att veta vilken nivå av servicegrad ni inriktar er på, hur tänkte ni när ni tog över dessa kunder ?
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-10, 08:46 #10
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Citat:
Ursprungligen postat av Torbjorn Ahlberg
Vi köpte att stort antal Windowskunder från JX (som nu gått i konkurs).
Klargörande.
JX har verkligen inte gått i konkurs.
Däremot har jag privat gjort det.
Ursäkta frågan men, gick du i konkurs tack vare JX eller någon annan händelse? Med tanke på att JX var en enskild firma menar jag...
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017