Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Stora Facebook sidor sökes!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-02, 22:27 #41
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av Skinza.se Visa inlägg
http://per.xn--lv-fkaa.se/hotades-av...venskafblikes/

Man skulle ju gärna vilja ha en kommentar av Mathias Dios nu när det kommer fram att han förutom att sälja piratkopior, anordna faketävlingar, sno designs även hotar folk.
Det där har jag redan nämnt för någon månad sedan, det är också just därför jag inte har något emot att gräva fram allt skit Dios har.

När jag drev en förening för över ett år sedan så kontaktade vi faktiskt MrLike och jag pratade personligen med Mathias. Fick sedan tipset om Fiverr.com av en vän, där man kunde hitta lika många likes han erbjöd för 1000 spänn, för 5 dollar.

Om de var äkta eller inte brydde jag mig inte så mycket om då, så jag köpte dessa. När Mathias märkte att jag ej hörde av mig så fick jag ett par meddelande i Inbox där han hotade att 1) anmäla vår sida till Facebook pga. köp av falska fb-likes, 2) anmäla vår sida till Facebook pga anordnade tävlingar på fel sätt (man får tydligen inte skriva ut vinnaren på FBsidan). Har även något minne om att han skulle SEO-straffa våran hemsida, kan dock inte bekräfta detta.

Allt detta för att vi inte valde att göra affärer med honom. Värt att notera att vi inte hade kommit överens om något, utan hade enbart kontaktat honom för att se om det gick att betala med banköverföring istället för PayPal som erbjöds då.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-11, 00:12 #42
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Citat:
Ursprungligen postat av yakuzaemme Visa inlägg
Det där har jag redan nämnt för någon månad sedan, det är också just därför jag inte har något emot att gräva fram allt skit Dios har.

När jag drev en förening för över ett år sedan så kontaktade vi faktiskt MrLike och jag pratade personligen med Mathias. Fick sedan tipset om Fiverr.com av en vän, där man kunde hitta lika många likes han erbjöd för 1000 spänn, för 5 dollar.

Om de var äkta eller inte brydde jag mig inte så mycket om då, så jag köpte dessa. När Mathias märkte att jag ej hörde av mig så fick jag ett par meddelande i Inbox där han hotade att 1) anmäla vår sida till Facebook pga. köp av falska fb-likes, 2) anmäla vår sida till Facebook pga anordnade tävlingar på fel sätt (man får tydligen inte skriva ut vinnaren på FBsidan). Har även något minne om att han skulle SEO-straffa våran hemsida, kan dock inte bekräfta detta.

Allt detta för att vi inte valde att göra affärer med honom. Värt att notera att vi inte hade kommit överens om något, utan hade enbart kontaktat honom för att se om det gick att betala med banköverföring istället för PayPal som erbjöds då.
Inte ett dugg förvånad...

Nu är han för övrigt igång med ett nytt projekt "medio marketing".

Det roligaste är under referenser. Länk till en sajt som använder Wordpress standardtema haha...

Edit: Självklart använder han en stulen header på sin Facebooksida.
Skinza.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-11, 15:45 #43
looki81s avatar
looki81 looki81 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 18
looki81 looki81 är inte uppkopplad
Nykomling
looki81s avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 18
sjukt att man vågar sälja falska varor. Håller med dig Skinza om att det förstör hela marknaden för alla andra. Tkr att det är konstigt att han ännu inte blivit kontaktad av något av bolagen..! de blir fina böter ifall det blir en process!
looki81 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-11, 16:25 #44
leifiuz leifiuz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 61
leifiuz leifiuz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 61
Dessa herrar är riktiga klåpare...Kopierar sidor rakt av och lägger upp på nya domäner! Ni kan läsa mer på http://www.modelle.se/stold-och-maktloshet

Sitter just nu och undersöker om man kan polisanmäla dom..
leifiuz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-11, 17:12 #45
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Citat:
Ursprungligen postat av leifiuz Visa inlägg
Dessa herrar är riktiga klåpare...Kopierar sidor rakt av och lägger upp på nya domäner! Ni kan läsa mer på http://www.modelle.se/stold-och-maktloshet

Sitter just nu och undersöker om man kan polisanmäla dom..
Har de snott kod direkt från dig?
Skinza.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-11, 18:56 #46
leifiuz leifiuz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 61
leifiuz leifiuz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 61
Dom kopierade hela hemsidan,la upp den på 2 olika domäner och bytte ut bakgrundsbilden...
leifiuz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-17, 05:34 #47
Bricksquad Bricksquad är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 120
Bricksquad Bricksquad är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 120
Fick ändra mitt inlägg när jag läst hela tråden, tvungen att lägga till massa ju, haha.

