Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


SEOLogik/Tjörndesign

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-06, 13:11 #21
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Fanns visst en hög olika sådana sidor från SEOdesign. Att länkarna borde vara inom samma kategori eller verksamhetsområde verkar inte heller vara någonting de bryr sig om.
Citat:
Originally posted by Storen@Oct 6 2005, 12:59
Är det någon som läst avtalen mellan kund och SEO-företag?... Vem påstår att SEO:ns handlande inte är godkänt av deras egna kunder?
Som sagt, skulle vara intressant att se om de här företagen känner till "sina" länkbytessidor.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-06, 14:23 #22
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Det är tungt att ligga i toppen.

Först så vill jag tacka för detta forumet som gör att folk kan hävda och tycka till om hur företag arbetar, seriöst eller oseriöst.
Vad jag inte kan förstå med denna tråden är hur du Feztis kan anklaga mig för "spamming".
Jag har gjort 266 inlägg, inklusive detta i WN.
Vad jag själv har haft för intentioner med dessa inlägg är att hjälpa till, upplysa och framförallt få SEO branschen att bli rumsren och på så sätt "hjälpa" Google och dom andra sökmotorerna till bättre söksvar.
Mitt företag SEO Logik AB (kanske anses som spamming nu när jag skriver detta) arbetar så gott vi kan med att följa sökmotorernas regler. Tror inte du hittar många i denna världen som gör det.

Jag vill inte hoppa på dig för att du skrivit detta, Festiz.
Tvärtom, bra att du lyfter upp det!.

Ok, skall vi vara lite konkreta nu:

Citat:
"You should never have to link to an SEO (...) These are typically useless exercises that don't affect your ranking in the results of the major search engines
Just det, Googles regler.
You should never have to link to an SEO.
Du borde alldrig vara tvungen att..... En rekommendation, eller hur.
Ingenting som Google anser att det är fusk eller oetiskt.

Citat:
These are typically useless exercises that don't affect your ranking in the results of the major search engines
These are typically useless exercises...... Detta är typiskt värdelösa åtgärder......
Och...om detta nu är en typiskt värdelös åtgärd verför tar du upp detta ?. Det är väl en sak mellan oss och kunden.!

Citat:
Nu är det ju tyvärr så att han bryter mot i detta fall just googles SEO-regler vilket är de förfarande jag ställer mig mot.
Tyvärr Feztis, du får nog tänka om.


Skall vi nu då prata lite om vår sitemap.
Eller om en länksida som dom andra kallar det.

Först är det ju kul att du har lagt ner din själ i att kontrollera oss och våra optimeringar.
Om detta var det enda du hittat av 700 företags optimeringar så är jag otroligt stolt över vårt företags etik och moral i att inte fuska mot sökmotorerna.

En sitemap är precis som det antyder vara, en karta över företagets sidor.
Men, det är också endast en benämning på ett dokument.
Om det heter sitemap eller links är ovidkommande.
Alla gör det, och det är HELT TILLÅTET att ge länkar ut från ett dokument, oavsett namnet.
Att vi nu för enkelhets skull lägger både interna och externa länkar på samma dokument är ju ingenting som du skall lägga dig i, det är vår ensak. Vi har lätt att internt identifiera dokumentet för uppdateringar.

Vi ger temabaserade länkar från våra kunders hemsidor till andra relevanta hemsidor i samma "tema".
Nu är det så att Gogle GILLAR att hemsidan förser besökare med mer information i samma ämne men det borde ni ju veta.
Anledningen till dom andra icke "temabaserade" länkarna borde väl inte vara så svårt att räkna ut.
Allt detta borde ni ju veta att det gagnar båda, länkaren OCH mottagaren.
Att du Festiz inte förstår var sökmotoroptimering består av begär jag inte, iallafall inte på den nivån som vi rör oss i.

Att vi talar om att det är vi som gjort sökmotoroptimeringen är väl inte heller otillåtet, på samma sätt som ett webbdesignföretag stämplar sina arbeten och är stolt över att visa upp dom.

Vi visar att vi gjort optimeringen.
VI VÅGAR STÅ FÖR ATT VI GJORT DEN !

Om man lägger dom externa länkarna på en länksida eller sitemap borde väl inte göra så att vi blir betraktade som fuskare (ryser).

Sist.
En uppmaning till alla dom som tycker att vi spammar, anmäl oss 10 gånger per person.
Vad tror du Festiz, får det någon effekt.

PS.
Har just köpt annonseringar för närmare en miljon i en rad exklusiva magasin. Med start i detta numret av BMW magazine. Det kanske var det du hängde upp dig på.

Med vänlig hälsning från ett litet SEO företag i Göteborg med 9 anställda och växande.

Hans Sandblom
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-06, 15:36 #23
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 208
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 208
Vad ska man säga. Detta verkar vara en "never ending story".

1. Någon upptäcker att de inte når upp till en topplacering på google
2. Denne någon inser att de som har topplacering verkar skumma (har använt tvivelaktiga metoder)
3. Efter ideliga försök att optimera för att ta sig upp ger denna någon till slut upp och väljer ut ett lämpligt forum att smutskasta i.

Detta är verkligehten som den ser ut. om sökmotorerna skulle försöka sig på att filtrera ut alla som "fuskar" så skulle vi inte få några uppdaterad index de närmaste årtiondena.

Jag tar ingen ställning för eller emot några metoder. Mitt råd blir istället att nyttja de metoder man själv kan stå för och dra lärdom av de som lyckas uppnå topplaceringar, oavsett tillvägagångssätt.

