Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Server för mailutskick

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-17, 00:17 #1
Andain Andain är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 7
Andain Andain är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 7
Standard Server för mailutskick

Hej!

Vi skall bjuda in till ett kundevent och tänker därför skicka ut personliga mail till våra kunder som genereras utifrån information i vår mysql db. Därför har jag skrivit ett litet skript som sätter ihop allt och sedan med hjälp av classen phpMailer skickar vidare den till en SMTP-server.

Nu visade det sig att det var lite svårare än jag trott att hitta en SMTP som låter en loopa ut 500+ mail. Tittade bland annat hos one.com för hos dem får man skicka obegränsat med mail från sina script, så länge de körs på den domänen som man registrerar med dem. Tyvärr så går det inte enligt deras support att ställa in SPF record i deras DNS. Behöver jag ha tillgång till det även vid så här små utskick (3 gånger ca 550 mail)?

Har ni någon annan bra lösning på hur man skall "signera" sina mail? Eller rent ut av vet någon schysst SMTP eller annat sätt att göra det jag försöker uppnå?

//Andreas
Andain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-17, 07:01 #2
najks avatar
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
najk najk är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
najks avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 224
Citat:
Ursprungligen postat av Andain Visa inlägg
Tyvärr så går det inte enligt deras support att ställa in SPF record i deras DNS. Behöver jag ha tillgång till det även vid så här små utskick (3 gånger ca 550 mail)?
Ja det skulle jag rekommendera om du vill att mailen ska komma fram. Varför skickar du 3 gånger 550 mail och inte 1650 mail på en gång? Eller är det 550 mottagare som ska få 3 mail var?
najk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-17, 10:07 #3
ion ion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 51
ion ion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 51
Antingen sätter du upp egen postfix eller använder mailchimp.com. Jag hade satsat på mailchimp.com
ion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-17, 10:25 #4
martin-lb martin-lb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 170
martin-lb martin-lb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 170
Jag har använt http://www.campaignmonitor.com/ vid flera tillfällen och det fungerar utmärkt, rekommenderas om det passar dina behov.
martin-lb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-17, 15:01 #5
Andain Andain är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 7
Andain Andain är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 7
najk: Precis som du själv gissar så är det 3 separata mail som skall skickas med någon veckas mellanrum mellan varje. I och med att du rekomenderar att jag skall använda SPF, innebär det att one.coms kunders mail relativt ofta försvinner i spam filter?

ion: Tittade på mailchimp men såg inte någonstans att de erbjuder endast smtp-server som tjänst. Vi har ju redan vårat egen utvecklade mail script som sätter ihop de personliga mailen och behöver därför bara en server att skicka ut genom.

martin-lb: inte heller här ser jag möjligheten att ansluta till deras smtp. Har jag missat det?
Andain är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-17, 16:24 #6
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av Andain Visa inlägg
najk: Precis som du själv gissar så är det 3 separata mail som skall skickas med någon veckas mellanrum mellan varje. I och med att du rekomenderar att jag skall använda SPF, innebär det att one.coms kunders mail relativt ofta försvinner i spam filter?

ion: Tittade på mailchimp men såg inte någonstans att de erbjuder endast smtp-server som tjänst. Vi har ju redan vårat egen utvecklade mail script som sätter ihop de personliga mailen och behöver därför bara en server att skicka ut genom.

martin-lb: inte heller här ser jag möjligheten att ansluta till deras smtp. Har jag missat det?
Andain, jag vet inte om du sett det, men jag har PM:at dig
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-17, 16:35 #7
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av abergman Visa inlägg
Andain, jag vet inte om du sett det, men jag har PM:at dig
JO, vi har alla sett det!
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-18, 11:47 #8
martin-lb martin-lb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 170
martin-lb martin-lb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 170
Citat:
Ursprungligen postat av Andain Visa inlägg
martin-lb: inte heller här ser jag möjligheten att ansluta till deras smtp. Har jag missat det?
Du bygger utskicket via deras gränssnitt alternativt "offline" med ett par taggar. Så i just ditt fall så är det kanske inte den bästa lösningen om du behöver hämta information från din MySQL för varje mail.
martin-lb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
mail, php, smtp, utskick


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017