Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Klarna - Problem med adresser

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-02, 14:31 #11
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Citat:
Ursprungligen postat av ztream Visa inlägg
Ja alltså den gör det du beskrev med ratsit men den är laglig och byggd för ändamålet.

Se get_adress() i dokumentationen. Om det är ett problem rent tekniskt att köra in den så är inte lösningen att scrapea ratsit enklare precis
Fast enligt länken jag postade ovan så ska de inte spela någon roll vart du får informationen ifrån. Datainspektionen tillåter inte data från varken Klarna eller Ratsit.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-02, 16:09 #12
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
Tack alla för deltagandet.

Kommer kolla igenom detta och återkommer ifall jag hittar en lösning.

Det bäste vore som ztream säger, alltså att stämma av adressen med Klarna på något sätt, kommer att kolla igenom get_adress() i dokumentationen, tack för tipset.

Jag har inget mot att köpa uppgifterna om det gör det lagligt för min del, att tappa som enligt de sista statsen ca 40% av säljen pga av detta är inte alls kul

De senaste tre kunderna jag hjälpte på mindre än en timme igår handlade det om att kunden skriver exempelgatan 2B istället för exempelgatan 2 B, en annan kunds problems löstes genom att skriva in kundens samtliga namn, Eva Maria Torbjörn Gustav istället för bara Eva Torbjörn.

Tack återigen
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-02, 17:43 #13
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
DI är inte en domstol. De skriver utlåtanden och rekommendationer utifrån sin tolkning av lagen. Det är fortfarande praxis att detta är tillåtet tills något händer.

Dessutom är det faktumet att man kan mata in tusentals personnummer och använda tjänsterna för att söka persondata, som de reagerar på. Inte funktionen i sig. En enkel spärr från Klarna mfl på antal försök löser hela problematiken (vilket de säkert redan implementerat).

Citat:
Ursprungligen postat av Nerix Visa inlägg
Fast enligt länken jag postade ovan så ska de inte spela någon roll vart du får informationen ifrån. Datainspektionen tillåter inte data från varken Klarna eller Ratsit.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
klarna. woocommerce


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017