Kom ihåg mig?

Feedback på webbutik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-03-15, 14:29 #1
c00kie c00kie är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 5
c00kie c00kie är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 5
Thumbs up Feedback på webbutik

Hej!

Jag skulle vilja ha hjälp med lite feedback från er på vår nya webbutik www.sponsra.se där lag, föreningar och skolklasser får 15% av intäkterna till deras lagkassa.

Hur det funkar:
Lagen ansluter sig på starta.sponsra.se och får en egen shop. De sprider länken till shopen till sina nära, kära och sina fans som handlar produkter de verkligen behöver (diskmedel, tvättmedel osv) istället för tex stödköp av salamikorvar.

* Tycker ni det är relevant att ha en landningssida där man väljer vilket lag man sponsrar eller ska man komma direkt till shoppen där möjlighet finns att byta lag att sponsra i menyn?

* Bör shoppen vara mer personlig för lagen/föreningarna?

*Övrig feedback, vad tycker ni om första intrycket, är det enkelt eller krångligt, snyggt eller fult?
c00kie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-15, 18:38 #2
rulle rulle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 87
rulle rulle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2015
Inlägg: 87
Hej!

Kanske skulle bli lite mer personligt med en större logga för föreningen och att t.ex. allt blått skiftade till "lagets färg". Att man får välja mellan olika färg profiler när man startar shoppen.

Kanske ska vara en mer personlig länk? T.ex. /arlanda-ibk-griffins-p05 istället för /?team=129.

Kanske rent av ska vara så att man bara väljer klubb först och sedan att man vid betalning väljer om man vill sponsra ett specifikt lag? Mycket mindre shoppar då tänker jag.

Kanske ska ha en filtrering på Län / Klubb / Lag när det börjar fylla på.

Jag vet inte om det bara är jag men när jag har valt en klubb och sedan klickar på Hem(huset) eller er logga blir jag returnerad till startsidan i butiken. Tycker det hade känts mer naturligt att returneras till "Välj butik"-sidan.

Går man in på "Stora familjepaketet" så hamnar "Andra har också köpt" fel i Firefox iaf.

Tycker annars det ser bra och seriöst ut.
rulle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-15, 22:35 #3
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Hej,

ser bra ut, fimpa dock fadein/fadeout på menyerna - kul i början men bara jobbigt senare. En möjlighet att välja förening beroende vilken län man bor i vore bra samt kanske en bild på själva laget.
En fundering dock, ni har varumärkesskydd på order sponsra eller sponsra.se? Anledningen till att jag frågar är att ® återfinns i loggan.

Senast redigerad av jayzee den 2016-03-15 klockan 22:44
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-03-17, 16:14 #4
c00kie c00kie är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 5
c00kie c00kie är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 5
Stort tack! Känns helt rätt att ta bort fadein/fadeout på menyn, fixade det nu! Län och bild på laget är något som står på to-do-listan! Yes, vi har varumärkesregistrerat Sponsra.se, trygg e-handel mm. är också på gång.
c00kie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-17, 17:50 #5
nilsi nilsi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 9
nilsi nilsi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 9
Gillar idéen, och bra funktionalitet. Hade jobbat lite mer på designen ser lite ihop tryckt ut. Skulle vilja se lite luft och försöka få till en mer "clean" känsla.
nilsi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
ehandel, webbshop, webbutik


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017