Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sajtmarknad.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-28, 01:43 #11
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
Citat:
Ursprungligen postat av cloudboxie Visa inlägg
För min del är lösningen värd en hel del och domännamnet betydligt mindre.
Men om jag plockar bort lösningen på sidan kan man köpa den på frilanssidor för runt 10 och uppåt. Tror inte någonsin jag sett någon göra hemsidor för 200kr
Alternativt gör man en egen lösning från grunden och hamnar väl på runda slängar 5000kr med de skript som krävs.
Det är iallafall min åsikt. Priset går alltid att diskutera inom rimliga gränser.
Vad är det som kan kosta 5000kr? Designen ser mer ut som en blogg och liknande system finns gratis på de flesta open source plattformar. Är det någon speciell funktion du har?
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-28, 09:58 #12
cloudboxie cloudboxie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 147
cloudboxie cloudboxie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 147
Hejsan,

Sidan bygger på Joomla 2.5 som i sig är gratis. Till det är köpt.
Listbingo Pro för $499
Payplans Pro $299
Yootheme design $50
Ajax inloggning $30
Det ger totalt $878 vilket ger ungefärligen 5776SEK
Sedan är det tiden för att installera det (komponentpaketen har ingen koppling mellan varandra som standard utan det är kodat - Skulle kosta runt $200 på frilanssidor)
Sedan tiden för att fixa till logga, texter och kategorier vilket är eget arbete och inte värt någonting alls när man inte är hyrd för jobbet annars mellan $200-500.
Då slutar det på 5776SEK för komponenter och cirka 2600 i arbetskostnad (vilket igentligen skulle kunna hamna på 10000-tals kronor om man skulle räkna timlön vilket man inte kan)

Så - Jo, det kan vara värt 5000... Eller?
cloudboxie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-28, 18:18 #13
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 33
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 33
Citat:
Ursprungligen postat av cloudboxie Visa inlägg
Hejsan,

Sidan bygger på Joomla 2.5 som i sig är gratis. Till det är köpt.
Listbingo Pro för $499
Payplans Pro $299
Yootheme design $50
Ajax inloggning $30
Det ger totalt $878 vilket ger ungefärligen 5776SEK
Sedan är det tiden för att installera det (komponentpaketen har ingen koppling mellan varandra som standard utan det är kodat - Skulle kosta runt $200 på frilanssidor)
Sedan tiden för att fixa till logga, texter och kategorier vilket är eget arbete och inte värt någonting alls när man inte är hyrd för jobbet annars mellan $200-500.
Då slutar det på 5776SEK för komponenter och cirka 2600 i arbetskostnad (vilket igentligen skulle kunna hamna på 10000-tals kronor om man skulle räkna timlön vilket man inte kan)

Så - Jo, det kan vara värt 5000... Eller?
Jag tycker att din hemsida är värt runt 5000kr men grejen är att det finns ingen marknad i sverige. Så jag rekomenderar att du jobbar på lite seo och ser till att tjäna runt 500kr via adsense per månad då kan du sä
kert sälja den för ännu mer.
mrana1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-28, 18:20 #14
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 33
mrana1 mrana1 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 33
Citat:
Ursprungligen postat av daniel.s Visa inlägg
Vad är det som kan kosta 5000kr? Designen ser mer ut som en blogg och liknande system finns gratis på de flesta open source plattformar. Är det någon speciell funktion du har?
Du daniel verker inte så frisk i hjärnan då du förlämpar alla hemsidor på wn om du är inte intresserat i att köpa varför irriterar du folk?
Jag skulle vilje se din hemsida som du har säkert byggt helt custom design för 1 miljard dollar eller hur?
mrana1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-29, 07:13 #15
cloudboxie cloudboxie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 147
cloudboxie cloudboxie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 147
@mrana - Tackar för omdömet. Jo jag vet att seo är det enda som funkar i Sverige.
Hur sedan sidorna fungerar är det ingen som bryr sig om sålänge de kan generera reklamintäkter.
Är kodare därav att jag inte ger mig på seo, tror inte jag kan göra bättre jobb än någon annan här.
I alla fall - Sidorna är fortfarande till salu.
Angående din kommentar om Daniel håller jag mig utanför. Kan tycka att man inte behöver diskutera priser i trådar och vad som är värt vad. Det är helt upp till eventuell köpare. Om det är för dyrt kommer säljaren att märka det ändå.
Så länge man nämner trafik, statistik och annat så man inte för någon bakom ljuset får man ta betalt precis vad man vill.
cloudboxie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-29, 09:57 #16
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Är sidan aktiv?
Jag testade att registrera mig och verifierade kontot men när jag loggar in får jag felmeddelande.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-29, 12:05 #17
cloudboxie cloudboxie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 147
cloudboxie cloudboxie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 147
Hejsan,
Jadå sidan är aktiv. Kan se att du registrerat dig men inte ännu skapat ett konto.
Du hamnar förmodligen på en sida som säger "Köp ett medlemskap eller vänta på aktivering av ditt medlemskap."
Har ändrat nu så testa igen.
cloudboxie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-29, 19:32 #18
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
Citat:
Ursprungligen postat av mrana1 Visa inlägg
Du daniel verker inte så frisk i hjärnan då du förlämpar alla hemsidor på wn om du är inte intresserat i att köpa varför irriterar du folk?
Jag skulle vilje se din hemsida som du har säkert byggt helt custom design för 1 miljard dollar eller hur?
Lugn i stormen nu. Ifrågasätter endast sakligt hur han värderar det han säljer. Att ta din och denna sidan som "alla hemsidor på wn" är nog att överdriva. Känner också att det som inte ger mervärde för dom andra på forumet hellre kan tas via Pm, så känn dig välkommen att kontakta mig där.
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-04-29, 22:14 #19
cloudboxie cloudboxie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 147
cloudboxie cloudboxie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2011
Inlägg: 147
Tycker detta har blivit en prisdiskussionstråd så jag gör såhär - 2000kr kostar sajtmarknad nu. Kommer inte ha tid att marknadsföra den korrekt. Är det ingen som tror på den så kan jag skrota den. Går inte lägre än så iallafall.
Pm vid vidare frågor.
cloudboxie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-02, 04:45 #20
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
ok, nu gick det att registrera, men gick inte att få rabatten för att kunna lägga ut annons genom att gilla på fb eller twitter.

Hur gör jag? Eller kan du lägga ut en annons på sidan. Skulle vilja se hur de ser ut.
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017