Kom ihåg mig?

Köpes auktionsscript

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-22, 17:25 #1
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Standard Köpes auktionsscript

Det jag är ute efter ska funka som så att man kan lägga ut en produkt till försäljning till ett visst pris i sej 24 timmar och för varje timme så ska produktpriset sänkas med en viss summa automatiskt tills någon köper produkten.

Sen ska vem som helst kunna köpa produkten till just det priset som är den timmen då dom klickar på köpknappen.

Finns det något gratisscript helst i PHP nånstans ? Kan även få kosta lite. Är det någon som har sett något likande ?
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-24, 20:04 #2
afoo afoo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 9
afoo afoo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 9
http://codecanyon.net/item/wp-auctio...thor=WPplugins
afoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-07, 14:54 #3
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Citat:
Ursprungligen postat av afoo Visa inlägg
Tack för tipset, kankse kan komma till användning någon gång, men den verkade inte funka riktigt så som jag behöver, tiden ska räknas ner och priset ska sänkas per timme eller likande, så den som vågar vänta längst med att köpa får den billigast.

Senast redigerad av DistansData den 2013-05-07 klockan 14:59
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-07, 16:27 #4
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
Citat:
Ursprungligen postat av DistansData Visa inlägg
Tack för tipset, kankse kan komma till användning någon gång, men den verkade inte funka riktigt så som jag behöver, tiden ska räknas ner och priset ska sänkas per timme eller likande, så den som vågar vänta längst med att köpa får den billigast.
Har du någon programmeringskunskap, det är relativt enkelt att lägga till en sådan funktion.

Däremot förstår jag inte din företagsmodell, alla kunder kan ju lika gärna vänta ända in i sista sekund att köpa, det betyder att alla produkter på sidan kommer alltid att säljas till absolut minsta möjliga pris, vem kommer vilja sälja saker på en sida som ger en så lite pengar som möjligt?
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-07, 18:44 #5
Jesper Ribackas avatar
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jesper Ribackas avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Inlägg: 595
Citat:
Ursprungligen postat av JesperA Visa inlägg
Har du någon programmeringskunskap, det är relativt enkelt att lägga till en sådan funktion.

Däremot förstår jag inte din företagsmodell, alla kunder kan ju lika gärna vänta ända in i sista sekund att köpa, det betyder att alla produkter på sidan kommer alltid att säljas till absolut minsta möjliga pris, vem kommer vilja sälja saker på en sida som ger en så lite pengar som möjligt?
Tänk dig att det läggs upp en produkt på sidan, vi kan ta som ett exempel en Ipad.
Normalt kostar en Ipad 4000kr och den läggs ut för det, sen varje timme sänkts priset med 100kr.

Du kommer in på sidan och ser att det har gått 4 timmar och den nu kostar 3600kr. Du väntar i 2 timmar till och då ligger den på 3400kr. Du tar tillfället i akt och köper Ipaden till ett rabatterat pris dels på grund av priset men också för om du väntar för länge så kanske någon annan tar den.

Om man får tillräckligt med besökare så kan det nog fungera, då många köper en produkt dom kanske inte ens behöver pga den är så billig. (tex groupon)
Jesper Ribacka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-07, 19:31 #6
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
JesperA JesperA är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 214
EDIT: Herregud vad jag babblade på, ursäkta :P


Citat:
Ursprungligen postat av 456Rainman Visa inlägg
Om man får tillräckligt med besökare så kan det nog fungera, då många köper en produkt dom kanske inte ens behöver pga den är så billig. (tex groupon)
Jo jag håller med, och jag tycker att det är en jättebra idé för kunder och kan säkert få ihop många besökare men det gäller ju att ha säljare också.

