Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


TBA / Internet.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-10, 10:12 #11
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Jag vill ge en eloge till TBA, eftersom att mitt konto på jx gick ut precis innan øverførelsen, och jag fick besked om att mina filer var raderade (utan varning, påminellse eller dyligt) de bara førsvann en dag. Och jag fick hænvisellse om att dett var pga att tiden hade gått ut, trotts detta så såldes jag ændå till TBA, I deras øgon hade dom ju bara køppt ænnu en kund, men var goda nog att førstå situationen och læt mig helt enkelt slippa avtalet. jag fick dock ænnu en faktura, men detta visade sig vara en miss i kommunikationen, så dom strøk denna med. Så i mina øgon så hanterade dom flytten med vældigt stor respekt før kunderna (nu baserar jag det bara på mitt fall) Men jag vill æven minnas att dom var extremt trevliga nær man ringde, och erbjød flera alternativ før att løsa situationen.

Sen en liten observation, det skrivs vældigt mycket negativt om många webbhotell hær på wn, men vad jag vill minnas så ær TBA/Internet.se en av dom som førekommer ganska lite i negativa bemærkelser. Hade det inte varit før att jag nu øvergår till server før alla sidor så hade jag mer æn gærna køpt ett konto dær med.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-10, 13:15 #12
Rvns avatar
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Rvn Rvn är inte uppkopplad
Flitig postare
Rvns avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 309
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Citat:
Originally posted by -Decibel@Sep 9 2008, 19:16
Citat:
Ursprungligen postat av Torbjorn Ahlberg
Vi köpte att stort antal Windowskunder från JX (som nu gått i konkurs).
Klargörande.
JX har verkligen inte gått i konkurs.
Däremot har jag privat gjort det.

Ursäkta frågan men, gick du i konkurs tack vare JX eller någon annan händelse? Med tanke på att JX var en enskild firma menar jag...
Jx som bolag är sålt till annan ägare vad jag vet.. Dvs de kunder och tillgångar som var kvar efter TBAs köp av windowskunderna... Det är alltså inte TBA som köpt resterande tillgångar.
Rvn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-10, 21:04 #13
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Citat:
Originally posted by -Decibel@Sep 9 2008, 19:16
Citat:
Ursprungligen postat av Torbjorn Ahlberg
Vi köpte att stort antal Windowskunder från JX (som nu gått i konkurs).
Klargörande.
JX har verkligen inte gått i konkurs.
Däremot har jag privat gjort det.

Ursäkta frågan men, gick du i konkurs tack vare JX eller någon annan händelse? Med tanke på att JX var en enskild firma menar jag...
JX är ingen enskild firma.
JX är inte i konkurs (däremot bedrivs ingen näring sedan 080630 och ska avslutas då jag numera är anställd på annat håll)
JX har inga (just nu kända) konkursansökningar

Sista kundstock och delar av inventarierna såldes mitten på Maj detta år.

Jag är i personlig konkurs efter en skattetvist, som ännu pågår.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-10, 21:57 #14
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Citat:
Originally posted by -Spindel@Sep 10 2008, 07:46
Citat:
Originally posted by -Decibel@Sep 9 2008, 19:16
Citat:
Ursprungligen postat av Torbjorn Ahlberg
Vi köpte att stort antal Windowskunder från JX (som nu gått i konkurs).
Klargörande.
JX har verkligen inte gått i konkurs.
Däremot har jag privat gjort det.

Ursäkta frågan men, gick du i konkurs tack vare JX eller någon annan händelse? Med tanke på att JX var en enskild firma menar jag...

JX är ingen enskild firma.
JX är inte i konkurs (däremot bedrivs ingen näring sedan 080630 och ska avslutas då jag numera är anställd på annat håll)
JX har inga (just nu kända) konkursansökningar
Sista kundstock och delar av inventarierna såldes mitten på Maj detta år.
Jag är i personlig konkurs efter en skattetvist, som ännu pågår.
Jaha, hade jag ingen aning om. Däremot var ju JX Internettjänster en enskild firma men det är inte lätt att hålla koll på vilket företag som egentligen stog/står bakom JX.se :lol:
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-11, 12:03 #15
myweb myweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 93
myweb myweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 93
Citat:
Originally posted by Decibel@Sep 9 2008, 19:16
...JX har verkligen inte gått i konkurs...
Har jag fel?
Enligt mina uppgifter har JX Systems HB försatts i konkurs och konkursförvaltare är Per Larsson på Abersten Advokatfirma i SUNDSVALL.