/berneboy
berneboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-06, 22:42 #24
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
berneboy: har du ens läst hela tråden?
-----------------------------------------------------------------------------

Vad jag har kunnat se bryter inte seologik några av sökmotorernas regler. Jag håller med Hans att sitemappen är ett perfekt ställe att lägga externa länkar, det stör inte besökarna, och iom att sitemappen länkas från alla sidor har den bra relevans och blir crawlad ofta.

Vad man nu kan vara skeptisk till är ju då namnet "sitemap" en vild gissning kan ju vara att en sida som innehåller ordet sitemap blir lite mer värd av google än en som heter länkar. Inget jag vet, kanske Hans ligger och lurar på den kunskapen, han verkar ju vara lite mer hajj på detta än vad jag anser att jag är.

En annan sak är ju den moraliska biten med att lägga sina andra klienters sidor i någons sitemap. Men hade jag haft en sida med 0 besökare från sökmotorerna och 0 länkar, så hade jag gärna kunnat tänka mig att byta några sitemap-länkar med andra sidor fastän temat inte stämmer till 100%. Jag tar för givet att seologik frågar kunderna angående detta och vill de inte behöver de säkert inte.

Det med "spammning" eller kanske "reklam för egen verksamhet" som jag skulle kalla det i detta fallet.. nja.. lite kanske, inget jag har tänkt på förrens det tas upp här, det kan väl hända att Hans använder "Vi" när det kanske hade varit bättre att skriva "Jag" fast hans inlägg är ju definitift inte spamm, tycker att allt han skriver här på wn tillför mycket.
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-07, 08:08 #25
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 208
berneboy berneboy är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 208
Rasmus: Joo jag har läst hela tråden
---------------------------------------------------------------------------

Och jag lägger ingen värdering i huruvida SeoLogik bryter eller inte bryter mot sökmotorernas regler. Jag tycker det ser ut som om de uppnår bra resultat till sina kunder, hur de gör detta är upp till dem.

/berneboy
berneboy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-07, 14:26 #26
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Citat:
Originally posted by Rasmus@Oct 6 2005, 23:42
Vad man nu kan vara skeptisk till är ju då namnet sitemap en vild gissning kan ju vara att en sida som innehåller ordet sitemap blir lite mer värd av google än en som heter länkar.
Jag har hört att Google nervärderar länkar på sidor som heter exempelvis links.html. Är detta sant? Och om Google värderar sitemap.html högre så kan jag hålla med om att det är en tvivelaktig metod.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-07, 14:34 #27
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Ursprungligen postat av Lindahl
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus
Vad man nu kan vara skeptisk till är ju då namnet sitemap en vild gissning kan ju vara att en sida som innehåller ordet sitemap blir lite mer värd av google än en som heter länkar.
Jag har hört att Google nervärderar länkar på sidor som heter exempelvis links.html. Är detta sant? Och om Google värderar sitemap.html högre så kan jag hålla med om att det är en tvivelaktig metod.
Finns väl egentligen ingen anledning till att Google skulle värdera länkar från sitemap.html högre om de inte är inom "samma site" (domän)? Dvs, är de inte länkar inom samma domän så är det väl ingen sitemap.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-09, 09:57 #28
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Citat:
Jag har hört att Google nervärderar länkar på sidor som heter exempelvis links.html. Är detta sant? Och om Google värderar sitemap.html högre så kan jag hålla med om att det är en tvivelaktig metod.
Det är endast teorier om att Google skulle "nedvärdera" länkar från sidor som heter links etc.

Varför skulle det vara en tvivelaktig metod ?

CLOAKING översätts till HÖLJA / DÖLJA.
Allt som är dolt är cloaking.
Att presentera en sak för sökmotorerna och en annan sak för besökarna är CLOAKING.

Vår sitemap VISAR ALLT.

Nu får ni lägga av.
Bara för att vi lyckas innebärä ju inte att vi fuskar, vi kanske helt enkelt utnyttjar tekniker som står till buds för att få upp våra kunder på sökmotorerna på ett sätt som inte äventyrar hemsidornas placeringar på sökmotorerna.
Ingen skall kunna anmäla en kund till oss (eller våra egna siter) som gör att Googlel stänger av dom.

Vad ni tycker struntar jag i, vad Google tycker tar jag på största allvar.
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-09, 10:13 #29
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by TjörnDesign@Oct 9 2005, 09:57
Vad ni tycker struntar jag i, vad Google tycker tar jag på största allvar.
Säger du inte emot dig där?

Google TYCKER inte att man skall länka till SEO företag.

"You should never have to link to an SEO"...

eller hur? Det är vad DOM tycker, och eftersom du tar det på största allvar så säger du emot dig själv?
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-09, 12:35 #30
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 298
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 298
Har du inte översatt lite galet? Google TYCKER att man inte skall behöva länka till SEO företag? Dvs att företaget inte skall kräva sin länk i sitemapen. Hur vet du att de påtvingar sina kunder länkarna?

Men jag vet dock inte riktigt vad jag tycker om (extrem) SEO. För det finns inget mer irriterande än en massa orelevanta träffar till företag som säljer något bara för att de har "fuskat" sig in på toppen. Så länge man använder sig av html-taggarna rätt, dvs h1 för rubrik, fet och kursiv stil för viktiga ord osv och skriver ett bra innehåll och göra en bra hemsida så kommer placeringen av sig själv.
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017