Missförstå mig inte, många säljare kommer säkert prova att köra ut några produkter på sidan, dels för att dom kanske kan sälja ett par enheter ganska snabbt och dels som marknadsföring för sitt företag eller sig själv, så folk får upp ögonen. Men efter detta är gjort, och företaget har lockat massa kunder till sin huvudförsäljning då finns det ju inte så mycket anledning kvar för företaget att sälja sina produkter via en sådan här auktionssida.

För att denna typen av idéer skall fungera, speciellt när det är ganska låga intäkter till dom som driver tjänsten, per såld enhet så gäller det att hela tiden antingen ha en tillströmning av nya företag eller återkommande företag som hela tiden säljer på sidan.

Detta har tyvärr testats massor och är tyvärr ofta bara i början det fungerar bra när det är "nyhetens behag", tyvärr dör sånt här ut ganska snabbt.

När det kommer till privatpersoner så har jag pratat med väldigt många angående Köp & sälj sidor och även där vill privatsäljare antingen ha utsatt pris eller ett högre pris via auktion, många hatar när folk ens prutar 1% på priset, ofta är attityden "satt pris är det som gäller, punkt slut", men ja, även här kan privatpersoner troligen köra ut 2-3 saker men sen kommer dom nog tröttna på modellen. Marknaden mättar väldigt snabbt.

Så ja, alltså idéen i sig är jättebra men det är nog oerhört svårt att få det till en långvarig inkomst.


Till trådskaparen: Ursäkta mitt babbel :P Leta runt lite till efter några script, hittar du inget som passar dig till 100% så hör av dig till mig om ett par veckor så kan jag hjälpa dig att koda ihop något, antingen från det förslaget du redan fått eller från något annat du hittar.

Går göra från scratch också men då måste jag ju givetvis ta betalt och får intrycket av att det inte är riktigt aktuellt just nu.
JesperA är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-07, 20:39 #7
secag secag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 211
secag secag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 211
Är de inte så att nya moderna digitala aktioner fungerar som så att när du bjuder på någoting så höjs själva tiden på varan. För att motverka sniping.
secag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-18, 16:56 #8
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Citat:
Ursprungligen postat av JesperA Visa inlägg
Har du någon programmeringskunskap, det är relativt enkelt att lägga till en sådan funktion.

Däremot förstår jag inte din företagsmodell, alla kunder kan ju lika gärna vänta ända in i sista sekund att köpa, det betyder att alla produkter på sidan kommer alltid att säljas till absolut minsta möjliga pris, vem kommer vilja sälja saker på en sida som ger en så lite pengar som möjligt?
Det är inte jag som ska ha den utan det är en kund till mig som efterfrågar den, han vill sälja vissa produkter så för att locka folk till sin e-butik.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-18, 16:58 #9
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Citat:
Ursprungligen postat av 456Rainman Visa inlägg
Tänk dig att det läggs upp en produkt på sidan, vi kan ta som ett exempel en Ipad.
Normalt kostar en Ipad 4000kr och den läggs ut för det, sen varje timme sänkts priset med 100kr.

Du kommer in på sidan och ser att det har gått 4 timmar och den nu kostar 3600kr. Du väntar i 2 timmar till och då ligger den på 3400kr. Du tar tillfället i akt och köper Ipaden till ett rabatterat pris dels på grund av priset men också för om du väntar för länge så kanske någon annan tar den.

Om man får tillräckligt med besökare så kan det nog fungera, då många köper en produkt dom kanske inte ens behöver pga den är så billig. (tex groupon)
Det är tänkt så och det ska locka folk till kundens e-butik, det ska dra fler besökare alltså.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-18, 17:00 #10
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Citat:
Ursprungligen postat av secag Visa inlägg
Är de inte så att nya moderna digitala aktioner fungerar som så att när du bjuder på någoting så höjs själva tiden på varan. För att motverka sniping.
Köparen ska alltså inte bjuda utan ska köpa direkt vid det priset som är just då, ju längre folk törs vänta med att köpa ju billigare blir det, men samtidigt riskerar ju dom då att någon annan köper produkten.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017