1. Personligen hade jag ej anlitat en webbyrå som inte ligger i ett AB. Känns ej lika säkert för mig som kund men det är min åsikt. Samt går det åt skogen för Er har ni ju större ansvar, just sayin

2. Hela hans "webbshop" är ju intresant. Allt är taget ifrån Kina. Han hade lätt kunnat köra det seriöst med skal ifrån Kina med egna tryck på skalen såsom Skinza.se gör och ändå tjänat en del på det.

3. Han postar att vi ska kolla hur mycket han tjänar på org nummer "556880-8785" men på sidan han länkade "http://mrlike.se/om-mrlike-se/" så är org numret "556642-6002". Vilket stämmer? Inget är ju registrerat på honom eller hans vän. Han har ju bara sitt Handelsbolag, haha.

Gör Om, Gör Rätt!

Du kanske inser nu att arbetslivet inte är så enkelt som du vill? Det är ej svårt att lura till sig 100.000 - 500.000 SEK. Men hur länge håller det? Är det ej roligare att tjäna 10.000 SEK och verkligen känna sig uppskattad av sin kund? Som dels lär återkomma men även be sina vänner handla av dig?

Senast redigerad av Bricksquad den 2013-03-17 klockan 05:48
Bricksquad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-17, 06:01 #48
Bricksquad Bricksquad är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 120
Bricksquad Bricksquad är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 120
Glömde även skriva in verksamhetsbeskrivningen på de två bolagen

Hästholmens Entreprenad AB
Org. nr: 556642-6002

VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
Bolagets verksamhet skall vara bygg- och entreprenadverksamhet, förvaltning av fast och lös egendom samt därmed förenlig verksamhet.

Hit går även numret som står längst upp på "www.mrlike.se"


Prow AB
Org. nr: 556880-8785

VERKSAMHET / ÄNDAMÅL
Aktiebolaget ska bedria handel med livsmedel och träningsredskap samt svetsning.


Ingen av dessa två bolag har något med internetrelaterade tjänster att göra så om de fakturerar via något utav dessa två bolag så är momsen inte avdragsgill då den ej står i deras verksamhetsbeskrivning. Eller har jag fel?
Bricksquad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-20, 14:33 #49
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Skinza.se Skinza.se är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 154
Verkar som att han inte fick sidan såld.
Man får väl göra en anmälan till Tullverket antar jag...
Skinza.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-29, 10:51 #50
PerLeaf PerLeaf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 6
PerLeaf PerLeaf är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 6
Standard Blogginlägget

Citat:
Ursprungligen postat av Skinza.se Visa inlägg
http://per.xn--lv-fkaa.se/hotades-av...venskafblikes/

Man skulle ju gärna vilja ha en kommentar av Mathias Dios nu när det kommer fram att han förutom att sälja piratkopior, anordna faketävlingar, sno designs även hotar folk.
Hej,

Som ni märker är blogginlägget borttaget nu, det beror på att han har fortsatt att hota med polisanmälningar. Han menade att det var förtal och att det jag skrivit inte var sant. Mina föräldrar fick också ta emot hot om att jag skulle stå till svars i domstol om jag fortsatte skriva om honom.

Jag har därför valt att sluta kontakten med han. Inte för att jag är rädd för polisanmälan, utan för att det inte ledde någonstans. Han yrkade flera gånger om att även han kunde förstöra för mig på nätet.

Mathias är ingen trevlig kille att göra affärer med, så akta er om ni tänker konfrontera honom..

Per
PerLeaf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
facebook, facebook sida, facebook sida sidor, marknadsföring


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017