Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Comviq problem

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-07-05, 14:46 #1
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
Standard Comviq problem

Hej, en fråga till er som driver affiliate inom mobilt och kontantkort, och även till er andra med.

Är det flera än bara jag som har haft strul med Comviqs transaktioner och ersättning på senare tid?
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-07, 13:16 #2
stensio stensio är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 98
stensio stensio är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 98
Adtraction har pausat programmet p.g.a. att för många leads backas och låg konvertering. Kanske gäller fler nätverk?
stensio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-07-07, 13:30 #3
John Adamss avatar
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
John Adams John Adams är inte uppkopplad
Flitig postare
John Adamss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
Problemet jag hade var att Comviq markerade 100% av kontantkorten som ickegodkända, märkligt då transaktionerna registrerade först när en besökare bestälde ett sim kort och aktiverat det genom att tanka på med valfri belopp.

Det står även i villkorna på programmet att en transaktion registreras först då när hela prosessen gått enligt deras villkor, alltså ingen transaktion rgistreras hos adtraction innan besökaren har aktivierat sitt simkort.

Nu har även adtraction uppdaterat informationen om ett "bestäld" kontantkort rgistreras som en transaktion, det stämde inte då jag testade med att beställa ett kort i början och det kom upp hos adtraction ca 1 minut efter påtankning, dvs allt var u grön och i enlighet med derasvillkor.

Någon har fuckat upp, om det är Adtraction eller Comviq så vet inte jag, Adtraction pausade programmet först då när jag kontaktatde de gällande hundratals transaktioner som plötsligt markerades som icke godkände ;(

Vill tillägga att detta är inte första gången det händer med Adtraction, tidigare hade jag skickat flera hundra besökare till programmet Vardia ( bilförsäkring ) med 0 konvertering, det är just då när jag kontaktade Adtraction om detta så visade sig att problemmet fanns och enligt Adtraction så var det fel med spårningslänkarna!! då undrar man om VI som publishers ska ha koll på detta ?

Senast redigerad av John Adams den 2013-07-07 klockan 13:33
John Adams är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017