Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


14-årig bloggare fälls av Reklamombudsmannen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-08-25, 19:23 #21
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Ett problem är att Patrik inte förstår vilka konsekvenser det skulle få om alla lever som han. Vem skulle ta hand om honom om boskapsklassen inte finns?

Sen blir det ibland orimliga konsekvenser. Det görs ungefär 97.000 resor per dag med flyg i Sverige (genomsnitt, per dag, under 2014). Skulle varje passagerare nyttja 30 kvm privat utrymme på flygplatsen skulle vi behöva bygga ganska stora flygplatser!

Säg att du sitter på flygplatsen 2 timmar, och att det är exakt jämnt fördelat över hela dygnet. Det ger ungefär att det behövs lite drygt 8.000 privata rum = 240.000 kvm VIP utrymme - då räknat på 30 kvm. Mer realistiskt är nog minst den dubbla ytan, eftersom flödet inte är jämnt över dygnet, att jag räknade med minsta acceptabla privata ytan, att det behövs ytterligare serviceutrymmen, toaletter, korridorer, personalutrymmen etc.
Har aldrig sagt folk ska leva som jag, min kommentar handlar om att så hemskt och synd om alla idioter som inte fattar när något är reklam eller att man inte ska stopp katt i micron. Eller att måste vara varnings text att rökning är farligt. Listan kan göras lång.

Mer folk ska ta mer eget ansvar istället för skylla på andra eller staten när dom själva är helt blåsta.

När det gäller klass är skillnaden mycket större i lägre segmentet än 1% rikaste.

Syns tydligt mellan ghetto områden och fina villakvarter i vissa städer, knappast någon som hade skickat sin 12 åriga dotter gå ute på Rosengård på kvällen ensam när man har en villa i Danderyd? Vissa kallar det sunt förnuft men är ändå en klassskillnad.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-26, 17:45 #22
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag rekommenderar alla att sluta svara på Patriks trams så kanske han tröttnar någon gång Jag vet att det är svårt att hålla fingrarna borta från tangentbordet (har gjort det själv alltför många gånger) men han är likt en en hormonstinn tonåring bara ute efter uppmärksamhet och att provocera.
Jag brukar inte lägga mig i när patrikweb skriver men när du, som moderator, skriver detta så känns det ju helt galet. Mellan raderna erkänner du att han är ett troll och jag tror vi är många som uppfattar honom som just det, någon som bara vill in och röra till trådarna och förpesta diskussionen.

Varför får han vara kvar på forumet om till och med moderatorerna vill att vi ska "undvika honom"? Varför inte ta itu med problemet?
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-26, 18:22 #23
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe Visa inlägg
Jag brukar inte lägga mig i när patrikweb skriver men när du, som moderator, skriver detta så känns det ju helt galet. Mellan raderna erkänner du att han är ett troll och jag tror vi är många som uppfattar honom som just det, någon som bara vill in och röra till trådarna och förpesta diskussionen.

Varför får han vara kvar på forumet om till och med moderatorerna vill att vi ska "undvika honom"? Varför inte ta itu med problemet?
Moderatorn är å andra sidan inte alltid moderator när hen postar.
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-09-08, 06:19 #24
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe Visa inlägg
Jag brukar inte lägga mig i när patrikweb skriver men när du, som moderator, skriver detta så känns det ju helt galet. Mellan raderna erkänner du att han är ett troll och jag tror vi är många som uppfattar honom som just det, någon som bara vill in och röra till trådarna och förpesta diskussionen.

Varför får han vara kvar på forumet om till och med moderatorerna vill att vi ska "undvika honom"? Varför inte ta itu med problemet?
Det undrar jag också, sparka ut honom, han trollar alldeles för mycket tycker jag.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-09-08, 12:02 #25
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Vilken fantastisk läsning, kaffet hann till och med kallna!

Är det bara jag som tycker Patrik är ett mysterium? Hur har han lyckats? Har han människor i sin närhet som tycker om honom? Är han lycklig eller intalar han sig det, så till den milda grad, att han tror det?

Jag skulle tro att det är hans längtan tillbaka till Sverige som får honom att trolla runt här på WN. Egentligen älskar han Sverige, vår kultur och vårt leverne. Vad är annars syftet med att hänga här? Köpa webbplatser för "kaffepengar" kan man säkert göra på annat håll.

*Ber om ursäkt att jag bidrar till trådens "urspårande"*
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-09-12, 08:14 #26
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Har aldrig sagt folk ska leva som jag, min kommentar handlar om att så hemskt och synd om alla idioter som inte fattar när något är reklam eller att man inte ska stopp katt i micron. Eller att måste vara varnings text att rökning är farligt. Listan kan göras lång.

Mer folk ska ta mer eget ansvar istället för skylla på andra eller staten när dom själva är helt blåsta.

När det gäller klass är skillnaden mycket större i lägre segmentet än 1% rikaste.

Syns tydligt mellan ghetto områden och fina villakvarter i vissa städer, knappast någon som hade skickat sin 12 åriga dotter gå ute på Rosengård på kvällen ensam när man har en villa i Danderyd? Vissa kallar det sunt förnuft men är ändå en klassskillnad.
Har du barn? I så fall är de idioter.

Fundera på det...
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-09-21, 14:54 #27
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Jag förstår Patrik...

Blev av med mobilen på ett cafe 4 veckor sedan...

Blev av med en väska på uteservering 2 veckor sedan...

Tjuvar överallt...

På många toaletter i restauranger kan man inte ens ta i dörrhandtagen, då flesta inte förstår att man måste torka händerna först, att inte tala om smuts och blöta golv...

Har bjudit en hel del människor på alkohol och kaffe senaste veckorna som ett privat socialt experiment, slutade med att dessa människor började tigga till sig mer kaffe och öl istället för att bjuda tillbaka eller visa tacksamhet, vissa var fräcka nog att fråga om de fick låna pengar efter att man bjudit dem ett par gånger...

Försöker man vara snäll med boskapen får man skit tillbaka.

Nu är inte alla så men det är många, vad jag förstår av allt detta är att MÅNGA saknar bra uppfostran och MÅNGA tror själva att dem är intelligenta fast de är dummare än chimpanser...

På tal om demokrati...

Jo tack röstade för första gången i mitt liv på moderaterna och kryssade för Fredrik Reinfeldt, nästa dag avgick han... Tror inte jag röstar igen, tror inte det är ok att sluta om tusentals röstar på dig.

Får heller inte glömma alla VUXNA som kissar offentligt på park och gator.... NOLL uppfostran!

Till slut får man nog av själviska ego-centriska och dumma människor och jag tror det är liknande erfarenheter Patrik har.

Nu är det inte folk som skriver på detta forum som ingår i ovannämnda det är mer sånt folk som inte är intresserade av att lära sig något nytt. Men man stöter på dessa människor överallt.

Senast redigerad av Lindalicious den 2015-09-21 klockan 14:58
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017