Men, detta är verkligen en salig röra och vi har verkligen försökt att se till att alla överflyttande kunder samt även de kunder som inte tillhör oss, ska få hjälp.
Snart hoppas jag att vi kan lägga allt som kallas JX bakom oss.
myweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-11, 12:37 #16
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Ursprungligen postat av Torbjorn Ahlberg
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
...JX har verkligen inte gått i konkurs...
Har jag fel?
Enligt mina uppgifter har JX Systems HB försatts i konkurs och konkursförvaltare är Per Larsson på Abersten Advokatfirma i SUNDSVALL.
Ah, sedär. Den infon hade inte jag
Jag hade inte sett röken av utomstående kk-krav bara.
Men det är väl förvisso ett normalt hanterande vid ett HB som ägs av en person som i detta fall försätts i konkurs.

Edit: försökte få tag i KK-förvaltaren men han mumsade lunch, men vad jag ser är inte HB;t i KK, däremot är jag det, och som enda bolagsman går KK-förvaltare genom Hb;t ut och kontrollerar möjliga inkomstmöjligheter.
Gjorde en upplysning också nyss, inget nämnet ett skvatt om konkurs på upplysning.se iaf.
Inte heller lyckas jag hitta någon kungörelse från tingsrätten ang. beslut om konkurs, inte ens en ansökan.
UC har inte heller information om att HB;t är i konkurs, inte heller företagsfakta på DN, inte heller lokala medier...

Hur nu detta förändrar något om bolaget defacto är försatt i konkurs eller inte, jag ville bara korrigera felaktigheterna (om det nu var fel)
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-11, 13:17 #17
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Precis som Deci säger så är JX Systems HB ej i KK men F-Skatt är Avregistrerad.

men hadde inte deci något annat företag? nått som hette internettjänster eller liknande?
I övrigt så såg jag att jx.se har bytt företag igen innan var det något i england nu är det ett i ESTONIA?

samtidigt är företaget som hette jx innan men bytte namn till Internetverket? ett engelskt? endå förstår jag inte varför man väljer ett svenskt namn och har ett .ltd?

Kan deci eller någon som är insatt i det hela förklara bättre?
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-11, 15:11 #18
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Originally posted by mynameisfredrik@Sep 11 2008, 12:17
Precis som Deci säger så är JX Systems HB ej i KK men F-Skatt är Avregistrerad.

men hadde inte deci något annat företag? nått som hette internettjänster eller liknande?
I övrigt så såg jag att jx.se har bytt företag igen innan var det något i england nu är det ett i ESTONIA?

samtidigt är företaget som hette jx innan men bytte namn till Internetverket? ett engelskt? endå förstår jag inte varför man väljer ett svenskt namn och har ett .ltd?

Kan deci eller någon som är insatt i det hela förklara bättre?
JX såsom webbhotell/hostinleverantör finns inte längre, bara mitt HB kvarstår, som ska stängas ner.
Däremot pekar domänen ännu till Internetverket som övertog kvarvarande verksamhet.

Internetverket är tydligen det svenska marknadsnamnet för euro net agency (står i footern på sajten)
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-11, 16:32 #19
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Citat:
Ursprungligen postat av mynameisfredrik
Precis som Deci säger så är JX Systems HB ej i KK men F-Skatt är Avregistrerad.

men hadde inte deci något annat företag? nått som hette internettjänster eller liknande?
I övrigt så såg jag att jx.se har bytt företag igen innan var det något i england nu är det ett i ESTONIA?
samtidigt är företaget som hette jx innan men bytte namn till Internetverket? ett engelskt? endå förstår jag inte varför man väljer ett svenskt namn och har ett .ltd?
Kan deci eller någon som är insatt i det hela förklara bättre?
JX såsom webbhotell/hostinleverantör finns inte längre, bara mitt HB kvarstår, som ska stängas ner.
Däremot pekar domänen ännu till Internetverket som övertog kvarvarande verksamhet.
Internetverket är tydligen det svenska marknadsnamnet för euro net agency (står i footern på sajten)
Nu är jag som sagt inte så insatt i det hela med företag och hosting men man får väll inte använda ett redan reg. företags namn? om man inte själv äger det?

Internetverket Ltd Storbritannien, filial vad jag kan se ägs av en Ekelund, Tom Fredrik som är vd för både internetverket och hans eget Enskild firma.

och vad jag kan se så Euro Net Agency har inte något register om sig i sverige eller något med vad Ekelund, Tom Fredrik är, så nu till min lilla fråga om inte det luktar något konstigt här eller jag som börjar bli blind. man måste väll endå registrera skatt och moms här i sverige om man har en verksamhet här?

Alltså inget illa om decibel eller hans verksamhet utan bara en fråga.
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-11, 18:32 #20
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
TBA och Internet.se kanske är bra som webhotell, jag bytte fort och fick lite problem. Det är iaf avhjälpta och tråden kan för min del tas bort.

Sen om de blev snabbt avhjälpta pga tråden eller inte tycker jag vi kan låta bli att spekulera i.

Slutligen, ja det skrivs mycket negativt om webbhotell av den enkla anledningen att det inte finns någon större anledning att skriva beröm på wn åt webhotell som snurrar på som de ska. Det är när det krånglar folk tar sig tid att säga något.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017